۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۵:۵۶
کد خبر: 82525003
T T
۰ نفر
سيره اهل بيت(ع) بهترين الگو براي پيشرفت جوامع اسلامي است

بيرجند - ايرنا - امام جمعه اسديه با بيان اين كه اهل‌بيت (ع) نماد واقعي عمل به تقوا هستند كه با الگو قرار دادن سيره و شيوه آنان در زندگي، بايد در اين مسير گام برداريم، گفت: سيره اهل بيت(ع) بهترين الگو براي پيشرفت جوامع اسلامي است.

حجت الاسلام عليرضا حسيني چهارشنبه شب در جشن اعياد شعبانيه و ولادت امام عصر(عج)، افزود: خداوند متعال در ميان مخلوقات خود، انسان هاي كاملي را به عنوان اسوه قرار داده است كه اين الگوها داراي امتيازات و فضيلت‏هاي ويژه‏اي هستند.
وي اضافه كرد: مهمترين رسالت مسلمانان در عصر غيبت امام زمان(عج) تمسك به ولايت اهل بيت(ع) و انتظار فرج است، كه فرج، انتظاري اميدبخش و نيروبخش است و روحيه انتظار يكي از بزرگترين دريچه هاي فرج براي جامعه اسلامي است.
وي عنوان كرد: شعبان، ماه درخشش اعياد بزرگ اسلامي است كه به نيمه شعبان منتهي مي شود، روزي كه ميلاد ابر مردي از سلاله پيامبر (ص) با حضورش خوبي ها را معنا مي بخشد و طعم شيرين عدالت را به جهانيان خواهد چشانيد.
حسيني يكي از مهمترين وظايف شيعيان در دوران غيب امام زمان(عج) را ترويح فرهنگ مهدويت دانست و گفت: شيعيان بايد فرهنگ مهدويت را به صورت حقيقي در جامعه نهادينه كنند.
امام جمعه اسديه در ادامه با اشاره به انتخابات رياست جمهوري و شوراها در 29اردييهشت ،برگزاري موفق آن را يكي از نمادهاي ظهور حاكميت اسلامي در جامعه ذكركرد و افزود: انتخابات شوراها نيز از اهميت زيادي برخوردار است.
وي بيان كرد: مردم با مشورت با علما يكدست و يكپارچه به شوراهايي راي دهند كه با يكديگر متحد و همدل باشند چرا كه اگر اختلافي بين اعضاي شورا باشد مسائل و مشكلات مردم به گونه شايسته پيگيري و حل نمي شود.
سايت ايرنا خراسان جنوبي www.irna.ir/skhorasan
كانال اطلاع رساني : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حكيمه مصطفايي*انتشار دهنده- عباسقلي اشكورجيري*

سرخط اخبار استان‌ها