۱ تیر ۱۳۹۶، ۹:۴۷
کد خبر: 82573651
T T
۰ نفر
نماينده سازمان أمل در ايران: آموزه هاي شهيد چمران در دانشگاه ها تدريس شود

تهران- ايرنا- نماينده سازمان أمل در ايران شهيد مصطفي چمران را به عنوان الگو براي جامعه امروز دانست و گفت: آموزه ها و روش هاي علمي و فكري اين شهيد بايد در دانشگاه ها تدريس شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، «ابوثاير عادل عون » عصر چهارشنبه در آيين رونمايي از مستند «درد مقدس» در فرهنگسراي رسانه و شبكه هاي اجتماعي اظهار كرد: شهيد چمران مانند يك نسيمي بود كه آمد و رفت، او به عنوان يك سنبل و الگو بايد در جامعه معرفي و شناخته شود.
وي تاكيد كرد: ما نبايد بگذاريم خط فكري و روش هاي علمي شهيد چمران فراموش شود بلكه آموزه هاي او بايد در دانشگاه ها تدريس شده و آموزش داده شود.
عادل عون با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي شهيدچمران گفت: اين شهيد با توجه به ديدگاه و دكتريني كه داشت در فعاليت هاي خود توازن و تعادل سياسي و معنوي را مورد توجه قرار مي داد و در عرصه سياسي و نظامي، رشد معنوي افراد را هم در نظر مي گرفت.
همرزم شهيد چمران با قدرداني از تهيه كنندگان مستند «درد مقدس» افزود: در چنين فعاليت هايي بايد ويژگي ها و شرايط جمهوري اسلامي در حال حاضر، سال هاي انقلاب اسلامي، رهبري امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار بگيرد.

*شهيد چمران جز مَخلَّصين بود
محمدعلي مهتدي همرزم شهيد چمران و كارشناس مسايل خاورميانه نيز در اين آيين با بيان اينكه شهيد چمران جز مَخلَّصين بود، اظهار كرد: چمران بدون اينكه مدام ذكر بگويد، در صحنه مبارزه و جنگ به درجه عرفان دست يافته بود و از طريق نوشته هايش با خدا راز و نياز مي كرد.
وي با اشاره به اينكه «درد» مهمترين مفهوم براي شهيد چمران بود، گفت: چمران خدا را از اين بابت شاكر بود، وي از همه مخلوقات بي نياز بود و به خدا مي گفت، فقط تو را مي خواهم، مي خواهم به عدم بروم كه هيچ كس من را نشناسد، اين عشق است و ما نياز داريم كه به اين عشق برسيم.
همرزم شهيد چمران افزود: نيم قرن گذشته لبنان را از طريق اقدامات شهيد چمران در اين كشور مي توان شناخت و ما اطلاعات و سخنراني هاي بسياري را از فعاليت ها و اقدامات شهيد چمران گردآوري و منتشر كرديم.
مهتدي گفت: شهيد چمران آرزو داشت كه فقر و محروميت و ستم از لبنان زدوده شود و نگران بود كه شيعه لبنان فقط از نظر اقتصادي به قدرت برسند، تا زماني كه شما آرمان و هدف داريد، در حال تعالي روحي هستيد و وقتي آرمان نداشته باشيد به فكر اقتصاد و جمع آوري مال و اموال مشغول خواهيد شد.
وي افزود: چمران وقتي شهيد شد، دارايي چنداني نداشت، مدتي وزير دفاع بود، مي توانست امكانات فراواني داشته باشد كه هيچ كدام را نپذيرفت، حقوقي هم نمي گرفت.
مهتدي از شهيد چمران و امام موسي صدر به عنوان استثناهاي تاريخ بشر ياد كرد و گفت: براي شناخت و معرفي شهيد چمران، بايد ابعاد مختلف زندگي او را مورد توجه قرار داد و هر يك از زمينه هاي عرفاني، علمي، مبارزاتي شهيد چمران مي تواند يك مستند مستقل باشد و اين شخصيت بي نظير را به عنوان الگو معرفي كند.

*شهيد چمران، مردي براي مهندسي آينده انسان بود
محمدمهدي اميركمالي از همرزمان شهيد مصطفي چمران نيز در اين آيين با بيان اينكه شهيد چمران مردي براي مهندسي آينده انسان بود، اظهار كرد: وي نخست انسان كامل بود و تمام آموزه هاي ديني در او متجلي شده بود.
وي شهيد چمران را يكي از معيارهاي انسان تحول يافته دانست و گفت: شهيد چمران اولين دانشمندي بود كه درجه دكتري را در فيزيك پلاسما كسب كرد، وي سال 53 در ناسا فعاليت مي كرد و حقوق و درآمد قابل توجهي داشت و اختراعات او تا مدت ها در كمپاني بِل توليد مي شد.
اميركمالي افزود: چگونه انسان بودن و چگونه انسان با كمال بودن، اصول زندگي شهيد چمران بود.
وي اظهار كرد: شناخت شهيد چمران با دوران دفاع مقدس و دفاع نظامي و امنيتي كشور مصادف شد و مديريت نظامي او برجسته تر بود و شهيد چمران اعتقاد عميقي به ولايت داشت و معتقد بود تا امپرياليسم را در جهان داريم، حق نداريم از دشمني جديد سخن بگوييم.
همرزم شهيد چمران با اشاره به اقدامات و فعاليت هاي شهيد چمران در جنبش امل گفت: بهترين مردان مقاومت، پرورش يافته جنبش امل بودند، چمران درباره معماري آينده اسلام و مسلمين سخنان بسياري گفته و نگاه و رويكرد او به صهيونيسم بايد در ترم هاي دانشگاهي تدريس شود.
اميرحسين جوزي تهيه كننده مستند «درد مقدس» نيز با بيان انگيزه ها و دغدغه هايشان براي ساخت اين مستند، گفت: امثال شهيد چمران، نگاهشان كمك به مستضعفان جهان است و در راه محروميت زدايي قدم بر مي دارند و ضرورت داشت اين نگاه و ابعاد شخصيتي وي كه كمتر به آن پرداخته شده، مورد توجه قرار بگيرد و مردم و جوانان در اين باره بيشتر بدانند.
وي افزود: به دنبال اين هستيم كه اين نمونه خدمت رساني و پيشرفت را در موسسه سفيران صبح، با جوان هاي كشورهاي ديگر كه در اين زمينه فعال هستند، به اشتراك گذاشته و با ساخت چنين مستندهايي، الگوهايي مانند شهيد چمران را معرفي كنيم.
مهدي مسكني دبير قرارگاه جهادي امام رضا(ع) نيز در اين آيين گفت: شهيد چمران علاوه بر اقدامات علمي و نظامي كه بيشتر شناخته شده‎تر است، از لحاظ معنوي و جهادي نيز فعاليت هايي انجام داده اند كه بخشي از آن را در فعاليت هاي اين شهيد بزرگوار در لبنان مي بينيم.
وي افزود: شهيد چمران در كنار شخصيتي بزرگوار امام موسي صدر در لبنان استراتژي را به كار مي برد كه منجر به كادرسازي و زمينه هاي ايجاد حزب الله مي شود و مي تواند الگويي مناسب براي فعاليت هاي جهادي در جهت محروميت زدايي باشد.
ميلاد حميدي كارگردان مستند «درد مقدس» نيز درباره چگونگي ساخت اين مستند سخن گفت و افزود: اين مستند به زندگي جهادي شهيد مصطفي چمران در زمان حضور در مدرسه صنعتي «جبل عامل» به عنوان مدير اين مدرسه و اقدامات او در جنوب لبنان مي پردازد.
آيين رونمايي از مستند «درد مقدس» برداشتي از زندگي شهيد مصطفي چمران در جنوب لبنان عصر چهارشنبه (31خرداد) همزمان با سالگرد شهادت اين شهيد، در فرهنگسراي رسانه و شبكه هاي اجتماعي رونمايي شد.
اين مستند توسط قرارگاه جهادي امام رضا (ع) با مشاركت مؤسسه سفيران صبح و به كارگردان ميلاد حميدي و تهيه كنندگي سيدامير حسين جوزي توليد شده است.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي انتشاردهنده: موسي فعاليان
تهرام/7245/ 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه