۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۵۹
کد خبر: 82531305
T T
۰ نفر
خبرنگار دوران نیكسون:بحران كاخ سفید از دوران واتر گیت خطرناك تر است

نیویورك - ایرنا - یكی از خبرنگارانی كه در زمان ریچارد نیكسون ماجرای واتر گیت را دنبال می كرد در مورد بحرانی كه كاخ سفید در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا با آن روبرو است گفت، شرایطی كه كاخ سفید در دوره كنونی با آن روبرو است به مراتب از بحران واترگیت در زمان نیكسون خطرناك تر و عمیق تر است.

به گزارش ایرنا، كارل برنستین خبرنگار با سابقه آمریكایی روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبری سی ان ان در واكنش به اخراج رییس اف بی آی كه گفته می شود ترامپ به منظور سرپوش گذاشتن بر رسوایی های احتمالی ناشی از پرونده روسیه به آن اقدام كرده است گفت كه چنین اقدامی بالقوه می تواند به بحرانی بسیار عمیق تر از بحران واتر گیت در زمان نیكسون منجر شود.
برنستین اضافه كرد كه به نظر او آمریكا در شرایطی بسر می برد كه رییس جمهور آن و اطرافیان او در جریان انتخابات به تبانی با یك قدرت متخاصم خارجی اقدام كرده و به این ترتیب پایه و اساس دموكراسی این كشور یعنی انتخابات آزاد را به مخاطره انداخته است.
وی اضافه كرد كه گرچه هنوز همه حقایق در مورد این پرونده روشن نشده و معلوم نیست كه آیا رییس جمهور آمریكا در این رابطه مرتكب نقض قانون شده و یا اطرافیان او، آنچه كه مسلم است رییس جمهور آمریكا هر چه در توان دارد بكار می برد تا جلوی آشكار شدن این حقایق را بگیرد.
برنستین در این گفت وگو با استناد به تجربیاتی كه در مورد جنجال های واتر گیت دارد تاكید كرد آنچه كه در كاخ سفید ترامپ در این مقطع تاریخی می گذرد حاكی از لحظات خطرناكی است كه به شدت با جنجال واترگیت تفاوت دارد اما از آن خطرناك تر به نظر می رسد.
اروپام-4-541 ** شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوری


'

سرخط اخبار جهان