۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۴
کد خبر: 82576478
T T
۰ نفر
انسجام داخلي، لازمه اقتدار جهاني- سيدرضا صالحي اميري*

راهپيمايي عظيم مردمي روز جهاني قدس كه ميراث گرانقدر بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي است، همزمان حاوي سه پيام روشن است.

نخستين پيام روز قدس يك پيام سياسي به شمار مي‌آيد، به اين معنا كه اسرائيل همچون غده‌اي سرطاني عامل تفرقه در جهان اسلام است و انسجام و استحكام دنياي اسلام را با تهديد مواجه مي‌كند، بنابراين ايستادگي مقابل اسرائيل حركتي ارزشمند براي احياي وحدت مسلمين محسوب مي‌شود. پيام دوم روز جهاني قدس، تلاش براي رهايي قبله گاه نخستين مسلمين از دست غاصبان و متجاوزان به حقوق افراد بي‌گناه است و ما بايد تلاش كنيم قدس را به اهل آن بسپاريم.
پيام سوم روز جهاني قدس بيانگر يكي از عناصر هويت بخش انقلاب اسلامي است كه در تقابل با صهيونيسم تعريف شده است و از اين منظر هميشه بايد فرياد عدالتخواهي و ظلم ستيزي ايرانيان، جهانيان را به اين مهم توجه دهد كه در مقابل زورگويان ايستادگي كنند. روزقدس براي ما هم روز تاريخي است، هم روزي است كه تفكر و روحيه انقلابي خود را نشان مي‌دهيم و همچنين روزي است كه با منافع ملي ما گره خورده است.
روز قدس همواره روزي بوده است كه فارغ از گرايش‌ها و سلايق، در صفوف به هم فشرده وحدت و انسجام خود را به رخ كشيده‌ايم. ديروز هم در جاي جاي ايران سربلند تصوير زيباي انسجام ترسيم شد. اگرچه در اقدامي خلاف منافع ملي و مصالح عمومي، عده‌اي انگشت شمار كه درك مناسبي از وضعيت كشور و منطقه ندارند، با سردادن شعار، به منتخب محبوب ملت و نماد مردم سالاري ديني توهين و كام ملت هميشه در صحنه را تلخ كردند.
اين حركت نابخردانه نشان داد كه ما بايد بيش از هر زمان مراقب ارزش‌هاي انقلاب و عناصر وحدت بخش نظام جمهوري اسلامي باشيم. دايره انقلاب اسلامي در انديشه امام راحل و مقام معظم رهبري، به وسعت همه كساني است كه دل در گرو سربلندي اين سرزمين دارند.
از اين‌رو هر اقدامي كه برخلاف اين انديشه و درصدد دوقطبي سازي‌هاي كاذب باشد، ارزش بالاي انسجام، وحدت و سرمايه ملي را به مخاطره مي‌اندازد. تخريبگران بايد بدانند كه ميان خودجوش بودن و خودسر بودن فاصله از راه تا بيراهه و از خدمت تا خيانت است. انسجام و اقتدار دو سرمايه بزرگ جمهوري اسلامي است كه بايد با تمام توان از آن مراقبت كنيم.
امروز انسجام ايران اسلامي مرهون وحدت همه آحاد ملت و مشاركت حداكثري در انتخابات اخير و با رأي قاطع به دكتر روحاني مسير پيشرفت كشور را مشخص و دشمنان را مايوس كردند. اقتدار بي‌نظير جمهوري اسلامي نيز از مجراي نيروهاي مقتدر ارتش، سپاه و نيروهاي امنيتي جان بر كف ماست كه در هفته‌هاي اخير شاهد قدرت نمايي و توانمندي آنان بوديم.
*وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
منبع: روزنامه ايران 03/04/1396
پژوهشم**1197**
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ