۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸
کد خبر: 82549790
T T
۰ نفر
نيازمند شناساندن قابليت هاي دانشگاه فني و حرفه اي به جامعه هستيم

تهران-ايرنا- سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي گفت: در سال هاي اخير اين مجموعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته، بايد قابليت هاي اين دانشگاه به جامعه و مسئولان شناسانده شود.

به گزارش ايرنا ناصر شمس گفت: مركز علمي و مهارتي حلقه مفقوده دانشگاه هاي كشور است كه با برنامه ريزي منسجم و هدفمند مي تواند كارهاي بزرگي در كشور انجام دهد.
به نقل از روابط عمومي دانشگاه فني و حرفه اي شمس روز سه شنبه افزود: امروز براي از ميان برداشتن بخش اعظم بيكاري جوانان و ايجاد شغل، راهي در كشورمان جز ارتباط مراكز فني و صنعتي با دانشگاه و حمايت از مراكز فني و حرفه اي نداريم.
رئيس دانشگاه فني و حرفه اي افزود: با ترويج فرهنگ مهارت آموزي و كارآفريني در جامعه و حمايت از مراكز فني و حرفه اي در سراسر كشور، منويات مقام معظم رهبري و شعار سال 96 يعني «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» تحقق پيدا مي كند.
سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي با بيان اينكه در سال هاي اخير اين مجموعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته، تصريح كرد: بايد اصلي ترين كار و هدف امروز ما شناساندن قابليت ها و پتانسيل بالقوه دانشگاه فني و حرفه اي به جامعه و مسئولان باشد.
وي افزود: با هماهنگي هايي كه با مراكز تابعه در سراسر كشور صورت گرفته، نمايشگاهي از توانمندي ها و دستاوردهاي دانشجويان و اساتيد در استان ها برگزار خواهد شد.
شمس ادامه داد: برگزاري نمايشگاه و فروش محصولات در خارج از كشور در حال بررسي است كه اميد داريم در شش ماهه دوم سال جاري عملياتي شود.
عضو هيأت علمي دانشگاه امير كبير گفت: با تغيير نگرش در ايجاد اشتغال و كارآفريني با شيوه هاي به روز دنيا امكان اشتغال زايي با سرمايه گذاري اندك، زمان كمتر و بازدهي بيشتر وجود دارد.
وي افزود: ثبت سفارش و فروش مجازي محصولات مختلف دانشجويي از جمله شغل هاي جديدي است كه بايستي دانشجويان و فارغ التحصيلان مراكز در شهرهاي مختلف شروع كرده تا درآمد زايي خوبي را با كمترين امكانات و سرمايه گذاري فراهم كنند. اين يكي از راه هاي حل مشكل بيكاري در بين جوانان است.
شمس ادامه داد: در عصر كنوني ميزان سرمايه گذاري، مدت زمان بازدهي براي سرمايه گذاري، اشتغال ديجيتالي با تكيه بر ابتكار و كارآفريني، شاخص هاي مهمي براي توجيه سرمايه گذاري هاي اشتغال زا است كه در دستور كار قرار گرفته است.
سرپرست دانشگاه عنوان كرد: از سال 1383 اين دانشگاه براي گسترش مراكز هيچ ساز و كار و ابزار لازمي نداشته است. ما با وزارت علوم توافق كرده ايم كه شوراي گسترش فني و حرفه اي را راه اندازي كنيم در اين خصوص با حمايت مجلس شوراي اسلامي و كمك گرفتن از بخش خصوصي مي توانيم با افزايش مراكز در سطح استان ها، مشكلات بيكاري و اشتغال جوانان را كاهش دهيم.
وي يادآورشد: به دنبال جذب دانشجوي خارجي در مراكز هستيم. اين ظرفيت در دانشگاه وجود دارد پيش از اين تفاهم نامه هايي با چند كشور به امضاء رسيده است و با مسوولان كشور تاجيسكتان براي تعاملات دانشگاهي توافقاتي داشتيم.
فراهنگ**9187**1823 دريافت كننده: حميدرضا بازگشا* انتشار: طاهره نبي اللهي
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ