۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۹
کد خبر: 82544613
T T
۰ نفر
منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری بزودی بهره برداری می شود

شهركرد- ایرنا- مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری، بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری را با تلاش مسئولان استان برای یكسال آینده نوید داد.

به گزارش ایرنا، جعفر آهنگرانی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزوذ: این منطقه در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفته و امید است با تصویت هرچه سریعتر طرح جامع منطقه و جذب اعتبارات لازم شاهد تحول در اقتصاد این استان و كشور باشیم.
وی تصریح كرد: بی شك با ایجاد زیرساخت های لازم و رفع مشكلات موجود، گمرك نیز در این منطقه بزودی مستقر خواهد شد و مزایای بهره برداری از این طرح نقش مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق صادرات محصولات ایفا خواهد كرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات و رای حداكثری مردم به تداوم دولت تدبیر و امید افزود: مردم این استان همواره نقش مهمی در عرصه های مهم كشور ایفا كردند و دولتمردان باید با فراهم كردن سازوكارهای لازم زمینه را برای خدمت رسانی و بهبود معیشت مردم فراهم كنند.
قاسم سلیمانی دشتكی با اشاره به مزایای بهره برداری از منطقه ویژه اقتصای استان اظهار كرد: در حالی كه طی سالهای گذشته پیگیری این امر مهم در استان مغفول مانده بود، اما در دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی برای از سرگیری این طرح انجام شد، بنحوی كه با درخواست ها و نامه های متعددی كه به مركز ارائه دادیم، توانستیم به تازگی 15 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح جذب كنیم.
وی خاطرنشان كرد: زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و گاز در منطقه ویژه اقتصادی استان فراهم شده و هماهنگی خوبی بین مسئولان برای بهره برداری هرچه سریع تر این طرح وجود دارد.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاكید بر واگذاری طرح های مهم اقتصادی به بخش خصوصی افزود: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به منطقه ویژه اقتصادی، در عملكرد بهتر این مناطق بسیار اثرگذار است از همین رو مسئولان برای جذب سرمایه گذار اهتمام ویژه به كار گیرند.
علی كاظمی باباحیدری، عملكرد مطلوب مناطق ویژه اقتصادی را مستلزم فراهم كردن شرایط مناسب در منطقه دانست و گفت: بسیاری از طرح های مهم اقتصادی كه با شكست مواجه شده است ناشی از نبود شرایط و امكانات مناسب است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
۰ نفر