برگزاری كنسرت موسیقی در فضای ناآرام خوشایند وزارت ارشاد نیست

خرم آباد - ایرنا - مدیركل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست و رویكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را فعالیت در فضای آرام و بدون تنش عنوان كرد و گفت: برگزاری كنسرت موسیقی با درگیری و در فضای ناآرام خوشایند این وزارتخانه نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدی احمدی روز پنجشنبه در نشست سازمان های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان افزود: مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه داشته باشند كه فعالیت های فرهنگی و هنری باید در فضای آرام انجام شوند.
وی اضافه كرد: این مدیران باید قبل از برگزاری كنسرت ها رایزنی های لازم را انجام دهند تا این برنامه های فرهنگی در فضایی آرام و بدون تنش برگزار شوند.
مدیركل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه بدنه حوزه دین در وزارت ارشاد بیشتر و قوی تر از حوزه موسیقی است، گفت: در صورت برطرف كردن مشكلات و معضلات فرهنگی در جامعه توسط مدیران دستگاه های تابعه می توان فعالیت فرهنگی موفقی داشت و عملكرد مدیران را ارزیابی كرد.
احمدی با بیان اینكه عده ای بدلیل نداشتن آگاهی فكر می كنند وزارت ارشاد فقط در زمینه موسیقی فعالیت می كند، گفت: سازمان حج و زیارت، كانون مساجد، اوقاف و كتابخانه ها نیز زیر نظر این وزارتخانه فعالیت دارند ولی متاسفانه این عملكردها دیده نمی شود.
وی افزود: در صورت جلوگیری از فعالیت های فرهنگی در جامعه، هنرمندان به سمت فعالیت های زیرزمینی سوق پیدا خواهند كرد و با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه باید مانع اینگونه فعالیت ها شویم.
وی با تاكید بر اصالت دادن به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان ها گفت: تلاش بر این است كه امكانات موجود در وزارتخانه به صورت عادلانه در شهرهای مختلف كشور توزیع شوند.
وی با بیان اینكه اعزام هنرمندان به خارج كشور برای مناسبت های مختلف از استان ها صورت می گیرد، گفت: در گذشته هنرمندان برای بهتر دیده شدن به پایتخت مراجعه می كردند كه با سیاست جدید وزارت ارشاد نیازی به این مهاجرت ها نیست.
وی هدف از برگزاری نشست سازمان های هم خانواده وزارت ارشاد را شناسایی فضاهای خالی در شهرستان ها و استفاده از آنها برای انجام فعالیت های فرهنگی دانست و گفت: فلسفه وجودی این نشست هم اندیشی و هم سوء شدن دستگاه های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی افزود: هیات حل اختلاف درون سازمانی برای رسیدگی به مشكلات این دستگاه ها در حال شكل گیری است و در صورت بروز اختلافاتی بین این دستگاه ها در درون این تشكیلات حل شود.
احمدی اظهار كرد: شناخت ظرفیت های موجود دستگاه های هم خانواده وزارت ارشاد دلیل دیگر تاكید دولت تدبیر و امید بر نزدیكی این دستگاه ها است.
وی در خصوص مشكلات بیمه خبرنگاران گفت: خبرنگاران باید برای رفع مشكلات بیمه ای خود به سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد مراجعه و طبق ضوابط عمل كنند.
نشست سازمان های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان لرستان روز پنجشنبه برای دومین بار در سال 1396 با حضور مدیران حج و زیارت، اداره كل كتابخانه ها، اداره كل اوقاف و امور خیریه و خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان برگزار می شود.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در كانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان كردی
۰ نفر