روحانی : باید برای خدمت به مردم، اجرای قوانین و دستیابی به اهداف ملی متحد تلاش كنیم

تهران-ایرنا -رییس جمهوری با بیان اینكه باید برای خدمت به مردم ، اجرای قوانین و دستیابی به اهداف ملی متحد تلاش كنیم گفت : دین خدا را در میدان‌های كوچك سیاست آوردن و از نام و احكام دین خدا به عنوان ابزار استفاده كردن، در شأن اسلام و مسلمانان نیست.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار مسوولان و كارگزاران نظام و سفرای كشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر، ضمن تبریك این عید بزرگ به حضار، ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب، گفت: عید فطر، عید بازگشت به فطرت پاك انسانیت پس از یك ماه، زهد، ورع، قیام و صیام و تلاش برای زدودن غبارها از جسم و جان است.
رییس‌ جمهور با بیان اینكه روزه هم برای سلامت جسم و هم برای تزكیه و پرورش روح است، افزود: روزه در ماه مبارك رمضان تنها فرو بستن دهان از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها نیست و چه اینكه نماز و روزه‌ای مقبول است كه به واسطه آن تجاوزی به مال مردم انجام نشود و دهانی به بدگویی و دشنام دادن و توهین به دیگران گشوده نشود.
وی اظهار داشت: در همه عبادات ما در كنار حق‌الله به نوعی بر حق الناس نیز تأكید شده است و در همین امروز كه روز عید فطر است، اولین برنامه عبادی ما رعایت حق‌الناس و پرداخت زكات قرار داده شده و سپس یاد خدا كردن و در نهایت به نماز ایستادن.
رییس‌ جمهور تصریح كرد: در ماه مبارك رمضان حق‌الله نیز بیشتر به ما یادآوری می‌شود؛ آنجا كه به ما می گویند دروغ بستن به خدا، پیامبر(ص) و ائمه(ع) می تواند مبطل روزه باشد و چه ظلمی بالاتر از اینكه تهمت ناروایی به خدا و دین بسته شود.
روحانی خاطر نشان كرد: دین خدا را در میدان‌های كوچك سیاست آوردن و از نام و احكام دین خدا به عنوان ابزار استفاده كردن در شأن اسلام و مسلمانان نیست و ماه مبارك رمضان همه اینها را به ما می‌آموزد.
رییس‌ جمهور با اشاره به اینكه امسال جشن رمضانی ما بعد از جشن سرنوشت‌ساز سیاسی و ملی ملت ایران آغاز شد، گفت: تلفیق این دو جشن می‌تواند آینده خوبی را برای مردم ایران بسازد.
وی با تاكید بر اینكه امروز دوران رقابت سیاسی و انتخاباتی گذشته و اگر رقابتی هم است باید برای خدمت به مردم، اجرای قوانین و دستیابی به اهداف بلند ملی باشد، افزود: من دست نیازم را برای دولت دوازدهم به سوی همه مردم ایران چه آنها كه به من رأی دادند، چه آنها كه به دیگران رأی دادند و چه آنهایی كه اصلاً رأی ندادند، دراز می‌كنم و همه را فرا می‌خوانم تا در كنار هم برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز تلاش‌مان را دو چندان كنیم.
روحانی اظهار داشت: نباید توصیه امام راحل را فراموش كنیم كه فرمود همه با هم باشید و به وحدت كلمه توصیه كرد و نباید از توصیه مقام معظم رهبری غافل شویم كه فرمودند، اگر با نظام جمهوری اسلامی هم مسأله ای دارید اما برای كشور و سرنوشت ملت پای صندوق‌ آراء بیایید.
رییس جمهوری خاطرنشان كرد: امروز همه باید در كنار هم با وحدت و اجماع كشور را بسازیم و در سالی كه سال تولید و اشتغال است، باید همه جا ندای تولید و اشتغال به گوش برسد و در عمل حركت در مسیر رونق تولید و ایجاد اشتغال را شاهد باشیم و به آنچه رهبر معظم انقلاب درباره امسال فرمودند، عامل باشیم.
وی امیدواری كرد: پس از ماه مبارك رمضان و عید فطر، همچنان آثار مبارك این ماه و عبادات آن و توسل‌ها به امام حسن مجتبی(ع) و امیرالمومنین (ع) و طاعات و عبادات شب‌های قدر و دعاهای شب‌های آخر ماه مبارك رمضان در جامعه تداوم داشته باشد.
روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه در ماه مبارك رمضان امسال، شاهد درد و رنج و شهادت تعدادی از عزیزان بی‌گناه هموطن‌مان نیز بودیم، گفت:گر چه تروریست‌های بزدل، سبعانه به مردم بی‌دفاع در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل حمله كرده و عده‌ای از عزیزان ما را به شهادت رساندند، اما هرگز نتوانستند در همدلی، انسجام و اتحاد ما خللی وارد كنند.
رییس‌ جمهور ادامه داد: باید از همه ملت ایران، اعم از شیعه و سنی و بویژه از هموطنان كرد و اهل سنت كشورمان تشكر كنیم كه در برابر تروریست‌ها با بیانی روشن ایستاده و اتحاد ملی را حفظ كردند. همچنین از كسانی كه برای كشور سلاح‌های راهبردی می‌سازند و از كسانی كه از این سلاح‌های راهبردی به خوبی استفاده می‌كنند، نیز تشكر می‌كنم.
روحانی با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران ضمن پاسخگویی به تروریست‌ها بخش كوچكی از توان و قدرت دفاعی خود را آشكار ساخت، گفت: دولت و دیگر اركان نظام جمهوری اسلامی پشت سر مقام معظم رهبری همواره قدرت، اتحاد و انسجام خود را در هر مقطعی كه لازم باشد، در برابر جهانیان آشكار می سازند.
رییس‌ جمهور اظهار داشت: ملت ایران در روز قدس امسال نیز با حضور پرشورشان نشان دادند كه هیچ گاه دشمن را از یاد نبرده و او را به خوبی شناخته و بر سر او فریاد می‌كشند و به مسلمانان جهان و به ملت مظلوم فلسطین امید می‌دهند كه قطعاً پایان كار پیروزی حق بر باطل است.
روحانی ضمن ابراز امیدواری از اینكه در ایام بعد از ماه مبارك رمضان، كشورهای اسلامی از فرصت ایجاد شده در نتیجه این ماه برای وحدت، استفاده كنند، تصریح كرد: باید در برابر معضلات جهان اسلام دست به دست هم دهیم و نكند خون‌هایی كه در بغداد، دمشق، رقه، تهران، موصل و دیگر كشورهای اسلامی ریخته می‌شود، ناشی از آن باشد كه ما مسیر راهبردی اتحاد مسلمین را به خوبی دنبال نكرده باشیم.
رییس‌ جمهور ادامه داد: نكند ریخته شدن این خون‌ها برای آن باشد كه فرهیختگان ما به خوبی به وظایف خود برای ترویج وحدت بین شیعه و سنی عمل نكرده باشند و نكند ناشی از غفلت ما از آن جهاد روشنگرانه باشد كه ضرورتی برای مسلمانان است و ما تلاش خود را برای آن بكار نگرفته باشیم.
روحانی اظهار امیدواری كرد از این پس شاهد گسترش امنیت و آرامش برای ملتهای منطقه، بویژه یمن، بحرین، سوریه، عراق، شمال آفریقا و كل جهان اسلام باشیم و بتوانیم به خوبی در برابر وظایفی كه خداوند بر عهده ما گذاشته است، عامل باشیم.
سیام**2021** دریافت: داود مرادپور

سرخط اخبار سیاست