۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82599844
T T
۰ نفر

30 رسانه میثاق نامه اخلاق حرفه ای را امضا كردند

۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82599844
30 رسانه میثاق نامه اخلاق حرفه ای را امضا كردند

تهران - ایرنا - فهرست امضا كنندگان میثاق نامه حرفه ای رسانه ها، با پیوستن 30 رسانه دیگر به 80 رسانه افزایش یافت.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، میثاق‌ نامه حرفه‌ای رسانه‌ها، پیمانی است كه مدیران رسانه‌های امضاكننده درپی تحقق اصول حرفه‌ای در رسانه خود و به منظور ایفای صحیح رسالت مطبوعاتی و نظارتی رسانه، داوطلبانه آن را امضا كرده‌اند و همه اركان رسانه تحت مدیریت خود را به اجرای تعهدات آن هدایت می‌كنند.
براساس اعلام روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این میثاق نامه چندی پیش با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان رسانه ها اعم از مجازی و مكتوب رونمایی و امضا شد.
امضای این میثاق نامه به منزله تایید و پیوستن به آن است و طی روزهای گذشته امضای آن روند صعودی به خود گرفته و همچنان ادامه دارد.
روزنامه‌های ابرار، آسیا، تماشاگران، صبا، هنرمند، صدای اصلاحات، دنیای خودرو، خبرگزاری های برنا، كردپرس، ایبنا، شبستان، نشریات تجربه، موفقیت، خانواده سبز، مهرنامه، خط خطی، مدیریت رسانه، صدا، موعود، روزهای زندگی، نسیم بیداری،پایگاه های خبری پارسینه، صراط، فردا، سیتنا، افكار، انصاف، بولتن، سینما سینما و عقیق هیئت از جمله رسانه هایی هستند كه به تازگی به فهرست امضاكنندگان این میثاق نامه افزوده شده اند.
این فهرست در روزهای آتی و با اضافه شدن سایر رسانه‌ها به روز می شود.
به گزارش ایرنا، «میثاق اخلاق حرفه ای رسانه ها» سوم اردیبهشت 96 با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگانی از هیئت منصفه مطبوعات، مدیران عامل و مسئول خبرگزاری ها، مطبوعات و رسانه ها و جمعی از پیشكسوتان و فعالان رسانه ای رونمایی و امضا شد.
میثاق‌ حرفه‌ای رسانه‌ها، پیمانی است كه مدیران رسانه‌های امضاكننده در پی تحقق اصول حرفه‌ای در رسانه خود و به منظور ایفای صحیح رسالت مطبوعاتی و نظارتی رسانه، داوطلبانه آن را امضا كرده‌اند و همه اركان رسانه تحت مدیریت خود را به اجرای تعهدات آن هدایت می‌كنند. امضاكنندگان مخیرند براساس مقتضیات رسانه خود، بندهایی را به این میثاق اضافه كنند.
امضاكنندگان این میثاق به منظور ایجاد ضمانت اجرای میثاق‌نامه، 2 نفر از میان خود، یك نفر استاد ارتباطات، یك نفر پیشكسوت مطبوعاتی و یك نفر حقوقدان مسلط به حقوق مطبوعات را به عنوان «شورای داوری» به مدت یك سال انتخاب می‌كنند.
آیین‌نامه این شورا، الزامات و اقدامات تنبیهی مترتب بر عدم التزام و یا عدم اجرای این میثاق، توسط امضا كنندگان تصویب می‌شود.
اسامی رسانه های امضا كننده هم اكنون در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس http://press.farhang.gov.irقابل مشاهده است.
فراهنگ ** 1355 ** دریافت: علی اكبر قزوینیان * انشتار: امید غیاثوند
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ