۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82510817
T T
۰ نفر

برجام و افزايش ميزباني ايران در رويدادهاي مختلف ورزشي

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82510817
برجام و افزايش ميزباني ايران در رويدادهاي مختلف ورزشي

تهران - ايرنا - اجراي برجام در عرصه ورزش كشور با اثرات مثبتي همراه بود كه ميزباني ايران در 65 رويداد ورزشي در 20 رشته در دوره زماني تيرماه 94 تا پايان سال 95 از جمله آنان است.

به گزارش ايرنا از وزارت ورزش و جوانان، گشايش حاصل از برجام فقط با بازتاب مثبت در عرصه هاي اجتماعي ،سياسي و اقتصادي كشور همراه نبوده و در عرصه ورزش نيز تدبير دولت موجبات رشد و شكوفايي در جامعه ورزش شد.
گشايش هاي حاصل از برجام در ابعاد مختلف ورزش ايران با اثرات مثبتي همراه بود. كسب ميزباني هاي مختلف رشته هاي ورزشي در عرصه بين المللي پس از اجراي برجام ، باعث جنب و جوش بيشتري در كشور شد و با تكاپوي حاصل از اين ميزباني ها مسير پيشرفت در مقام سنجش با دوره هاي قبل فراهم كرد.
بعد از توافق ايران با 5+1 كه اجراي برجام را به دنبال داشت ،توجه مجامع بين المللي ورزشي به مديران ايراني اين عرصه نيز بيش از گذشته شد تا حضور آنها در كرسي هاي بين المللي، پشتوانه بهتري براي ورزش ايران به همراه داشته باشد.
از طرفي ميزباني رويدادهاي ورزشي بين المللي كه محصول اجراي برجام بود، با تدبير وزارت ورزش و جوانان اتفاق خوب ديگري را به ارمغان آورد كه همانا توزيع عادلانه اين ميزباني ها در نقاط مختلف كشور بود تا رويكرد عادلانه دولت يازدهم در عرصه ورزش جنبه عملي تري به خود بگيرد.
يكي از رويدادهاي بين المللي ورزشي، ميزباني مسابقات جام جهاني كشتي آزاد در كرمانشاه بود كه اهميت و اعتبار بالاي اين رويداد، تقاضاي ويزا از ايران را از سوي تيم ملي كشتي آزاد آمريكا به دنبال داشت و حتي موجب موضع گيري فدراسيون كشتي آمريكا و كشتي گيران آزادكار در قبال سياست هاي غير منطقي ترامپ شد و بازتاب سياسي مثبتي را براي ايران در سايه اين رويداد ورزشي كه از گشايش هاي برجام بود، به ارمغان آورد.
از طرفي صدور ويزاي ورزشكاران ايراني براي حضور در مسابقات معتبر خارجي بيش از گذشته صورت گرفت و همين حضور ورزشكاران ايران در رويدادهاي معتبر باعث ارائه توانمندي ورزش كشورمان در عرصه بين المللي شد.

** گشايش حاصل از برجام
* گشايش در اخذ ويزاي ورزشكاران و تسريع همكاري ها
* گشايش در اخذ مجوز ميزباني رويدادهاي معتبر و ارتقا انگيزه فدراسيون هاي ورزشي در اين زمينه
* تسهيل و بهبود روند انجام تبادلات ارزي فدراسيون هاي ورزشي و تامين هزينه اردوهاي تيم هاي ايراني در كشورهاي خارجي
* تسهيل و بهبود روند واردات برخي اقلام و تجهيزات ورزشي مورد نياز ورزشكاران
* فراهم شدن شرايط مذاكره با سرمايه گذاران خارجي

**برجام و ميزباني رويدادهاي ورزشي
* ازتيرماه 94 تا پايان سال 95 در مجموع 65 ميزباني در 20 رشته ورزشي كسب شده است.
* از ابتداي سال 96، ميزباني مسابقات بين المللي ووشو و ماراتن پارس و دو ميزباني تكواندو، پنج ميزباني رويدادهاي معتبر بين المللي كسب شده است.
'براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.'
ورزشي * 1528 * 1379
خبرنگار: حسن تميمي، انتشار دهنده: هادي افتخاري
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش