۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۶:۲۲
کد خبر: 82525009
T T
۰ نفر

مرگ 8 نفر بر اثر زمین لرزه در چین

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۶:۲۲
کد خبر: 82525009
مرگ 8 نفر بر اثر زمین لرزه در چین

پكن - ایرنا - بر اثر وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری در استان مسلمان نشین استان سین كیانگ در شمال غرب چین 8 نفر كشته شدند.

به گزارش ایرنا، این زمین لرزه بر اساس گزارش مركز لرزه نگاری چین ساعت 5:58 دقیقه صبح امروز (پنجشنبه) در عمق 8 كیلومتری زمین به وقوع پیوسته كه بر اثر آن 23 نفر نیز زخمی شده اند.
ساكنان منطقه به شین هوا خبرگزاری رسمی چین اعلام كرده اند كه بعد از این زمین لرزه، شاهد وقوع چندین پس لرزه نیز بوده اند.
همچنین اعلام شده كه زمین لرزه صبح امروز كه مركز آن منطقه «تاش گورگان» بوده است، باعث وحشت مردم شده و آنان مجبور به ترك منازل خود شده اند.
هنوز گزارش كاملی از میزان خسارت وارده به مناطق زلزله زده گزارش نشده اما گفته شده كه این زمین لرزه در مناطق مرزی پاكستان، افغانستان و تاجیكستان نیز احساس شده است.
شین هوا خبرگزاری رسمی چین نیز در گزارشی اعلام كرده است كه این زمین لرزه زندگی 12 هزار نفر از ساكنان منطقه را مختل كرده و نیروهای امدادی تاكنون 9 هزار و 200 نفر را در مكان های امن اسكان داده اند.
همچنین گزارش شده كه یك هزار نیروی نظامی و یك هزار و 500 نیروی امدادی برای نجات و كمك به مردم در مناطق زلزله زده حضور یافته اند.
گزارش ها همچنین از ثبت 82 پس لرزه تا ساعت 10 صبح امروز (به وقت محلی) و آسیب دیدن بیش از یك هزار واحد مسكونی در منطقه حكایت دارد.
مسئولان محلی گفته اند كه در این زمین لرزه بیشترین تلفات متوجه دام ها و احشام شده و برق و آب منطقه نیز چند ساعت پس از این اتفاق با تلاش ماموران امدادی وصل شده است.
سال 94 نیز وقوع زمین لرزه 6.5 ریشتر در استان سین كیانگ چین 4 كشته و 48 زخمی برجا گذاشته بود.
استان سین كیانگ بالغ بر 16 میلیون نفر جمعیت دارد كه بخش اعظم آنان از قوم مسلمان «اویغور» هستند.
كشور چین یكی از مناطق زلزله خیز جهان است كه روی كمربند لرزه خیزی آلپ - هیمالیا قرار گرفته است.
این كشور در طبقه بندی شدیدترین زلزله ها بر اساس تعداد قربانیان از ابتدای تاریخ، در زمره 10 كشور نخست جهان است و همواره بلایای طبیعی این كشور را تهدید می كند.
تاكنون بیش از هزاران نفر در اثر وقوع زمین لرزه های متعدد در این كشور جان خود را از دست داده اند و نگرانی وقوع این حادثه همواره ذهن مردم و مسئولان این كشور را به خود مشغول كرده است.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی

سرخط اخبار جهان