۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82598590
T T
۰ نفر
ايران و كنيا موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف امضا كردند

تهران - ايرنا - در سفر هيات بزرگ تجاري تخصصي ايران به كنيا، موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و جلوگيري از فرار مالياتي در مورد ماليات بر درآمد و سرمايه بين ايران و كنيا امضا شد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران، «مرتضي ديلان» رايزن بازرگاني ايران در كنيا گفت: در جلسه اي با حضور سفير ايران و قائم مقام وزير خزانه داري ملي كنيا اسناد تصويب موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و جلوگيري از فرار مالياتي در مورد ماليات هاي بر درآمد به امضاء طرفين رسيد.
در اين نشست «كامائو ثوگه» قائم مقام وزرت خزانه داري كشور كنيا، با اشاره به ضرورت بازنگري و توسعه ظرفيت هاي همكاري دو كشور در اكثر حوزه هاي كشاورزي، صنعتي و بازرگاني، خواستار انتقال تجربيات ايران در حوزه هاي مختلف شد و اظهار داشت: با نهايي شدن موافقت نامه مذكور فعالان اقتصادي دوكشور شاهد افزايش سرمايه گذاري و ارتقاء سطح روابط اقتصادي و بازرگاني دو كشور خواهند بود.
همچنين سفير جمهوري اسلامي ايران در اين نشست بيان كرد: كنيا به عنوان دروازه ورود به شرق آفريقا همواره براي جمهوري اسلامي ايران به عنوان دروازه ورودي به كشور هاي حوزه CIS و ساير كشور هاي منطقه يك شريك تجاري مطمئن و بازاري مناسب براي فعاليت هاي تجاري و اقتصادي بوده است.
در پايان پس از امضاي اسناد توسط سفير ايران و طرف كنيايي، ابراز اميدواري شد كه در آينده اي نزديك شاهد توسعه روزافزون همكاري هاي دوجانبه باشيم.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9132**تنظيم: فرزانه سلامت بخش**انتشار:مرضيه فاتحي