۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۵۶
کد خبر: 82510057
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: وعده ایجاد پنج میلیون شغل عوام فریبی است

یاسوج- ایرنا- دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: وعده ایجاد پنج و 6میلیون شغل توسط برخی نامزدها دروغ محض و عوام فریبی افكار عمومی است.

به گزارش ایرنا، محمد علی وكیلی عصر شنبه در آیین افتتاح ستاد انتخابی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در شهر یاسوج اظهار داشت كه به عنوان نماینده مجلس و عضو كمیسیون تلفیق بودجه و آگاه به مسائل و منابع كشور، ارائه این طرح پنج میلیون شغل در یك سال به هیچ وجه شدنی نیست.
وی بیان كرد:دولت تدبیر و امید با گذر از گردنه های سخت در سال 95 توانست حدود 700 هزار شغل پایدار و واقعی ایجاد كند كه با كار برنامه ریزی شده، عقلایی، سرمایه گذاری و استفاده از فرصت ها و ظرفیت های موجود امكان افزایش این میزان به یك میلیون تا حدود یك میلیون و 500 هزار نفر نیز وجود دارد.
وی برخی بداخلاقی ها در نخستین مناظره تلویزیونی نامزدها را در تراز جمهوری اسلامی ندانست واضافه كرد: كه یكی از نامزدها كه آغاز گر این معركه بود و خود را علامه دهر می نامید باید ببیند كه عملكردش در كلان شهر بزرگ تهران در طول 12 سال چگونه بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح 96 به چهار در صدی نامزد انتخاباتی كه مدام در مناظره به دولت حمله می كرد، برگرفته از جنبش خیابانی وال استریت در آمریكا بود و حرف های این نامزد نیز بر اساس این مدل مشورتی كپی برداری شده است.
وكیلی ادامه داد: شهرداری تهران تا پیش از یك دهه گذشته به عنوان یكی از شهرهای با درآمد بالا در دنیا مطرح بود ولی اكنون پس از 12 سال مدیریت ناكار آمد شهردار فعلی بیش از 600هزار میلیارد ریال بدهی دارد.

** ادعای یارانه 250 هزار تومانی توهین به كرامت مردم
وكیلی ادعای برخی نامزدها در مناظره ها و تبلیغات انتخاباتی مبنی بر افزایش یارانه نقدی به بیش از 250 تا 300 هزار تومان را شبیه به جوك سال توصیف و بیان كرد كه چنین ادعایی توهین به شعور و كرامت مردم است.

** مردم فریب ادعاها و بازی های سیای را نخورند
دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: مردم فریب برخی ادعاهای دروغین و بازی های سیاسی را در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نخورند، كشور اكنون در نقطه طلایی و عقلایی قرار گرفته و مسیر توسعه كشور هموار شده و این راه باید با قوت با محوریت و پرچم تدبیر، عقلانیت و اعتدال ادامه یابد.

** زمان برداشت محصول برجام فرا رسیده
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین توافق هسته ای جمهوری اسلامی را كه با تدبیر و درایت حسن روحانی، ظرافت و تیزهوشی تیم مذاكره كننده و البته با حمایت های داهیانه رهبری فرزانه انقلاب به ثمر نشست را یكی از دستاوردهای بزرگ ایران در طول سه دهه گذشته دانست و گفت:هم اینك زمان برداشت محصول برجام فرا رسیده است.
وی گفت كه نباید اجازه داد كه افرادی با فریب و شیوه پارتیزانی و روش های قاچاقچی اداره امور كشور و مملكت به ویژه در حوزه حساس سیاست خارجی را بر عهده گیرند.
سخنگوی ستاد انتخاباتی دكتر روحانی بیان كرد: نباید اجازه داد مجدد پدیده شوم رفتارهای امنیتی بر این كشور حاكم شود.
وی با تاكید براینكه دولت روحانی تاكنون مشغول آوار برداری خرابی های گذشته ناشی از سوء مدیریت ها و بی تدبیری ها بوده است، افزود: كشور اكنون به ریل و مسیر اصلی خود بازگشته و البته هرچند باید اذعان داشت كه روند و شتاب این مسیر كند است.
وی ابراز داشت تا زمان قبل از توافق هسته ای(برجام) جامعه جهانی مقابل ایران بودند و حتی برنامه و تاریخ جنگ علیه كشورمان نیز مشخص شده بود، گفت: امروزه وضعیت بر عكس شده و جامعه جهانی با پشتوانه برجام و درایت دولتمردان تدبیر و امید پشت سر ایران قرار گرفته است.

** بابك زنجانی در قامت بانك مركزی جمهوری اسلامی
وی با اشاره به كاهش فروش نفت از میزان چهار میلیون و 700 هزار بشكه در روز به كمتر از 700 هزار بشكه گفت كه كشور ایران در هشت سال دولت های نهم و دهم به ورطه نابودی رسیده بود. مردم حتی در سال 1390 در برخی شهرها سراسیمه به دنبال ذخیره نمك و نان بودند و احساس می كردند كه كشور واقعا به قحطی رسیده است.
وكیلی افزود: ایران در زمان تحریم ها و هشت سال دولت های نهم و دهم حتی اجازه فروش نفت از طریق كشتی های غول پیكر خود را نداشت و این كشتی ها در ساحل لنگر انداخته بودند.
وی ادامه داد: ایران نه تنها اجازه فروش نفت از طریق كشتی های خود را نداشت بلكه مجبور بود به جای فروش نفت از برخی كشورهای كوچك جهان كه نامی از آنها حتی درنقشه جغرافایی نیست همچون جیبوتی كمك گیرد.
نماینده مجلس ابراز داشت: ظهور پدیده بابك زنجانی نیز از همین راه بود وقتی كه كشور و نهادهای مربوطه همچون بانك مركزی جمهوری اسلامی اجازه معاملات تجاری و یا پولی و بانكی را با هیچ كشور خارجی و اروپایی نداشت دولت مجبور شد دست به دامن زنجانی ها شود تا از طریق قاچاق اجناس و معاملات خود را از كشور خارج كند.
وی گفت: این در حالی بود كه به جای فروش نفت ایران مجبور بود كه تنها اجناس با كیفیت پایین هندی و چینی وارد كشور كند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت یازدهم با وجود دستاوردهای فراوان در حوزه های مختلف اما باید اذعان داشت كه زبان مسئولان و مدیران در سطوح گوناگون برای بیان این اقدام ها ناقص بوده است.
خبرنگار: حمید جهان** تنظیم كننده:حسینعلی راشكی**انتشار دهنده: غلامرضا مالك زاده
3016/8005 / 1876
۰ نفر