۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82512250
T T
۰ نفر

دو گوينده جديد به انيميشن «آخرين داستان» پيوستند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82512250
دو گوينده جديد به انيميشن «آخرين داستان» پيوستند

تهران - ايرنا - گويندگي فرخ نعمتي و بانيپال شومون در انيميشن «آخرين داستان» به كارگرداني اشكان رهگذر آغاز شد.

به گزارش ايرنا، دوبله انيميشن «آخرين داستان» با حضور بازيگران سينما و تئاتر از اسفند سال گذشته آغاز شده و فرخ نعمتي با صداپيشگي نقش شهراسب، پير دير البرز و استاد معنوي آفريدون و بانيپال شومون با صداپيشگي نقش روزبه، آخرين فرزند كاوه آهنگر را برعهده دارد.
پيش‌از اين پرويز پرستويي، حسن پورشيرازي، اشكان خطيبي، شقايق فراهاني، مليكا شريفي‌نيا و زهير ياري به عنوان صداپيشه به اين پروژه پيوسته اند.
انيميشن سينمايي «آخرين داستان» به نويسندگي و كارگرداني اشكان رهگذر برداشتي آزاد از داستان «ضحاك» شاهنامه است كه داستاني از اواخر حكومت جمشيد تا ابتداي حكومت آفريدون را روايت مي‌كند و از سال 89 در استوديو هورخش در حال ساخت است.
«آخرين داستان» در مسير توليد و در سال 2013 موفق شد به‌عنوان شش پروژه برتر در حال توليد جهان در جشنواره «انسي» فرانسه كه مهمترين رويداد انيميشني سالانه جهان است، معرفي شود.
همچنين اين اثر در سال 2016 به دعوت جشنواره انسي در بازار فيلم جشنواره بين‌المللي كن، به‌عنوان يكي از چهار انيميشن سينمايي برتر در حال توليد جهان معرفي شد.
رمان هاي گرافيكي درباره سرنوشت «جمشيد»، اتفاقات پيش از شروع قصه «آخرين داستان» و يكي از شخصيت‌هاي مرموز اين انيميشن نوشته و طراحي‌شده است كه هم‌اكنون دوجلد از اين مجموعه با عنوان «جمشيد طلوع 1 و 2» در كتاب‌فروشي‌هاي معتبر در دسترس علاقه‌مندان است.
فراهنگ ** 9246 ** خبرنگار: عليرضا مرادي * انتشار: اميد غياثوند
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ