۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱:۰۱
کد خبر: 82524974
T T
۰ نفر

فعال سياسي: مسير مردم سالاري از صندوق هاي راي مي گذرد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱:۰۱
کد خبر: 82524974
فعال سياسي: مسير مردم سالاري  از صندوق هاي راي مي گذرد

اردبيل - ايرنا - مينو خالقي فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اينكه مسير مردم سالاري واقعي از مسير صندوق هاي راي در 29 ارديبهشت ماه مي گذرد گفت: حق نداريم از انتخابات قهر كرده و دور از صندوق هاي راي باشيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مينو خالقي شامگاه چهارشنبه در جمع شماري از بانوان و دانشجويان اردبيل از مردم خواست كه در انتخابات پيش رو با شور و شعور فراوان در پاي صندوق هاي راي حاضر شوند.
وي ادامه داد: راي ما به يك شخص نيست بلكه به يك گفتمان و هموار كردن مسير مردم سالاري است.
وي اظهار كرد : تك تك ما وظيفه داريم اقشار مختلف مردم را روشن كنيم و افراد داراي راي خاكستري را كه حرف از تحريم انتخابات مي زنند براي تعيين سرنوشت آينده خود و كشورشان براي شركت در اين انتخابات مهم تشويق كنيم.
وي خطاب به حاضران گفت: به عزيزان و دوستاني كه راي خاكستري دارند و هنوز مردد هستند اين مسايل را بگوييد كه از جمله مساله هسته اي را كه سال ها در جهان با كش و قوس همراه بود و قطعنامه هاي متعدد عليه كشورمان صادر شده بود و ما را تا آستانه حمله نظامي عليه ايران در شوراي امنيت پيش برد و در واقع مذاكره هاي دولت تدبير و اميد بود كه ما را از اين وضعيت بيرون آورد.
وي بيان كرد: من باوجود اينكه اخيرا با مشكلاتي روبرو و حقم در انتخابات مجلس پايمال شده است به صراحت مي گويم اگر نااميد شويم ما بازنده خواهيم بود و نه طرف مقابل ما و باز تكرار مي كنم كه من به آينده اين كشور بسيار اميدوارم.
او در قسمت ديگري از سخنانش به هجمه هاي عليه دولت تدبير و اميد اشاره و اضافه كرد: در اين سه و نيم سال گذشته آيا روزي هست كه هجمه و تخريب عليه اين دولت را در روزنامه هاي تندرو و به اصطلاح دلواپسان نبينيم و نشنويم؟
وي گفت: اين همه تهمت و افترا و تخريب براي چيست؟ آنان درحالي در مناظره ها بر آزادي ها و حاكميت قانون تاكيد مي كنند بنده به عنوان يك حقوقدان سوال مي كنم اگر به مباني آزادي بيان ، تماميت ارضي و منافع ملي بلند مدت ايران اعتقاد داريد چگونه شعار خودتان را بحث 96 و چهار درصد انتخاب مي كنيد.
وي افزود : مگر غير از اين هست كه اصل سوم قانون اساسي تاكيد موكد بر همگرايي و وحدت ملي دارد و اصل يكصد و بيست و دوم نيز رييس جمهور را مسوول در مقابل ملت و مقام معظم رهبري و بخش هاي گوناگون و تمام ملت مي داند.
خالقي ادامه داد: شما كه ميثاق نامه ملي را قبول نداريد چگونه از آزادي ها حرف مي زنيد، رييس جمهور در برابر همه مردم و 100 در صد ملت مسوول مي باشد و شما اين تقسيم بندي و اين درصدها را از كجا آورده ايد.
وي با بيان اينكه استكبار جهاني هميشه استكبار جهاني است خاطرنشان كرد : اما بعضي افراد در موقع شعارها كه نه با فرهنگ و نه با تماميت ارضي ما سازگاري دارد اين حرف ها را ناديده مي گيرند.
وي افزود: با اينكه رهبر معظم انقلاب همواره بطور مكرر بر رعايت اخلاق در مناظره ها تاكيد دارند اما تنها كاري كه در مناظره ها مشاهده مي شود تخريب طرف مقابل است.
وي خطاب به اين افراد گفت: چند كلام درباره خودتان بگوييد و نه وقتي كه از شما پرسيده مي شود برنامه شما در مورد آموزش و پرورش چيست جواب مي دهيد 'فرزند فلان وزير رفته از خارج لباس بچه گانه وارد كرده است' آيا در واقع ارتباط اين موضوع انسان را متعجب نمي كند.
خالقي با بيان اينكه بر اين باورم حتي اگر در دولت قبلي نيز يك كار خوب انجام شده است بايد گفته شود ادامه داد: اما در اين سه و نيم سال گذشته بطور صرف شاهد تخريب دولت از سوي اين افراد بوده ايم و اين درحالي است كه ائمه اطهار (ع) مي فرمايند حق را بگوييد هرچند مخالف شما باشد.
وي اظهار كرد : شما كه از آزادي ها دم مي زنيد شاهد بوديم كه با اعتراض چهار نفر كارگر در تهران در آن سالها چگونه برخورد كرديد و الان در مناظره ها از آزادي ها سخن مي گوييد و بايد بدانيد كه مردم هرچند از حافظه تاريخي ضعيف نيز برخوردار باشند اين مسايل را از ياد نمي برند.
اين فعال سياسي گفت: در موضوع هواپيمايي اين دولت با نوسازي ناوگان هوايي خدمت بزرگي به مردم كرده است چراكه دل خانواده ها از اينكه فرزندانشان در هواپيماهاي 30 سال گذشته مي نشستند به لرزه در مي آمد.
وي تصريح كرد: اگر كار دولت روحاني همين خريد يكصد هواپيما باشد من برايم كافي است كه به او راي بدهم چراكه علاوه بر نوسازي ناوگان هوايي كشورمان سالانه پنج ميليارد دلار صرفه جويي ارزي مي شود و اين رقم كوچكي نيست و يك كار شگرف در ارتباط با اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب است به گونه اي كه از ريختن اين مبلغ هنگفت به جيب خارجي ها جلوگيري مي شود.
وي افزود: روحاني دولت را هنگامي تحويل گرفت كه ذخيره گندم به عنوان يك محصول راهبردي كشور براي سه روز بود و اينكه اكنون به مرحله خودكفايي رسيده ايم و براي نزديك يكسال ذخيره داريم يك كار شگرف است.
او همچنين از طرح تحول سلامت به عنوان يكي ديگر از كارهاي دولت تدبير و اميد ياد و اظهار كرد: تا قبل از آن مردم در درمان و هزينه هايش با مشكل هاي فراوان مواجه بودند و اين شعار نيست و تغيير قيمت پرداختي به بيمارستان را من معلم به شكل محسوس ديده ام.
وي همچنين گفت: خروج فضاي علمي دانشگاه ها از فضاي امنيتي به عنوان يك كار مهم دولت روحاني است و اين دولت فضا را در دانشگاه ها باز و از اخراج اساتيد جلوگيري كرد.
خالقي ادامه داد: بحث 11 فاز پارس جنوبي در اين دولت كليد خورد و پيشرفت كرد و نگراني ما را از اينكه كشور قطر از اين منبع كه درحال اتمام مي باشد سهم بيشتر برداشت نمايد برطرف كرد.
وي افزود : آنان كه دولت را تخريب مي كنند بگويند در هشت سال و يا در مسووليت هاي ديگر كه عهده دار بودند براي اين ملت چه كردند.
وي خطاب به بانوان و دختران جوان گفت: در اين راه بايد بالندگي زنان ايراني و پيشرفت روزافزون كشورمان را به عنوان هدف هاي مهم در نظر بگيريم.
اين فعال سياسي تصريح كرد: من نمي گويم كه دولت آقاي روحاني در همه زمينه ها و ازجمله محيط زيست عالي عمل كرده است و ما هم انتقاد داريم اما اين را آشكارا اعلام مي كنم كه اين دولت در مسير اصلاح و رفع موانع پيشرفت كشورمان مي باشد و بايد ما هم به ادامه اين راه كمك كنيم.
مينو خالقي در انتخابات دوره فعلي مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه اصفهان به عنوان نماينده انتخاب شده بود كه توسط شوراي نگهبان رد صلاحيت شد.
خبرنگار – مسعود وسيله**انتشاردهنده: شهريار حيدري فر
6019/ 1257/6034
۰ نفر