۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۱۲
کد خبر: 82560584
T T
۰ نفر
امام جمعه شيراز: زمينه ظهور شاعران بزرگ در فارس فراهم است

شيراز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز گفت: در استان فارس استعدادهاي فراواني در زمينه شعر و شاعري وجود دارد كه اگر اين استعدادها به خوبي پرورش يابد، مي توان در هر دوره اي شاهد ظهور بزرگاني همچون حافظ و سعدي باشيم.

به گزارش ايرنا، آيت الله اسدالله ايماني شامگاه شنبه در شب شعر سبط النبي كه با حضور شاعران برجسته استاني و كشوري در شيراز برگزار شد، بيان كرد: متوليان و فعالان فرهنگي جامعه بايد فضاي تربيت و پرورش استعدادهاي ارزشمند استان در زمينه شعر و شاعري را در مسير تعالي ارزش ها فراهم كنند و شعرايي را پرورش دهند كه تغييرات مثبتي را در جامعه ايجاد كنند.
وي با اشاره به برگزاري شب شعر سبط النبي در هر سال در استان افزود: انتظار است شعر آييني در استان فارس به جايگاه اصلي خود برسد و شعراي به نام استان در اين زمينه گام هاي اساسي را بردارند.
ايماني اظهارداشت: شعر يكي از هنرهاي متعالي در زبان و ادبيات فارسي و جامعه انساني است و همواره هادي، راهنما و پيشواي جامعه است.
امام جمعه شيراز اضافه كرد: در برخي از مواقع يك شعر تحولات و تاثيرگذاري بسياري در جامعه ايجاد مي كند و مي تواند در مسير تاريخ تغيير ايجاد كند كه اين مهم وظايف و مسئوليت هايي را براي شاعران به دنبال دارد.
ايماني ادامه داد: شعر در جامعه اسلامي همواره با تعهد، بيان دردها و درمان و پاسخ به جامعه همراه است و شاعري كه در محيط اسلامي رشد و پرورش مي يابد مي تواند در تعالي جامعه نقش مهمي را ايفا كند.
امام جمعه شيراز با بيان اينكه هنر شعر پيش برنده جامعه است عنوان داشت: پيش برندگي از ويژگي شعر و شاعران است كه اگر تاثيرگذاري و پيشبرندگي اين هنر و شاعران با مسئوليت هاي آنها همراه نباشد، آثار منفي مخربي را از جمله نفوذ دشمن به دنبال دارد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس نيز گفت: گسترش شعر آييني از برنامه هاي اجرايي امسال اين اداره كل است كه در اين زمينه نيازمند همت و همكاري شاعران آييني استان هستيم.
بهزاد مريدي بيان كرد: شب شعر سبط النبي از سال آينده به صورت استاني و متفاوت برگزار مي شود كه اميداوريم بتوانيم ميزبان تعداد بيشتري از شاعران استان در اين برنامه باشيم.
وي همچنين با اشاره به برگزاري همايش ريحانه النبي در استان فارس اظهارداشت: نخستين دوره اين همايش سال گذشته در استان فارس برگزار شد كه بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده بناست اين برنامه امسال با گستره ملي و بين المللي و با قوت بيشتري در استان برگزار شود.
او ادامه داد: امسال استان فارس ميزبان همايش هاي مختلف مذهبي و فرهنگي است
در اين برنامه 120 شاعر برجسته استاني و كشوري حضور داشتند و شاعراني از جمله غلامرضا كافي، پروانه نجاتي، قيصري، غلامعلي مهدي خاني و فاضلي شعر خواني كردند.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمي نيك ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي

سرخط اخبار استان‌ها