۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82533706
T T
۰ نفر
واگذاری پالایشگاه كرمانشاه با دستور رئیس‌جمهوری متوقف شد

كرمانشاه - ایرنا - رئیس ستاد انتخاباتی دكتر روحانی در كرمانشاه گفت: واگذاری پالایشگاه كرمانشاه به بخش خصوصی با پیگیری ستاد انتخاباتی دكتر روحانی در استان و با دستور رئیس جمهوری متوقف شد.

به گزارش ایرنا، جلیل صحرایی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل ستاد، افزود: دستور رئیس جمهوری مبنی بر توقف واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی روز سه شنبه به ستاد انتخاباتی دكتر روحانی در استان كرمانشاه اعلام شد و ما هم از طریق رسانه های رسمی استان این موضوع را به مردم اعلام می كنیم.
پالایشگاه كرمانشاه زمستان سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد كه اعتراض های زیادی را به دنبال داشت.
رئیس ستاد انتخاباتی دكتر روحانی در كرمانشاه به مراجعه پرسنل پالایشگاه به ستاد اشاره كرد و گفت: در سفر رئیس جمهوری به كرمانشاه مشكلات و درخواست پرسنل پالایشگاه را به سمع دكتر روحانی رساندیم كه خوشبختانه این درخواست از سوی رئیس جمهوری مورد اجابت قرار گرفت و پس از بررسی و تماس با وزیر نفت، دستور توقف واگذاری این پالایشگاه را اعلام كردند.
وی گفت: در سفر رئیس جمهوری به كرمانشاه ، مسایل عمومی استان را مطرح كردیم كه واگذاری پالایشگاه كرمانشاه یكی از این موارد بود كه در همان سفر دكتر روحانی قول پیگیری دادند و تصمیمی را كه به نفع مردم استان است، اتخاذ كردند.
او پالایشگاه را نماد هویت كرمانشاه و نماد تجدد در استان دانست و اظهار كرد: مردم كرمانشاه خاطرات زیادی از این پالایشگاه دارند و نماد توسعه استان محسوب می شود.
پالایشگاه كرمانشاه با بیش از 90 سال قدمت بعد از پالایشگاه آبادان قدیمی ترین پالایشگاه كشور است و پنج فرآورده اصلی پالایشگاه 20 هزار بشكه ای كرمانشاه شامل بنزین، نفت سفید، نفت كوره، نفتِ ‌گاز و گاز مایع است كه نیمی از سوخت استان را تامین می كند.

**ستاد پیگیر مطالبات مردم استان است
رئیس ستاد انتخاباتی دكتر روحانی در استان كرمانشاه در ادامه این نشست خبری از حضور حماسی مردم در استقبال از رئیس جمهوری در ورزشگاه امام (ره) كرمانشاه قدردانی كرد و گفت: این حضور باشكوه راه را برای بیان مطالبات دیگری مردم استان باز كرده است.
صحرایی پیگیری مطالبات اقوام، مذاهب و اقشار مختلف مردم استان را یكی از برنامه های ستاد دكتر روحانی در كرمانشاه دانست و افزود: از زمان آغاز فعالیت ستاد تاكنون اقشار مختلفی برای بیان مطالبات و مشكلات خود به ستاد مراجعه كرده و ما هم پیگیر مطالبات آنها هستیم.
او به حضور اهل سنت و اهل حق در ستاد برای بیان مطالبات خود اشاره كرد و گفت: برادران اهل تسنن به دنبال حضور در مناصب مدیریتی و برادران اهل حق نیز به دنبال حقوق شهروندی و جبران توسعه نیافتگی منطقه هستند و ما در ستاد این مسایل و مطالبات را به شخص رئیس جمهوری واعضای ستاد مركزی او منعكس كردیم.
او تحقق مطالبات مردم كرمانشاه را حق آنان دانست و گفت: مردم استان هشت سال زیر بمباران بوند و مردم اهل سنت و اهل حق با غیرت و تعصب از مرزهای كشور دفاع می كنند.
او به زندگی مسالمت آمیز مردم اهل تسنن، اهل حق و اهل تشییع در استان كرمانشاه نیز اشاره كرد و گفت: اقوام و مذاهب مختلف در استان كرمانشاه بدون هیچ مشكلی در كنار هم زندگی می كنند.
او با دعوت همه آحاد مردم به حضور در پای صندوق های رای از مردم خواست در ساعات اولیه رای گیری برای خلق حماسه دیگری حضور یابند و حضور خود را به ساعات پایانی رای گیری موكول نكنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت در سراسر كشور برگزار می شود.
3033/8066/1860
خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
۰ نفر