۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲:۵۵
کد خبر: 82524997
T T
۰ نفر
وضعیت وخیم اسرای اعتصاب كننده فلسطینی در زندان «نیتسان» رژیم صهیونیستی

تهران–ایرنا– كمیته اطلاع رسانی اسرای اعتصاب كننده فلسطینی شامگاه چهارشنبه از اعمال مجازات و شكنجه علیه اسرای اعتصاب كننده فلسطینی در زندان «نیتسان» واقع در مجتمع زندان های الرمله در سرزمین های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، كمیته اطلاع رسانی اسرای اعتصاب كننده فلسطینی افزود: اداره زندان«نیتسان» از خروج زندانیان از سلول های خود جلوگیری می كند و با پوشاندن منافذ و پنجره های سلول مانع از رسیدن نور به زندانیان می شود.
براساس این گزارش نظامیان صهیونیستی با تحت فشار قرار دادن زندانیان و اعمال محدودیت های زیاد بر آنها در صدد تضعیف روحیه زندانیان اعتصاب كننده هستند.
اداره زندان نیتسان همچنین این اسرای اعتصاب كننده را كه به 70 نفر می رسند در سلول های كثیف نگهداری می كنند و اغلب در شرایط جسمانی بدی به سر برده و از بیماری رنج می برند.
در همین حال قذوره فارس رئیس باشگاه اسیران فلسطینی اعلام كرد كه كمیته صلیب سرخ جهانی قرار است پنجشنبه با مروان البرغوثی عضو كمیته مركزی جنبش فتح كه همراه با اسرای فلسطین در اعتصاب غذا به سر می برد، دیدار كند.
پیشتر همسر «مروان البرغوثی» از پاپ فرانسیس رهبر كاتولیكهای جهان خواست پیش از آنكه دیر شود، برای پایان دادن به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی دربند در زندانهای رژیم صهیونیستی، وارد عمل شود.
رژیم صهیونیستی وی را در انتفاضه دوم فلسطینی ها بازداشت و به حبس ابد محكوم كرد.
صدها اسیر فلسطینی از 28 فروردین ماه جاری در اعتراض به شرایط وخیم زندانهای رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای باز زدند.
بنابر اعلام آمارهای رسمی فلسطین، حدود6 هزارو 500 فلسطینی از جمله 57 زن و 300 كودك كم سن و سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می برند.
شبك**9365**1708**مترجم: رضا میرزائی*انتشار: علیرضا ارشادی
۰ نفر