۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۶:۵۶
کد خبر: 82563110
T T
۰ نفر

توفان هزاران نفر را در چین مجبور به ترك منازل كرد

۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۶:۵۶
کد خبر: 82563110
توفان هزاران نفر را در چین مجبور به ترك منازل كرد

پكن - ایرنا - ‌توفان «مربوك» همراه با وزش باد سنگین و ریزش بارانهای سیل آسا در مناطق مختلف جنوب، جنوب غرب و شرق چین علاوه بر بروز مشكلات عدیده برای ساكنان آن، بیش از 50 هزار نفر را مجبور به ترك خانه‌های خود كرد.

به گزارش ایرنا، «مربوك» كه دومین توفان سالجاری در این مناطق محسوب می شود باعث شده تا بیش از ۱۴۰ روستا در محاصره كامل آب قرار بگیرند.
در دهها منطقه و شهر و استان های جنوبی چین باران سنگینی باریده و هزاران نفر از مردم نیز به گزارش تلویزیون چین به مكان های امن منتقل شده اند.
یكی از استان هایی كه بارش سنگین در آن جریان داشته و باران و سیل بسیاری از خانه ها را ویران كرده استان «گویجو» در جنوب غرب است و تنها در شبانه روز گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر مجبور به ترك خانه هایشان شده اند.
به درخواست مسوولان، نیروهای امدادرسانی و نجات به مناطق سیل زده اعزام شده اند و كمك رسانی به آسیب دیدگان در جریان است.
بارش باران كه از روز دوشنبه آغاز شده است بر اساس گزارش سازمان هواشناسی چین با وزش توفان سنگین برای مدت سه روز در استان های جنوبی و همچنین مناطق شرقی كشور ادامه خواهد داشت.
سازمان هواشناسی چین نیز با انتشار بیانیه ای از ساكنان این مناطق خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز تلفات انسانی در نظر داشته باشند.
مردم نواحی جنوبی چین همه ساله به دلیل نزدیكی به آبهای آزاد در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه بارانهای سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی تجربه می كنند.
در شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین مربوط به سال 1998 میلادی است كه نزدیك به چهار هزار نفر كشته شدند.
سال گذشته نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف چین صدها نفر جان خود را از دست دادند.
در سال ۹۲ هم بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیك» در استان «سیچوان» این كشور كه منجر به رانش زمین نیز شد، حدود ۳۰۰ نفر كشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخریب شد.
توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل ۲۵ كشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی

سرخط اخبار جهان