۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 82492063
T T
۰ نفر
كمدین های جدید و جوان در تلویزیون معرفی شوند

تهران- ایرنا- كارگردان و نویسنده مجموعه تلویزیونی «كمدی خنده» با تاكید بر ضرروت ورود كمدین های جدید و جوان به تلویزیون، از تدارك ساخت یك فیلم سینمایی با عنوان «اینجا خانه من است» خبر داد.

« خیرالله تقیانی پور» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره تجربه ساخت مجموعه تلویزیونی كلینیك خنده گفت: از ‌آنجایی كه تلویزیون مخاطب خیلی وسیع تری دارد، خط قرمزهای آن نیز افزایش می یابد و باید ملاحظات زیادی را از جمله قومیت ها و موضوع های دیگر رعایت كنیم.
وی درباره دلیل پذیرش این كار تلویزیونی گفت: مدیران تلویزیون اصرار داشتند این كار با بازیگران كاملا جوان و تئاتری ساخته شود كه در تلویزیون چهره شناخته شده ای ندارند.
كارگردان تئاتر «بوقلمون» ادامه داد: همین ریسك مدیران تلویزیون مرا ترغیب كرد تا «كلینیك خنده» را بسازم زیرا نبود چنین برنامه ای در تلویزیون احساس می شد.
وی تاكید كرد: بیشتر كمدین های تلویزیون 20 سال است این كار را می كنند و باید كمدین های جدیدی در تلویزیون معرفی شوند.
تقیانی پور ابرازامیدواری كرد، مدیران سعه صدر بیشتری داشته باشند و جوان گرایی در عرصه های دیگر تلویزیون هم رخ دهد.
نویسنده نمایش «روزی، گذری، روزگاری» در مورد اینكه چرا بازی ها در «كلینیك خنده» كمی مبالغه آمیز است، گفت: بخشی از كمدی، برجسته سازی زشتی های انسان است تا به آن بخندیم مانند كاریكاتور.
كارگردان فیلم تلویزیونی «تونل» تصریح كرد: با وجود این فكر می كنم بازی ها رفته رفته بهتر می شود و دیگر سریال های 90 شبی هم بعد از مدتی بهتر شده و به عبارتی جا افتاده اند. ضمن اینكه چون بازیگران تجربه های تئاتری داشتند كار راحتی بود و تنها آنها را در زمینه اضافه بازی یا بازی كم راهنمایی كردم.
وی درباره ادامه ساخت قسمت های «كلینیك خنده» توضیح داد: این مجموعه را در سه مرحله می سازیم؛ هر مرحله شامل 30 قسمت است كه بعد از پایان آن موقعیت ها و كاراكترها تغییر می كنند؛ مثلا موقعیت مشاور را در قسمت های بعدی نداریم.
تقیانی پور درباره نویسندگی این مجموعه نیز گفت: بیشتر قسمت ها را فرهاد نقدعلی و تایماز رضوانی نوشته اند و در مجموع 10 قسمت را من نوشته ام. ترجیح می دهم فرد دیگری نویسنده باشد و در این شرایط بهتر می توانم روی كارگردانی متمركز باشم اما در این قسمت ها ایراداتی بود كه باید بازنویسی می كردم.
نویسنده نمایش «پری» در مورد اینكه چند قسمت از مجموعه «كلینیك خنده» فیلمبرداری شده، گفت: 40 قسمت را فیلمبرداری كرده ایم.
وی در مورد فعالیت های بعدی خود نیز گفت: نمایش «كلنل» را می خواهم روی صحنه ببرم و فیلم سینمایی «اینجا خانه من است» را بسازم كه مجوز پخش ویدئویی برای بخش هنر و تجربه را دارد و مشغول پیش تولید آن هستم.
مجموعه تلویزیونی «كلینیك خنده» در 90 قسمت 30 دقیقه ای به كارگردانی خیرالله تقیانی و تهیه كنندگی نیما دهقان برای شبكه نسیم تولید شده و هر شب ساعت 22 روی آنتن این شبكه می رود و روز بعد ساعت 16 بازپخش می شود.
فراهنگ ** 9157 **1561** خبرنگار: منصوره شوشتری * انتشار: مژگان توانا
۰ نفر