۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82524603
T T
۰ نفر
رييس دادگستري يزد: تبليغات انتخاباتي نبايد آرامش مردم را مختل نمايد

يزد - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان يزد گفت : انتخابات داراي شور و هيجان است كه شكوه و عظمت حضور در پاي صندوق هاي رأي را رقم مي زند اما نبايد اجازه داد اين شور و هيجان آرامش و آسايش مردم را مختل نمايد .

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي دادگستري يزد ، محمدرضا حبيبي در سومين جلسه پيشگيري از جرائم انتخاباتي يزد افزود: استفاده از بلندگو ، تشكيل كارناوال و كاروان هاي تبليغاتي و تجمع در ميدان ها و خيابان ها به نظم و انضباط شهر لطمه مي زند و مردم نيز نسبت به اينگونه مسائل معترض هستند .
وي ادامه داد: برگزاري ميتينگ هاي سياسي در محافل خاص و با حضور نامزدها و نمايندگان آنها منع قانوني ندارد اما اين مسئله با تجمع هاي در حاشيه خيابان ها برخي مواقع با رفتار هاي هنجار شكنانه و غير اصولي همراه است فرق مي كند .
اين مسئول نسبت به سوء استفاده از فضاي آزاد تبليغات نيز هشدار داد و گفت: بايد دقت شود تا اين فضاي پر هيجان انتخابات عرصه سوء استفاده افراد معلوم الحال مطرود ملت قرار نگيرد .
حبيبي به پايبندي و الزام به قوانين و مقررات توسط همه گروه ها ، نامزدها و طرفداران آنها تاكيد كرد و گفت: استفاده از تصوير اشخاص و افرادي كه بنا به دلايلي استفاده از تصاوير آنها ممنوع است يك تخلف و جرم محسوب مي شود و با افرادي كه نسبت به اين مسئله بي توجه باشند برخورد خواهد شد .
رئيس كل دادگستري يزد ، ارائه تذكر و هشدار را براي جلوگيري از بسياري از تخلفات و جرائم انتخاباتي كافي دانست و گفت: بسياري از تخلفات و جرائم انتخاباتي از روي نداشتن اطلاع و آگاهي روي مي دهد كه با يك تذكر جدي و به موقع مسئله قابل حل و رفع است و چنانچه فرد و يا گروهي نسبت تخلفي اصرار داشته باشند برخوردهاي قاطع قانوني انجام خواهد شد .
وي با اشاره به ممنوعيت نصب هرگونه بنر و پلاكارد در سطح شهر غير از مكان ستاد هاي انتخاباتي گفت: شهرداري بايد در اسرع وقت نسبت به جمع آوري اين بنرها اقدام نمايد و اگر پرونده كيفري تشكيل و فرد متخلف يا مجرم تحت تعقيب قرار گيرد و شهرداري هزينه جمع آوري تجهيزات و لوازم تبليغاتي خلاف را از مرتكب مطالبه نمايد قابل رسيدگي در دادگاه خواهد بود .
در اين جلسه مسائل مختلف انتخاباتي استان مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت .
انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و رياست جمهوري 29 اديبهشت ماه برگزار مي شود.
7536/ 6197 دريافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@