۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۳۷
کد خبر: 82539887
T T
۰ نفر
خانه هاي كوچك نگهداري معلولان ذهني خفيف امسال در كشور احداث مي شود

كاشان- ايرنا- مديركل دفتر توانبخشي و مراقبتي سازمان بهزيستي از احداث خانه هاي كوچك براي نگهداري معلولان ذهني خفيف در سال جاري در كشور خبر داد.

به گزارش ايرنا، رامين رضايي عصر روز يكشنبه در حاشيه برگزاري نشست هم انديشي مديران مركزهاي توانبخشي شبانه روزي سالمندان و معلولان استان اصفهان در مجتمع سالمندان و معلولان گلابچي كاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: امسال 45 نوع از اين خانه ها در 31 مركز استان كشور توسط بخش خصوصي ساخته مي شود.
وي ظرفيت نگهداري هر خانه كوچك نگهداري معلولان ذهني خفيف را 10 نفر بيان كرد و افزود: اين خانه ها توسط افراد نيكوكار و موسسه هاي خيريه ساخته خواهد شد.
رضايي تصريح كرد: وظيفه سازمان بهزيستي حمايت، نگهداري، توانبخشي و مراقبت سالمندان، بيماران رواني مزمن و معلولان جسمي و حركتي است.
مديركل دفتر توانبخشي و مراقبتي سازمان بهزيستي هم چنين يادآور شد: اين سازمان بر اساس اصل 144 قانون اساسي، نگهداري از سالمندان و معلولان را به بخش خصوصي واگذار كرده و بر كار آن ها نظارت مي كند.
به گفته وي هم اكنون 48 هزار و 500 نفر از سالمندان و بيماران رواني مزمن و معلولان در مجتمع هاي شبانه روزي تحت پوشش از خدمات سازمان بهزيستي برخودار هستند.
رضايي يادآورشد: افزون بر وجود مركزهاي روزانه نگهداري از سالمندان و معلولان، مركزهاي توانبخشي مبتني بر جامعه نيز در كشور راه اندازي شده كه در آنها نيز 450 هزار نفر معلول و سالمند از خدمات سازمان بهزيستي بهره مي برند.
نشست هم انديشي مديران مركزهاي توانبخشي شبانه روزي سالمندان و معلولان استان اصفهان با هدف بررسي مشكلات و ارائه راهكار براي برطرف كردن اين مشكلات در مجمع سالمندان و معلولان گلابچي كاشان برگزار شد.
7408/6136/1772 *خبرنگار: يوسف صائب **انتشار: مجيد ملازاده
۰ نفر