۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82500803
T T
۰ نفر
2 نظامی تركیه در درگیری با پ.ك.ك در استان شیرناك كشته شدند

آنكارا- ایرنا- 2 نظامی كشور تركیه روز جمعه در درگیری با گروه تروریستی پ.ك.ك در استان شیرناك كشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، این درگیری در شهرستان اولو دره استان شیرناك در جنوب شرقی تركیه در پی حمله عوامل گروه پ.ك.ك به مقر نیروهای نظامی و عوامل ژاندارمری تركیه رخ داد.
بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی، عملیات نظامی برای تعقیب عوامل پ.ك.ك ادامه دارد و نظامیان زخمی شده این درگیری با استفاده از بالگرد به بیمارستان شیرناك منتقل شده اند.
ستاد كل نیروهای مسلح تركیه اعلام كرد كه در یك هفته گذشته، در درگیری با عوامل گروه تروریستی پ.ك.ك در مناطق شیرناك، حكاری، دیاربكر، باتمان و ماردین 45 نفر از عوامل این گروه كشته شده اند.
بنا به این گزارش، در این درگیری ها در مجموع پنج نفر از نیروهای مسلح تركیه كشته شده و پنج نفر نیز زخمی شده اند.
ستاد كل نیروهای مسلح تركیه از پاكسازی 2 هزار و 15 كیلومتر مربع از مناطق جنوب و جنوب شرقی این كشور از وجود عناصر تروریستی خبر داد و اعلام كرد كه در عملیات یك هفته گذشته، حدود 10 تن ماده اولیه ساخت مواد مخدر، 650 كیلوگرم گرد ماده مخدر شاهدانه، 12.5 كیلوگرم ماده مخدر آماده سازی شده و بیش از 55 هزار بسته انواع سیگار قاچاق كشف و ضبط شده است.
بنا به این گزارش، در عملیات پاكسازی این مناطق نیز 2 هزار و 983 نفر دستگیر شده اند و 243 منطقه مسكونی نیز پاكسازی شده است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

سرخط اخبار جهان