۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82495159
T T
۰ نفر
هشدار هواشناسي خوزستان در خصوص افزايش دبي رودخانه هاي دز و كرخه

اهواز – ايرنا – مدير كل هواشناسي خوزستان هشدار داد: با توجه به پيش بيني بارندگي هاي موثر استان لرستان در يكشنبه شب، احتمال افزايش روان آب رودخانه هاي دز و كرخه وجود دارد.

كوروش بهادري يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بارندگي هاي رگباري در شمال استان براي امشب پيش بيني و احتمالا باعث جاري شدن سيلاب مي شود در نتيجه به عشاير توصيه شده از نزديك شدن به حريم رودخانه ها خودداري كنند.
وي افزود: در24 ساعت گذشته بيشترين ميزان بارندگي با پنج ميلي متر در حسينيه انديمشك ثبت شده است و در 2 روز آينده خليج فارس مواج است.
بهادري با اشاره به اينكه كاهش دما در خوزستان همچنان ادامه دارد گفت: در 24 ساعت گذشته آغاجاري با 38 و ايذه با 12 درجه سانتيگراد به ترتيب گرمترين و خنك ترين نقاط استان گزارش شده و تغييرات دمايي هواي اهواز بين 36 و 18 درجه سانتيگراد در نوسان است.
مدير كل هواشناسي خوزستان اضافه كرد: با توجه به اينكه پديده گرد و غبار از روز شنبه برخي نقاط استان را گرفت به تدريج از بعد از ظهر امروز با كاهش سرعت باد، بهبود مي يابد.
بر اساس گزارش اداره كل هواشناسي خوزستان، ميزان بارندگي كل خوزستان در سال زراعي جاري تاكنون، 196.8 ميلي متر گزارش شده و در نتيجه ميزان بارندگي در خوزستان در سال زراعي جاري از تمامي استان هاي كشور كمتر است.
3004/ 6002
خبرنگار: خاطره غفاري**انتشاردهنده : كبري آقازري

سرخط اخبار استان‌ها