۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸
کد خبر: 82608360
T T
۰ نفر
نمايشگاه كتاب‌هاي اسطوره اي برگزار مي شود

تهران - ايرنا - كتابخانه‌ مرجع كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مرداد ماه ميزبان علاقه‌مندان نمايشگاه «راز آن...» است.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، در اين نمايشگاه كتاب‌هاي كودك و نوجواني كه با موضوع «اسطوره‌ در ادبيات ايران و جهان» خلق شده‌اند، به نمايش در مي‌آيد.
نمايشگاه منتخب كتاب‌هاي اسطوره، آثاري همچون گيلگمش، روياي گردآفريد، راز آن درخت، بيژن و منيژه، ضحاك، نخستين نوروز جهان و كاخي كه فرو ريخت را به نمايش خواهد گذاشت.
بر اساس اين گزارش، كتاب‌هاي اين نمايشگاه از بخش كودك فارسي كتاب‌خانه مرجع كانون انتخاب شده و تعداد آن 55 عنوان است.
علاقه‌مندان به كتاب‌هاي تاريخي و افسانه‌اي و مربيان و معلماني كه مايل به آشنايي با كتاب‌هاي توليد شده در اين حوزه هستند مي‌توانند همه روزه (غير از پنج‌شنبه‌ها و روزهاي تعطيل) از ساعت 8 تا 16 از اين نمايشگاه ديدن كنند.

** گفت وگو با مدير نشر نو در تاريخ شفاهي كتاب
به گززارش ايرنا از خانه كتاب، چهاردهمين نشست «تاريخ شفاهي كتاب»، فردا(سه شنبه) با حضور محمدرضا جعفري مدير نشر نو در سراي اهل قلم خانه كتاب برگزار مي‌شود.
دوره جديد برگزاري سلسله نشست‌هاي «تاريخ شفاهي كتاب» با مديريت نصرالله حدادي، نويسنده و پژوهشگر حوزه نشر كتاب از فروردين‌ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تاكنون 13 نشست از اين سلسله جلسات با حضور حاج بيت‌الله رادخواه، (مشمع‌چي) مدير انتشارات «تهران- تبريز»، جمشيد اسماعيليان، مدير انتشارات «پرتو»، ابوالقاسم اشرف‌الكتابي، مدير انتشارات «اشرفي»، بيوك چيتچيان، مدير انتشارات مرتضوي، سيد جلال كتابچي، سيد فريد كتابچي و سيد محمد باقر كتابچي، انتشارات اسلاميه، مرتضي آخوندي مدير انتشارات «دارالكتب اسلاميه»، خانواده مرحوم محمد زهرايي، مدير انتشارات «كارنامه»، محمدرضا ناجيان‌اصل، مدير انتشارات رسا برگزار شده است.
چهاردهمين نشست تاريخ شفاهي كتاب سه شنبه (سوم مردادماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۲در سراي اهل قلم برگزار مي‌شود.

** نمايشگاه كتاب «حقوق و قرآن»
در ادامه روند برگزاري نمايشگاه هاي موضوعي كتاب، نمايشگاه «حقوق و قرآن» فردا(سه شنبه) در كتابخانه عمومي حسينيه ارشاد برپا مي شود.
اين نمايشگاه به منظور گراميداشت و تدبّر در قرآن و در ادامه روند برگزاري نمايشگاه هاي موضوعي هفتگي قرآن كريم برپا مي شود.
به اين ترتيب از فردا سه شنبه ۳ مرداد، هجدهمين دوره اين نمايشگاه ها با عنوان «حقوق و قرآن»، شامل انواع منابع موجود با موضوعات حقوق خانواده و قرآن، حقوق جزايي و كيفري، حقوق زن و قرآن و حقوق بشر و قرآن در كتابخانه ياد شده واقع در خيابان دكتر شريعتي برپا مي شود.
فراهنگ ** 1880 ** خبرنگار: پروين اروجي * انتشار: اميد غياثوند

سرخط اخبار فرهنگ