۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82605883
T T
۰ نفر
ركورد حضور دانش آموزان ابتدایی در مسابقات كشوری دوومیدانی شكسته شد

سنندج- ایرنا- مسئول انجمن دوو میدانی فدراسیون ورزش های دانش آموزی با بیان اینكه ركورد حضور دانش آموزان دوره ابتدایی در مسابقات دوومیدانی شكسته شد، گفت: در دوره متوسطه اول و دوم نیز ركورد حضور 29 استان برای اولین بار در این دوره از مسابقات به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ایرجی روز شنبه در آئین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات دوو میدانی ورزش دانش آموزان پسر دوره متوسطه در سنندج، افزود: برگزاری مسابقات قهرمانی ورزش دوو میدانی دانش آموزان سراسر كشور، بستری مناسب برای استعداد یابی دانش آموزان است.
وی اظهار كرد: شناسایی استعدادها منجر به افتخارآفرینی دانش آموزان در عرصه های مختلف ملی و جهانی خواهد شد.
مسئول انجمن دوو میدانی فدراسیون ورزش های دانش آموزی از استان قم به عنوان پدیده این دوره از مسابقات نام برد و اظهار كرد: در مسابقات دوو میدانی دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه سراسر كشور ركوردهای خوبی به ثبت رسیده است.
وی با تقدیر از میزبانی شایسته كردستان در مسابقات كشوری دوو میدانی دانش آموزان سراسر كشور، به رشد چشمگیر استان كردستان در این مسابقات اشاره كرد و گفت: در دوره ابتدایی كردستان به رتبه ششم تیمی پسران و در دوره متوسطه نیز از رتبه 24 به رتبه 10 كشوری ارتقا پیدا كرده است.
**دولت توجه ویژه ای به ورزش دانش آموزی داشته است
مدیركل آموزش و پرورش كردستان نیز در این آیین با بیان اینكه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به ورزش دانش آموزی داشته است، گفت: در طول سه سال اخیر اقدامات قابل توجه و مطلوبی در عرصه تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی انجام شده است.
رشید قربانی افزود: ردیف ویژه بودجه برای حوزه تربیت بدنی در آموزش و پرورش اختصاص پیدا كرده كه می تواند در تقویت این حوزه بسیار موثر باشد.
وی با بیان اینكه واگذاری میزبانی مسابقات ورزش دانش آموزی به استان های كم برخوردار بسیار كار ارزشمندی است، گفت: این اقدام موجب ارتقای ورزش دانش آموزی استان ها خواهد شد كه ارتقای رتبه استان كردستان از 28 به هشتم كشوری در حوزه تربیت بدنی بیانگر این ادعا است.
مدیركل آموزش و پرورش كردستان افزود: میزبانی مسابقات ورزش دانش آموزی سراسر كشور در رشته كشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای در سال 94، رشته ژیمناستیك در سال 95 و رشته دوو میدانی در سال 96 افتخار بزرگ برای استان كردستان است.
وی افزایش اعتماد به نفس و خود باوری در دانش آموزان و همچنین ارتقای ورزش دانش آموزی را از مزایای برگزاری این مسابقات عنوان كرد.
مسابقات قهرمانی دوو میدانی دانش آموزان سراسر كشور 25 تیر تا هشتم مرداد ماه سال جاری به میزبانی استان كردستان با شركت بیش از هزار و 700 نفر از دانش آموزان دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در استادیوم ورزشی 22 گولان سنندج برگزار می شود.
7348/6108 /1484
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: اصغر رضاخانی
۰ نفر