۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۵۲
کد خبر: 82507306
T T
۰ نفر
كارگران ساختمانی در استان ایلام تا پایان خرداد بیمه می شوند

ایلام - ایرنا - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی ایلام از پوشش بیمه ای برای همه كارگران ساختمانی تا پایان خرداد امسال در این استان خبر داد و افزود: كارگران ساختمانی مشمول بیمه تنها هفت درصد از حق بیمه خود را پرداخت می كنند و مابقی آن توسط دولت تامین و پرداخت می شود.

علیرضا زرگوش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: به منظور حمایت از كارگران و كاهش هزینه های درمانی و امنیت شغلی آنان در راستای برخورداری از خدمات بیمه ای و بازنشستگی، كارگران ساختمانید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.
وی تاكید كرد: این طرح از ابتدای اسفند سال گذشته در كشور و استان ایلام آغاز شده و با توجه به پایشی كه تا خرداد ماه سال جاری صورت می گیرد سعی می شود با فراخوانی كه به كارگران ساختمانی داده شده است، آنها بتوانند از این خدمات بهره مند شوند و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
زرگوش یادآور شد: همچنین با بازرسی مستمر بازرسان از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی سعی می شود كه قانون و مقررات اداره كار به ویژه حقوق و بیمه كارگران رعایت شود تا اجحافی در حق آنها نشود.
وی در بحث رفاهی و اجرای برنامه های اجتماعی برای كارگران اضافه كرد: سعی شده كه همه واحدهای دارای 30 نفر كارگر به بالا از بیمه های تكمیلی و همچنین استفاده از مراكز رفاهی و تفریحی در شهرهای زیارتی و شمال كشور برخوردار شوند.
به گفته مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان ایلام، سال گذشته شمار زیادی از كارگران شاغل در واحدهای تولیدی این استان با اخذ معرفی نامه از خدمات اقامتی این مراكز در شهرهای زیارتی و تفریحی بهره مند شدند.
وی همچنین با تبریك هفته كارگر به همه كارگران گفت: برنامه های متنوعی از جمله تجلیل از كارگران نمونه و غبار روبی مزار شهدا و دیدار با كارگران واحدهای كارگری در این هفته در دستور كار است.
از پنجم تا یازدهم اردیبهشت به نام هفته كار و كارگر نامگذاری شده است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102

سرخط اخبار استان‌ها