۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82528740
T T
۰ نفر
فعال سياسي :انتخابات خون تازه اي را در پيكر انقلاب و نظام مي دمد

جيرفت- ايرنا- يك فعال سياسي گفت: با انتخابات خون تازه‌اي به پيكر انقلاب و كشور و نظام جمهوري اسلامي دميده خواهد شد و بر نشاط نظام افزوده مي شود.

اسحاق خوشكام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حضور مردم و انتخابات در نظام جمهوري اسلامي با اين شكل بديع و تازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اي كه در دنيا عرضه مي شود، مساله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسيار مهمي است كه جا دارد درباره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن بيشتر تأمل شود.
وي افزود: در اين مدل از انتخابات نقش گفتمان ‌‌‌‌‌مردم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سالاري ديني بسيار مهم است، يعني حضور يكپارچه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم، رقابت جدي، فعاليت و تلاش حقيقي مردمي، در كنار معيارهاي اسلامي و معيارهاي الهي است.
وي اظهار كرد: اينكه يك نظام اسلامي زير پرچم توحيد و دين مي تواند مردم‌سالاري را به شكل آشكار و واضح و با زبان گويا در مقابل چشم مردم جهان قرار دهد، درست عكس تبليغات استكباريِ دنياي ليبرال دمكراسي است.
اين فعال سياسي اضافه كرد: بنابراين نقش و مشاركت مردم در اين انتخابات بسيار محوري مي باشد و اين مردم با حضور خود در پاي صندوق هاي راي مي توانند حماسه سياسي ديگري را خلق كنند.
خوشكام همچنين به نقش محوري كنشگران سياسي در ايجاد يك تنفس سياسي در جامعه اشاره كرد و افزود: تاثير انتخابات بر شور و نشاط اجتماعي را بايد در عملكرد برگزار كنندگان و كنشگران عرصه انتخابات يعني ، نامزدها ، مردم ، احزاب و جريان هاي سياسي و اجتماعي جست و جو كرد.
وي يادآور شد: انتخابات يك اصل براي ايجاد مطالبه گري محسوب مي شود كه لازم است تا نامزدها، گروهها و جريان هاي سياسي در اين فصل اخلاق سياسي و نشاط اجتماعي را مدنظر قرار گيرند.
اين فعال سياسي افزود : انتخابات نوعي جوابگويي به مطالبه گري مردم مي باشد و همين امر مهم باعث مي شود تا مردم در آن ازفعاليت هاي سياسي پر هزينه مانند انقلاب دوري كنند و از طريق صندوق آرا كه كم هزينه تر است بتوانند مطالبات خود را درخواست نمايند.
خوشكام با اشاره به اين كه انتخابات ضامن امنيت اجتماعي و عرصه‌اي حساس براي كمك به توسعه سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه محسوب مي‌شود، گفت: اقشار مختلف جامعه در اين رابطه مي ‌توانند تعيين‌ كننده باشند ليكن نقش نسل جوان به ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان عزيز در اين رابطه بسيار خطيرتر و حساس تر است .
وي عنوان كرد: بنابراين انتخابات رويكردي است كه تمامي اقشار جامعه با آن مي توانند مطالبه گري كنند و با اين حالت يك شور و نشاط سياسي هم در بين جريان هاي سياسي و احزاب ايجاد مي شود و با تغييري جديد مي تواند نقشي اساسي را در ايجاد امنيت كشور ايفا نمايد.
يكهزار و 636 نفر درجيرفت در انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا ثبت نام كرده اند كه 54 نفر در شهر جيرفت و بقيه در روستاهاي اين شهرستان داوطلب شده اند و از اين تعداد 9 نفر زن و بقيه مرد مي باشند.
انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري بيست و نهم ارديبهشت ماه برگزار مي شود.
خبرنگار: روح الله صائب
6003/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها