۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82540408
T T
۰ نفر
نائب رئیس اتاق ایران: رقابت، بهترین محرك رشد بهره وری اقتصاد كشور  است

تهران- ایرنا- نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: اگر دولت و حاكمیت به دنبال رشد بهره وری است، جز با بهبود شرایط رقابت پذیری در اقتصاد حاصل نمی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حسین سلاح ورزی» امروز (دوشنبه) در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی بهره وری در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران افزود: بهره وری و كارآفرینی دو مفهوم اساسی هستند كه در سالیان گذشته در حوزه های اقتصادی و توسعه كشور مورد اجحاف قرار گرفته اند.
به گفته این مقام مسوول، رشد پایدار در كشورهای توسعه یافته با بهره وری حاصل شده اما در مقابل در كشور ما، رشدها بخشی بوده و كمترین سهم آن از محل بهره وری بوده است.
نائب رئیس اتاق ایران تصریح كرد: مادامی كه موضوع واقعی شدن نرخ ارز به نتیجه نرسیده، در اقتصاد تبعیض وجود داشته باشد، بخش های عمومی و خصولتی در اقتصاد داشته باشیم و دولت عزم جدی برای بهبود فضای كسب و كار نداشته باشد، نمی توان شاهد رقابت پذیری و در نتیجه رشد بهره وری در اقتصاد بود.
به گزارش ایرنا، جشنواره ملی بهره وری در راستای كمك به تحقق مفاد برنامه‌های توسعه در حوزه بهره وری و لزوم بهره گیری از ساز و كار اجرایی برای تحقق چشم‌انداز 20 ساله نظام و با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت بهره وری و كمك به افزایش توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی و قدردانی از بهره‌ورترین مدیران ارشد شركت های ایرانی، هر ساله برگزار می شود كه امروز هشتمین دوره برگزاری آن به پایان می‌رسد و نهمین دوره آن به طور رسمی آغاز خواهد شد.
فرآیند اجرایی هشتمین جشنواره ملی بهره وری از تاریخ اول خرداد ماه سال 95 آغاز شد، در این دوره از جشنواره در مجموع 38 پروژه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد همچنین هفت پروژه نیز در سومین مسابقه ملی بهینه كاوی شركت كردند.
از میان پروژه های ارسالی گروه های مواد و محصولات دارویی و بانك و موسسات پولی و مالی با 6 پروژه بیشترین و گروه صنایع غذایی با 2 پروژه كمترین پروژه را در این دوره از مسابقات ارسال كرده اند. همچنین با توجه به بررسی پروژه ها در حوزه‌های مختلف 20 پروژه در حوزه نوآوری، 14 پروژه در حوزه تیم سازی، توانمندسازی پرسنل، 11 پروژه در حوزه های بهینه كاوی و برنامه‌ریزی استراتژیك و توسعه، 10 پروژه در حوزه های مدیریت فرآیند و توسعه و تمركز بر بازار و مشتری، 9 پروژه در حوزه مدیریت دانش و فناوری اطلاعات، هفت پروژه در حوزه های رهبری، روابط با تامین كنندگان و شركا و استانداردها و جوایز، 6 پروژه در حوزه ارزیابی عملكرد و پنج پروژه در حوزه های مسوولیت پذیری اجتماعی و زیست محیطی و تحصیلات، آموزش، توسعه و یادگیری بوده است.
ادامه دارد ...
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام** 3065 **9132** خبرنگار: محمد ملك دار **انتشار:مرضیه فاتحی
۰ نفر