۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۴۴
کد خبر: 82524606
T T
۰ نفر
معاون وزير ورزش: جوانان در 8 سال دولت قبل به درون خانه و قهوه خانه هدايت شدند

تهران - ايرنا - معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تمامي ساختارهاي قدرتمند اجتماعي در 8 سال دولت هاي نهم و دهم ويران شد و جوانان به جاي حضور در اجتماع به درون خانه ها و قهوه خانه ها هدايت شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد رستمي روز چهارشنبه در آيين افتتاح نخستين خانه جوانان تهران با انتقاد از برخي نگاه ها در حوزه فعاليت هاي اجتماعي جوانان تصريح كرد: برخي جوانان را يك تهديد مي دانند و براي آنها مراقب مي گذارند، اما بدانيد كه جامعه بدون آزادي جوانان پيشرفتي نمي كند.
رستمي افزود: نبايد همچون 8 سال دولت قبلي، جوانان را از ميدان بيرون و افسرده كنيم چرا كه حضور اين قشر فعال در اجتماع نقش موثري در كاهش آسيب هاي اجتماعي دارد.
به گفته معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، انديشه تهديد آميز نسبت به جوانان يك تهديد ملي است اما دولت يازدهم با افتتاح خانه جوانان به صورت عملي اعلام كرد كه دولت به حضور و فكر جوانان ايراني اعتماد و اعتقاد دارد و بدون حضور آنها امكان پيشرفت كشور وجود ندارد.
رستمي خاطرنشان كرد: دولت تدبير و اميد جوانان دست و پا بسته و كور نمي خواهد بلكه اين قشر را با تمامي شور و نشاط نهفته در خود و مولفه هاي جواني براي پيشرفت و توسعه كشور مي خواهد.
وي با انتقاد از افرادي كه كلمه عشق و جوانان را محدود به يك مسئله سخيف جنسي مي كنند گفت: بدون عشق، شور و توانايي جوانان رستگار، توسعه كشور ميسر نخواهد شد.
معاون وزير ورزش و جوانان تصريح كرد كه تعداد سازمان هاي مردم نهاد كشور از 50 سازمان در آغاز سال 92 اكنون به حدود 2 هزار مورد افزايش يافته است.
وي با اشاره به نگاه ويژه شخص رئيس جمهوري به حوزه جوانان خاطرنشان كرد: با دستور مستقيم دكتر روحاني سازمان ملي جوانان در كشور دوباره تشكيل و احيا مي شود.
معاون وزير ورزش و جوانان تاكيد كرد: دولت تدبير و اميد در زمينه جذب و مشاركت جوانان عملكرد بسيار موفقي داشته و درهمين راستا امسال به سازمان هاي مردم نهاد فعال در حوزه جوانان تسهيلات بانكي با سود 4 درصد پرداخت مي شود.
وي با بيان اينكه در ابتداي دولت يازدهم اعتبار حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان 6 ميليارد تومان بود اظهار كرد: اين ميزان اعتبار با پيگيري و توجه ويژه دولت در سال گذشته به 450 ميليارد تومان افزايش يافت.
رستمي، افتتاح خانه جوانان در مناطق مختلف كشور را از جمله برنامه هاي محوري معاونت امور جوانان اين وزارتخانه عنوان كرد و گفت: اين مراكز زمينه رشد و ارتقاي فرهنگ اجتماعي در حوزه جوانان را فراهم كرده و موجب حضور روز افزون جوانان در عرصه هاي اجتماعي خواهند شد.
وي تصريح كرد: درهمين ارتباط و براساس پيش بيني هاي انجام شده، تا پايان برنامه ششم توسعه در تمامي مناطق شهر تهران «خانه جوانان» ايجاد و راه اندازي مي شود.
به گزارش ايرنا، خانه جوانان استان تهران امروز با حضور سياوش شهريور مديركل فرهنگي و اجتماعي استانداري تهران، رضا گلمحمدي مديركل ورزش و جوانان استان تهران و جمعي از مديران و مسئولان حوزه ورزش و جوانان در خيابان ايرانشهر تهران افتتاح شد.
خبرنگار: سيد جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحي
تهرام/7243**1625
۰ نفر