۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82566809
T T
۰ نفر
برخي نسبت به واژه آتش به اختيار برداشت اشتباهي كردند

خرم آباد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: برخي از افراد نسبت به واژه آتش به اختيار برداشت هاي اشتباه و موضع گيري هاي غلطي داشتند در حالي كه با كمي تامل مي توان معناي واقعي آن را متوجه شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا٬ آيت الله سيد احمد ميرعمادي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه در محل مصلي الغدير شهرستان خرم آباد٬ عبارت آتش به اختيار بيان شده توسط رهبر معظم انقلاب را ناشي از اعتماد ايشان به نسل جوان دانست و افزود: همان گونه كه يك فرمانده نظامي در شرايط حساس به نيروهاي مورد اطمينان خود فرمان آتش به اختيار مي دهد٬ مقام معظم رهبري نيز در برخي موارد مانند مسائل فرهنگي ابتكار عمل را به نسل جوان و دانشجويان كشور سپرده است.

**در جامعه تنها يك منطق بايد حاكم باشد و آن منطق مقام عظماي ولايت است
نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به سخنان حكيمانه مقام معظم رهبري در جمع مسئولان نظام نيز اخير اشاره كرد و گفت: منطق رهبر فرزانه انقلاب٬ تبيين كننده منافع مل ي٬ عزت و اقتدار ملي است لذا پذيرش چنين منطقي عاقلانه و شايسته اعتماد است.
آيت الله ميرعمادي افزود: رهبر معظم انقلاب مانند حضرت علي (ع) در اين سخنراني همه شاخصه ها٬ تجارب و محورهاي حركتي انقلاب اسلامي را بيان نمودند و بايد اين سخنان ملاك حركت دولت و مسئلان كشور قرار گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه تداوم انقلاب اسلامي به تبعيت از ولايت فقيه است٬ اظهار كرد: وجود ايشان آرامش بخش دلها و موجب وحدت و حركت به سوي آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران است.

**برجسته ترين ويژگي حضرت علي(ع) عدالت ايشان بود
آيت الله ميرعمادي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت مولاي متقيان حضرت علي (ع) ٬ مهمترين ويژگي حكومت ايشان را عدالت مخصوصا عدالت اقتصادي عنوان كرد و افزود: حضرت به منظور تحقق مسئله عدالت اقتصادي در حكومت خود سه راهكار مهم را در نظر گرفته بودند.
وي توضيح داد: توزيع عادلانه ثروت در جامعه٬ رعايت حقوق همه افراد جامعه مخصوصا قشر آسيب پذير و همچنين مبارزه با فساد مالي از مهمترين برنامه هاي اقتصادي امام علي (ع) در حكومت داري بود.
آيت الله ميرعمادي حضرت علي (ع) را الگوي عدالت توصيف كرد و گفت: همه فضايل در وجود ايشان به نحو اعلي محقق شده است و بدين جهت است كه همه اقشار جامعه به علي (ع) اقتدا مي كنند.

**در ايجاد اشتغال براي روستاييان٬ اقدامات لازم انجام نگرفته است
نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به سالروز تشكيل جهاد سازندگي به فرمان امام (ره) اشاره كرد و گفت: جهاد سازندگي الگوي بسيار مناسبي براي خدمت و رفع محروميت در جامعه است و در طول اين سالها خدمات بسيار ارزشمندي را به مردم ارائه كرد.
وي ادامه داد: امروز هم به دنبال خدمات آن نهاد ارزشمند به مديران جهادي و روحيه جهادي نيازمنديم چرا كه علي رغم ارائه خدمات بزرگي مانند انتقال آب و برق و گاز و احداث جاده براي روستاها٬ اما در بخش ايجاد اشتغال در اين مناطق خدمات لازم ارائه نشده است.
آيت الله ميرعمادي در پايان سخنان خود با اشاره به برگزاري راهپيمايي بزرگ روز قدس در جمعه آينده اظهار اميدواري كرد كه مردم روزه دار ايران اسلامي با حضور حداكثري و گسترده خود در اين راهپيمايي بزرگ٬ بار ديگر پيام مقاومت و آزادي خواهي خود را به گوش مستكبران جهان برسانند.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزي**انتشاردهنده:محمد عليدوستي
۰ نفر