۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۴۱
کد خبر: 82524598
T T
۰ نفر
معاون وزیر صنعت: فرصت خوبی برای مشاركت قطعه سازان ایران و برزیل فراهم است

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران گفت: بازار ایران با توان تولید سالیانه 2 میلیون خودرو و دسترسی به بازار بزرگ كشورهای همسایه و منطقه، فرصت خوبی برای مشاركت شركت ها و قطعه سازان برزیلی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، منصور معظمی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست انجمن قطعات خودرو برزیل در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)افزود: ایران از توان تولید سالیانه 2 میلیون دستگاه خودرو برخوردار است؛ پارسال نزدیك به یك میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در كشور تولید شد و امسال برای تولید یك میلیون و 600 هزار دستگاه برنامه ریزی شده است.
به گفته رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ایران با توجه به وجود بازار بسیار خوب در اطراف خود و دسترسی به كشورهای همسایه، به دنبال توسعه بازار خود با مشاركت صاحبان برند و كشورهای صاحبنام صنایع خودروسازی است.
وی توان خودروسازی برزیل را مناسب توصیف كرد و افزود: ایران نیز ظرفیت های مناسبی در صنعت قطعه سازی دارد و بویژه پس از اجرای برجام فرصت های مناسبی برای مشاركت شركت های ایرانی و خارجی فراهم شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاكنون 6 قرارداد همكاری در زمینه ساخت و تولید خودرو در ایران پس از برجام امضا شده كه به معنای تولید خودروهای باكیفیت تر و ارزان تر در كشور است.
به گفته وی، همه یك هزار و 200 شركت قطعه ساز در ایران از بخش خصوصی به شمار می روند كه همه سرمایه گذاری ها و اقدام ها را بر عهده دارند.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: شركت های ایرانی برای ساخت و تولید انواع خودروهای تجاری مانند كامیون و اتوبوس، آماده همكاری با شركت های برزیلی اند.
به گفته معظمی، گردش مالی پارسال صنعت خودرو كشور 25 میلیارد دلار بود كه شامل 16 میلیارد دلار تولید داخل و سه میلیارد دلار واردات خودرو و قطعات مربوط به آن و 6 میلیارد دلار قطعات یدكی برای خدمات پس از فروش می شد.
در ادامه این نشست، نمایندگان بخش خصوصی برزیل به ابراز نظر پرداختند.
نماینده سازمان تجارت و توسعه سرمایه گذاری برزیل (اپكس*) گفت: این سازمان همراه با بانك توسعه ملی برزیل، فرصت های توسعه صنعتی را برای فعالان كشور فراهم می كند.
به گفته «كارل فرناندز جونز»، اپكس در 70 زمینه صنعتی فعال است كه صنعت قطعه سازی یكی از آنها به شمار می رود.
وی ابراز امیدواری كرد 2 كشور بتوانند همكاری های خوبی در این زمینه و بخش حمل و نقل داشته باشند.
این مقام برزیلی به حضور نمایندگان قطعه سازی تركیه در برزیل و استفاده از تجربیات این كشور در سال های گذشته اشاره و ابراز امیدواری كرد همین تجربه مشترك با شركت های ایرانی تكرار شود.
به گزارش ایرنا، این نشست با حضور «رودریگو دوسانتوس» سفیر برزیل در ایران و خانم «ایلین كولانگو» مسوول گروه بخش خصوصی هیات برزیلی برگزار شد.
.........................
* APEX

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*3065 *1961* گزارش: محمد ملك دار* انتشار: مریم مسعود