احزاب و تشكل هاي سياسي وضعيت خود را با شرايط مندرج در قانون جديد احزاب تطبيق دهند

تهران - ايرنا - دبيرخانه كميسيون ماده 10 قانون نحوه فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي با صدور اطلاعيه اي از احزاب و تشكل هاي سياسي سراسر كشور درخواست كرد كه وضعيت خود را با شرايط مندرج در قانون جديد احزاب تطبيق دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور متن اطلاعيه به شرح ذيل است:
بسمه تعالي
با عنايت به ابلاغ و اجرايي شدن قانون نحوه فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي و اهتمام كميسيون ماده 10 و وزارت كشور در اجراي قانون مذكور و ضرورت توجه و اقدام همه احزاب و گروه هاي سياسي وفق قانون فوق الذكر موارد ذيل اعلام مي گردد:
مطابق بند 2 ماده 1 قانون احزاب، فعاليت در قالب جبهه ها مستلزم ائتلاف تعدادي از احزاب داراي پروانه فعاليت و با زمينه فعاليت مشخصي بوده كه با اطلاع كميسيون ماده 10 شكل مي گيرند.
لذا با عنايت به ضرورت مراعات الزامات برآمده از قانون و در راستاي شفافيت و پاسخگويي در فعاليت هاي حزبي مقتضي است متقاضيان فعاليت در قالب جبهه ها فهرست احزاب عضو جبهه متبوع را به صورت مكتوب به دبيرخانه كميسيون ماده 10 اطلاع دهند.
بديهي است فهرست مذكور مي بايست شامل عنوان و موضوع فعاليت جبهه و عناوين احزاب، اسامي و امضاي دبيران كل و مسئول پيگيري جبهه مربوطه باشد.
برابر ماده 22 قانون فوق الذكر، احزاب داراي مجوز فعاليت موظفند ظرف يك سال از تاريخ لازم الاجرا شدن قانون احزاب وضعيت خود را با شرايط مندرج در قانون مذكور تطبيق دهند و گزارش آن را به كميسيون احزاب ارسال كنند و در صورت تاييد اقدامات حزب از سوي كميسيون، پروانه فعاليت حزب تمديد مي شود.
همچنين در تبصره 3 ماده مذكور تصريح گرديده در صورت عدم تطبيق احزاب با شرايط مندرج در اين قانون و اعلام نظر كميسيون، پروانه فعاليت آنها ملغي گرديده و هر گونه فعاليت آنها غيرقانوني مي باشد.
لذا از همه احزاب داراي پروانه فعاليت كه اسامي آنها در پروتال رسمي وزارت كشور درج گرديده تقاضا مي شود اقدامات لازم جهت اجراي مفاد قانون مذكور معمول نمايند و ضمناً دبيرخانه كميسيون در اين خصوص آماده همكاري لازم مي باشد.
سيام**1751**1449
تنظيم: خسرو محمدي ** انتشار: امير كاردان راد

سرخط اخبار سیاست