۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹
کد خبر: 82510429
T T
۰ نفر

مجازات جالب شكارچیان متخلف در اصفهان

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹
کد خبر: 82510429
مجازات جالب شكارچیان متخلف در اصفهان

اصفهان -ایرنا- قاضی یك دادگاه كیفری در اصفهان شكارچیان غیر مجاز دستگیر شده در پارك ملی و پناهگاه حیات وحش كلاه قاضی را به جای حبس، به تحقیق علمی در زمینه محیط زیست، اصلاح رفتار و تغذیه وحوش در فصول سرد محكوم كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان یك مقام قضایی 2 متخلف شكار و صید را به اتهام شكار یك راس بزكوهی، توهین به مقامات و ماموران دولت و تمرد از ماموران حین انجام وظیفه به تحمل 2 سال حبس تعزیری محكوم كرد.
همچنین یكی از متخلفان شكار و صید علاوه بر مجازات های مزبور به تحمل یك سال حبس به سبب تمرد از دستور ماموران و تحمل 74 ضربه شلاق تعزیری بابت توهین به مامور دولت حین انجام وظیفه محكوم شد.
اما دادگاه به دلیل نبود سابقه كیفری و تخفیف به لحاظ جوان بودن و پیش بینی اصلاح مرتكبان اجرای این حكم را مناسبت ندانست و قرار تعلیق مجازات های حبس متخلفان را به مدت سه سال صادركرد.
این مرجع قضایی اعلام كرد: متخلفان در این مدت باید ملزم به حسن رفتاردر آینده شده و همكاری لازم را با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محل زندگی خود درزمینه حفاظت از حیات وحش به خصوص تغذیه حیوانات در فصول سرد در مناطق حفاظت شده داشته باشند.
همچنین به صورت هر دو ماه یك بار به واحداجرای احكام مراجعه و چهل بار عبارت ' من انسان خوب و متمدنی هستم، شكار حیوانات و بدر رفتاری با آنها باعث سنگ دل شدن انسان می شود ؛ من دوست ندارم انسان سنگ دلی باشم پس حیوانات را شكار نمی كنم و به آنها آزار نمی رسانم چرا كه عواقب تغییر در اكوسیستم در درجه اول متوجه نوع بشر خواهد بود را رونویسی كنند.
متخلفان همچنین باید تحقیقی یك صفحه ای در هر جلسه راجع به یكی از گونه های جانوری بومی ایران كه در معرض انقراض است انجام دهند و در نیزگواهی همكاری اداره محیط زیست به همراه گواهی نداشتن سوء پیشینه خود را در یك روز مانده به پایان تعلیق به دادستان ارائه كنند.
چنانچه محكومان درمدت تعلیق بدون عذر موجه ازدستورهای دادگاه تبعیت نكنند دادگاه صادر كننده حكم قطعی به درخواست دادستان یا قاضی اجرای احكام، حسب مورد برای بار اول یك تا 2 سال به مدت تعلیق اضافه یا قرار تعلیق را لغو می كند ؛ هرگاه محكوم از تاریخ صدور قرار تا پایان مدت تعلیق، مرتكب یكی از جرایم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت شوند دادگاه قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حكم معلق را نیز صادر می كند.
پارك ملی و پناهگاه حیات وحش كلاه قاضی در جنوب شرقی شهر اصفهان واقع شده است.
مساحت پارك ملی كلاه قاضی بیش از 47 هزار هكتار و مساحت پناهگاه حیات وحش كلاه قاضی بیش از سه هزار و 500 هكتاراست.
در این منطقه تاكنون 252 گونه گیاهی مانند كاسنی، درمنه، علف شور، بنه و بادام كوهی، 17 گونه پستاندار، 45 گونه پرنده و 11 گونه خزنده شناسایی شده است.
پ/8114 / 6022 خبرنگار : امیر حسین اكبری - انتشار دهنده : مسعودعمادی
۰ نفر