طلب بيش از 2 هزار مشتري موسسه كاسپين در سيستان و بلوچستان پرداخت شد

زاهدان - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان گفت: از اول خرداد امسال تا كنون طلب بيش از 2 هزار سپرده گذار موسسه مالي و اعتباري كاسپين در اين استان پرداخت شده است.

حجت الاسلام علي موحدي راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 140 ميليارد ريال در اين مدت به سپرده گذاران موسسه مالي و اعتباري كاسپين در استان پرداخت شده است.
وي افزود: بر اساس دستور بانك مركزي تا كنون برگشت سپرده هاي مشتريان موسسه مالي و اعتباري كاسپين در چند مرحله انجام شده است.
وي ادامه داد: در مرحله نخست سپرده مشترياني با موجودي تا سقف 100 ميليون ريال، در مرحله دوم مشترياني با موجودي تا سقف 200 ميليون ريال و الان نيز به مشترياني با موجودي تا سقف 500 ميليون ريال در حال برگشت است.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان افزود: همچنين براساس دستور بانك مركزي 10 درصد از پول مشتريان در موسسه كاسپين باقي مي ماند تا اين افراد مشتري اين موسسه به حساب آيند.
موحدي راد تصريح كرد: الان روزانه 15 ميليارد ريال پول براي پرداخت به مشتريان موسسه مالي و اعتباري كاسپين در اختيار شعبه مركزي و شهيد قلنبر اين موسسه در زاهدان قرار مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: تا كنون نشست هاي متعددي با استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار زاهدان در رابطه با موسسه مالي و اعتباري كاسپين برگزار شده است.
وي بيان كرد: نماينده دادستان در موسسه مالي و اعتباري كاسپين حضور دارد و شكايات مردم را در اين رابطه دريافت مي كند.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: بين 10 تا 12 هزار نفر از مردم سيستان و بلوچستان در موسسه مالي و اعتباري كاسپين سپرده دارند.
سيستان و بلوچستان با 2 ميليون و 775 هزار و 14 نفر جمعيت و 187 هزار و 502 كيلومتر مربع وسعت پهناورترين استان كشور شناخته مي شود كه بنا به گفته علي اوسط هاشمي استاندار اين استان افزون بر 51 درصد جمعيت استان در روستاها و بقيه در شهرها سكونت دارند.
اين استان داراي 19 شهرستان است و افزون بر 1300 كيلومتر مرز زميني با كشورهاي افغانستان و پاكستان و 310 كيلومتر مرز دريايي در درياي عمان دارد.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي

سرخط اخبار استان‌ها