۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82605866
T T
۰ نفر
نوسازی كابینه با رویكرد كارآمدی و جوانگرایی

اردبیل - ایرنا - فعالان سیاسی و حزبی در استان اردبیل در آستانه معرفی اعضای دولت دوازدهم ضمن تاكید بر استقلال رئیس جمهوری در چینش كابینه بر عملیاتی كردن ایده های آقای روحانی در باره لزوم جوانگرایی و كارآمدی وزرا تاكید می كنند.

كارآمدی ، جوانگرایی و تخصص معیارهای اصلی فعالان سیاسی در تركیب كابینه دوازدهم است و این افراد آن را ضامن تحقق برنامه های وعده داده شده رئیس جمهوری به ملت در توسعه كشور و رفع مشكلات می دانند مشكلاتی مانند
اشتغال و معیشت كه با وجود تلاش های دولت یازدهم این مشكلات همچنان وجود دارد و مردم چشم امید به دولت دوازدهم برای رفع آن دارند.
غلامحسین غاربی كلخوران ، نایب رئیس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل ، احد ندایی رئیس شورای حزب اعتدال و توسعه استان ، بهنام رزمجو فعال سیاسی اصلاح طلب ، زعفر احدزاده دبیر حزب آزادی استان و تیمور حسین نژاد عضو شورای مركزی حزب اسلامی كار در استان اردبیل پنج تن از مسوولان احزاب سیاسی و فعال سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نقطه نظرات خود را در باره ضرورت های كابینه دوازدهم مطرح كردند.

** اعضای كابینه دوازدهم كارآمدتر و قوی تر از كابینه قبلی باشد
غلامحسین غاربی كلخوران ، نایب رئیس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل در این باره به ایرنا گفت: یكی از ضعف های دولت یازدهم در حوزه نیروی انسانی بود و نتوانست رضایت نیروهای اصلاح طلب را فراهم آورد اما موقعیت دولت دوازدهم برای اصلاح ساختار و رفع نقایص فعلی بهتر است.
وی با بیان اینكه تغییر در كابینه از ضرورت های كاری دكتر روحانی است افزود: تعدادی از وزیران به لحاظ سنی نیاز به تغییر دارند و تعدادی نیز با عنایت به عملكردی كه داشته اند نیازمند تغییر هستند.
غاربی اضافه كرد: كابینه دولت دوازدهم لازم است از نیروهای جوان تر و كاراتر بوده و از برنامه كارشناسی و عملیاتی برای اداره وزارت مطبوع برخوردار باشند.
دبیر حزب اسلامی كار استان اردبیل افزود: البته برای دولت دوازدهم فرصتی است كه در انتصاب مدیران نهایت دقت را داشته و افرادی را در پست های مدیریتی منصوب نماید كه معتقد به تفكر اصلاح طلبی و اعتدالی بوده و از سابقه درخشان در این زمینه برخوردار باشند.
غاربی بیان كرد: تنگ نظری و تمامیت خواهی آفتی است كه باید در انتخاب مدیران از بین برود تا بتوانیم دولتی همگن برای توسعه متوازن در كشور و استان داشته باشیم.
دبیر حزب اسلامی كار استان اردبیل افزود: بدون نیروهای همفكر و همراه و بدون ارزش گذاری به كسانی كه برای روی كار آمدن دولت روحانی زحمت كشیده اند و سال ها بر فكر و اندیشه خود استوار ایستاده اند، راه به جایی نخواهیم برد.
غاربی گفت: اكنون ضعف ها و نقایص دولت یازدهم در این چهار سال مشخص شده و رئیس جمهوری می تواند با رفع این نقایص شرایط مطلوبی را در دولت دوازدهم ایجاد كند.
نایب رئیس شورای عالی اصلاح طلبان استان اردبیل اظهار كرد: دولت یازدهم زیرساخت های لازم برای تسریع رشد و توسعه متوازن در تمام زمینه ها را فراهم كرده كه باید در دولت دوازدهم نهایت استفاده را از آن كرد.

** مردم انتظار دارند دولت فعال‌تر و پویاتر از گذشته كار كند
احد ندایی ، رئیس شورای حزب اعتدال و توسعه استان اردبیل هم در این باره به ایرنا گفت: مردم انتظار دارند دولت دكتر روحانی فعال ‌تر و پویاتر از گذشته كار كند و افرادی سر كار بیایند كه مطالبات مردم را پیگیری كرده و همراه و همفكر رئیس جمهوری باشند.
وی افزود: دولت برای رسیدن به وعده‌های انتخاباتی باید مجموعه ‌ای از نیروهای متخصص و متعهد را بكار گیرد تا در برابر مشكلات موجود ایستادگی و وعده های انتخاباتی را تحقق بخشیده و پاسخگوی مطالبات باشند.
ندایی بیان كرد: دولت دوازدهم باید هم برنامه ‌های بجا مانده از دولت قبلی را پیش ببرد و هم برنامه تكمیلی متناسب با مطالبات و وعده های انتخاباتی در چارچوب سند چشم‌انداز و برنامه ششم را اجرایی كند.
رئیس شورای حزب اعتدال و توسعه استان اردبیل با بیان اینكه دولت جدید باید استانداران و فرمانداران همسو را به كار گیرد افزود: لازمه رسیدن به اهداف و برنامه ‌های دولت جدید استفاده از اشخاصی است كه با برنامه ‌های منتخب مردم در یك راستا حركت كرده ، به آن پایبند بوده و در جهت تحقق آن تلاش كنند.
وی اضافه كرد: برای گزینش مدیران باید تلاش شود كه افراد كارآمد، مبتكر، خلاق و توانمند انتخاب شوند تا وقتی در مسوولیت اجرایی قرار می گیرند بتوانند از عهده وظایف بسیار سنگین خود برآیند.
رئیس شورای حزب اعتدال و توسعه استان اردبیل اظهار كرد: افرادی كه به وعده های انتخاباتی رئیس جمهوری و اهداف و برنامه های دولت پایبند نباشند نباید در مدیریت ها بكار گرفته شوند چون نمی توانند اهداف دولت را تحقق بخشند.

** كابینه جوان و كارا مطالبه اصلی فعالان سیاسی است
بهنام رزمجو ، فعال سیاسی اصلاح طلب هم در این باره گفت: احساس می كنم دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم جوان تر ، كاراتر بوده و از نیروهای واقعی طرفدار گفتمان دولت استفاده خواهد شد.
وی افزود: در كابینه دولت دوازدهم باید از افراد جوان و زنان بیشتر استفاده شود و كابینه به معنای تمام 24 میلیونی باشد كه به آقای روحانی رای دادند ، تغییرات در دولت دوازدهم باید همگام با خواسته مردم باشد.
رزمجو درباره تغییر مدیران غیر همسو با دولت هم گفت: مردم به گفتمان اعتدال رای داده اند پس بالطبع باید انتصاب مدیران نیز در این محور انجام بگیرد.
مدیر مسوول نشریه فروغ فردا افزود: انتصاب در دولت یازدهم به جهت شرایط خاص كشور در هشت سال قبل ، بیشتر ابقا و استفاده از مدیران قبلی بود كه این مورد اعتراض ها و انتقاداتی را متوجه دولت كرده بود و باید این موضوع در چینش دولت دوازدهم مورد توجه قرار گیرد.

** دولت دوازدهم بر مبنای مطالبات مردمی شكل بگیرد
زعفر احدزاده ، دبیر حزب آزادی استان اردبیل هم گفت: كابینه مطلوب آتی، باید جوان تر و بر مبنای مطالبات مردمی شكل بگیرد و این فرایند باید در مدیریت های اجرایی و استانی نمود بیشتری داشته باشد.
وی افزود: تجارب ناشی از چهار سال ریاست جمهوری دكتر روحانی و نیز تجارب ناشی از دولت های قبلی، دولت دوم دكتر روحانی را در مسیری قرار داده كه فرایند مثبت چهار ساله گذشته را در قالب كابینه دوازدهم تقویت نماید.
احدزاده اضافه كرد: قطعا تحقق برنامه های كوتاه مدت در راستای تقویت قدرت خرید خانوارها و یا افزایش سرمایه گذاری كه منجر به افزایش فرصت های شغلی خواهد شد و نیز دستیابی به توسعه مد نظر در چشم انداز، مبنای حركت دولت بعدی روحانی خواهد بود.
عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان استان اردبیل تاكید كرد: كابینه مطلوب دولت آتی، باید تركیبی از نیروهای كارآمد، متخصص ، متعهد و جوان و تیم همراهی كه اقدامات دولت را در راستای كاهش مشكلات و نیز اقدامات مثبت به شهروندان ارائه می دهد، باشد.

** دولت دوازدهم تغییرات زیادی نسبت به دولت یازدهم خواهد كرد
تیمور حسین نژاد ، عضو شواری مركزی حزب اسلامی كار هم گفت: با توجه به شرایط حاكم و اتفاقاتی كه در ایام انتخابات و در دولت یازدهم صورت گرفت به نظر می رسد دولت دوازدهم با تغییرات اساسی در زمینه های اجرایی و سیاسی مواجه شود .
وی اظهار كرد: كابینه دوازدهم نسبت به دولت یازدهم جوان تر خواهد بود و افراد شایسته و در عین حال كاری و متخصص سكان و هدایت كابینه را با همراهی مجلس بدست خواهند گرفت و دیپلماسی خارجی ادامه سیاست های دولت یازدهم خواهد بود.
به گفته وی ، دولت باید در مورد تغییر مدیران و عملكرد و دیدگاه آنها مطالعه و تحقیق كند ، علاوه بر اینكه باید دیدگاه مدیران نسبت به سیاست های دولت همخوانی داشته باشد باید كارایی لازم را نیز داشته باشند ، كسی در ستاد دولت فعالیت كرده اما كارایی لازم را نداشته باشند نباید پست اساسی و مهم را در دولت متقبل شود زیرا این امر به دولت و سیاست های آن ضربه خواهد زد.
او گفت: استفاده از جریان طرفدار و همسو در دولت دوازدهم مورد توجه مسوولان ارشد قرار می گیرد و جوانانی كه به نوعی تاكنون مورد بی مهری قرار گرفته اند می توانند بازوی توانمند دولت دوازدهم باشند.
حسین نژاد تشریح كرد: انتصاب مدیران در دولت یازدهم با دولت دوازدهم كاملا 2 مقوله متفاوت خواهد بود چرا كه دولت دوازدهم تجربه دولت گذشته را تكرار نمی كند و آنهایی كه به نوعی دوزیست بودند و دلشان با دولت نبود باید در این دولت كنار گذاشته شوند چرا كه اینگونه افراد نمی خواهند و نمی توانند سیاست های دولت را عملی كنند.
گزارش: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7110

سرخط اخبار استان‌ها