۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۹
کد خبر: 82525502
T T
۰ نفر

آغاز چهارمين دوره مسابقات ورزشي منطقه 11 تهران

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۹
کد خبر: 82525502
آغاز چهارمين دوره مسابقات ورزشي  منطقه 11 تهران

تهران- ايرنا- درآستانه ايام شعبانيه مراسم افتتاحيه چهارمين دوره مسابقات ورزشي منطقه 11 تهران در بوستان رازي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ شهردار منطقه 11 شامگاه چهارشنبه در اين مراسم افزود: رويكرد مديريت شهري توجه به فعاليت هاي اجتماعي و توجه به فعاليت هاي ورزشي در محلات مختلف شهر تهران است.
نصرالله آباديان افزود: در اين دوره مسابقات شهروندان محلات مختلف منطقه 11 در ورزش هاي مختلف گروهي و انفرادي و ورزش هاي بومي و محلي به رقابت مي پردازند.
وي تاكيد كرد: هم اكنون در تمامي پارك ها و بوستان هاي شهر تهران فضاهاي ورزشي مناسبي احداث شده است.
همچنين مدير ورزش شهرداري منطقه 11 در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به استقبال شهروندان مناطق از برگزاري افتتاحيه فعاليت‌هاي ورزشي و به منظور افزايش نقش مشاركتي لايه‌هاي مختلف اجتماعي محلات در توسعه ورزش شهروندي و با توجه به رويكردهاي ورزشي، تنوع رشته‌اي، محروميت، جمعيت و قوميت محله؛ چهارمين دوره افتتاحيه فعاليت‌هاي ورزشي محلات با حضور و مشاركت شهروندان، مديران محلات، كارشناسان خانه‌هاي ورزش، شوراياري‌ها، مساجد، بسيج و ... در بوستان رازي برگزار شد.
مجتبي بختياري با بيان اينكه حركت به سوي شهري برخوردار از فضاهاي ورزشي مناسب و در دسترس با شهرونداني ورزشي، فعال و با نشاط از چشم‌اندازهاي مهم اين برنامه است، افزود: ارتقاي سطح مشاركت شهروندان در فعاليت‌هاي ورزشي با تاكيد بر دسترسي آسان از اهدافي است كه در اين برنامه دنبال مي‌شود.
وي در ادامه به ديگر اهداف‌هاي برگزاري اين رويداد ورزشي، خاطرنشان كرد: افزايش مشاركت شهروندان در برنامه‌هاي ورزشي، افزايش نشاط و بهبود اميد به زندگي شهروندان، بهبود نگرش شهروندان به سبك زندگي فعال، توسعه و ترويج ورزش‌هاي كم هزينه و سهل الوصول، توسعه و ترويج فرهنگ ورزش شهروندي، توسعه فرهنگ عمومي ورزش با توجه به نهادينه سازي آن در سبد خانواده، شناسايي پيشكسوتان ورزشي و افراد شاخص ورزش دوست محله، افزايش جمعيت شهروندان داراي تناسب اندام و وزن، ارتقاي سطح آمادگي جسماني شهروندان، توسعه ظرفيت فضاهاي ورزشي شهروندي و ... از ديگر اهداف برگزاري اين برنامه است.
به گفته مدير ورزش منطقه 11 تهران افزايش رضايت شهروندان از برنامه‌هاي ورزشي را يكي از اولويت‌هاي اجراي اين برنامه دانست و يادآور شد: هم چنين در اين دوره از مسابقات به توسعه نهضت داوطلبي در ورزش‌هاي شهروندي و ساماندهي و توانمند سازي تشكل‌هاي ورزشي محله‌اي توجه خواهد شد.
وي در ادامه با توجه به رويكردهاي برگزاري افتتاحيه فعاليت‌هاي ورزشي محلات، تصريح كرد: برگزاري فعاليت‌هاي ورزشي- رقابتي محلات، تقويت بنيان‌هاي علمي در ورزش‌هاي همگاني و فرهنگ‌سازي و افزايش اثربخشي در ورزش‌هاي همگاني از جمله رويكردهاي مهم اين برنامه بود.
جعفري توجه به ورزش‌هاي جانبازان، معلولان و اقشار خاص را از ديگر رويكردهاي مهم و ويژه اين برنامه عنوان كرد.
بختياري خاطرنشان كرد: توسعه فعاليت‌هاي تفريحي- ورزشي با محوريت خانواده،
ارتقاء كيفي ايستگاه‌هاي فعاليت‌هاي بدني در راستاي توسعه ورزش همگاني وبهره‌مندي از ورزش‌ شهروندي در جهت ارتقاي توسعه پايدار و حفظ محيط زيست نيز در اين رويداد ورزشي مد نظر قرار گرفت.
مراسم چهارمين دوره افتتاحيه فعاليت‌هاي ورزشي در منطقه 11 با حضور جمعي از قهرمانان و پيشكسوتان كشتي از جمله عليرضا دبير؛ كاوه؛ پرهيزگار در بوستان رازي برگزار شد.
در اين مراسم مشعل مسابقات ورزشي محلات منطقه 11 روشن و از خانواده هاي معظم شهدا و همچنين از خانواده شهيد آتش نشان در حادثه پلاسكو محسن روحاني تقدير شد.
همچنين در اين مراسم از قهرمانان ملي منطقه 11 نيز تجليل شد.
خبرنگار: سيد جواد آل داود انتشاردهنده: موسي فعاليان
تهرام/7243 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش