رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان: رییس جمهور آینده نباید به فكر تقابل با دنیا باشد/ تفرقه ای بین اصلاح طلبان نیست

تهران- ایرنا- رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: اگر شخصی رییس جمهور شود كه به جای تدبیر و اندیشه، خواهان تقابل با دیگر كشورها باشد، امنیت كشور به خطر می افتد.

سید علی نكویی در تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات آتی از نظر امنیت داخلی از دو بعد دارای اهمیت خاصی است. بعد اول میزان مشاركت است. صرف نظر از اینكه چه كسی رییس جمهور می شود هر چقدر درصد مشاركت مردم پای صندوق ها بیشتر باشد، صیانت كشور بیشتر حفظ خواهد شد.
وی ادامه داد: وقتی دشمنان مشاهده كنند كه 60 تا 70 درصد مردم حضور فعال در سیاست دارند و پای صندوق های رای می روند حساب دیگری روی ما باز كرده و پایشان را به اندازه گلیم خود دراز می كنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار تصریح كرد: بعد دوم اما مربوط به این است كه رییس جمهور دوره دوازدهم چه كسی خواهد بود. اگر فردی سركار بیاید كه نگاهش حفظ و گسترش ارتباط با دنیا با حفظ شئون كشور باشد،كمك بزرگی به حفظ امنیت ایران خواهد شد.
فرماندار اسبق اصفهان خاطر نشان كرد: در شرایط امروز كه فردی مانند ترامپ در امریكا سر كار بوده و ممكن است با تصمیمات نسنجیده اش دنیا را به خاك و خون بكشد، اگر شخصی رییس جمهور شود كه به جای تدبیر و اندیشه، خواهان تقابل با دیگر كشورها باشد، امنیت داخلی به خطر می افتد.

** مناظرات انتخاباتی به حقوق شهروندی هم كشیده می شود

استاندار قزوین در دولت اصلاحات در ادامه محور مناظرهای انتخاباتی امسال را موضوعات برجام، حقوق شهروندی و مسایل اقتصادی دانست و پیش بینی كرد: اصولگرایان به خاطر بیكاری و گرانی، روحانی را به چالش خواهند كشید. روحانی هم با بیان وضعیتی كه سال 92 در اقتصاد كشور و به ویژه فروش نفت داشتیم با آنان به محاجه خواهد پرداخت.
رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان اصفهان خاطر نشان كرد: برخلاف گفته های منتقدان، دولت یازدهم عملكرد اقتصادی خوبی داشته است. كاهش تورم، ثبات قیمت ارز و افزایش صادرات از دستاوردهای این دولت بود ، ولی چون ابزار تبلیغاتی روحانی بسیار محدود و رقیب وی صاحب انواع و اقسام تریبون ها و شبكه هاست این دستاوردها برای مردم خوب تبیین نشده است.
نكویی گفت: مناظرات به سمت حقوق شهروندی نیز كشیده خواهد شد و چون یكی از شعارهای انتخاباتی روحانی این بود و منشور حقوق شهروندی در زمان وی رونمایی شد از این حیث روحانی دست بالا را خواهد داشت و این یكی از برگ های برنده وی است.

** آرای اصولگرایان شكسته خواهد شد

استاندار سابق كرمانشاه با اشاره به آرایش سیاسی دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب در انتخابات پیش رو افزود: به نظر 4 تا 5 نفر از اصولگرایان به رقابت با نامزد اصلاح طلبان و اعتدالیون خواهند پرداخت چرا كه همانطور كه پیش بینی می شد آنها نتوانستند به وحدت برسند.
وی خاطر نشان كرد: اصولگرایان در این انتخابات به چند دسته تقسیم شده اند. اصولگرایان سنتی، جبهه پایداری، طرفداران احمدی نژاد و اخیرا هم جمنا و گروه آخر هم اصولگرایان معتدل كه از رییس جمهور شدن دوباره روحانی حمایت می كنند.
نكویی ادامه داد: با این تكثر نامزد، رای اصولگرایان در این انتخابات شكسته خواهد شد هر چند اگر روی یك نامزد هم اجماع می كردند باز شانس زیادی در مقابل رییس جمهور وقت نداشتند.

** تفرقه ای بین اصلاح طلبان نمی بینم

وی تصریح كرد: اما اصلاح طلبان تقریبا دارای اتقاق نظر برای حمایت از روحانی هستند. البته ممكن است چند نفری هم از آنها داوطلب شوند كه شده اند ولی هیچ كدام از آنها شانسی برای انتخاب ندارند. به احتمال زیاد این اشخاص نیز به نفع روحانی كنار خواهند كشید و من تفرقه ای در بین آنان نمی بینم. هر چند همیشه ممكن است استثنائاتی وجود داشته باشد.
نكویی خاطر نشان كرد: روحانی وضعیت بسیار بهتری نسبت به دیگر نامزدها دارد. وی در 4 سال گذشته تحولاتی را در كشور ایجاد كرد و مردم شاهد خدمات وی بودند. پیش بینی من این است كه او مجددا بر كرسی ریاست جمهوری خواهد نشست.

میزگرد** 3081*1436* خبرنگار: ناصر غضنفری*انتشار: داود پورصحت*
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست