۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۰۰
کد خبر: 82488923
T T
۰ نفر
جشنواره معنوي «سفرنامه مسجد» در مناطق 22گانه پايتخت ميزبان معتكفين مي شود

تهران-ايرنا- معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاري جشنواره معنوي «سفرنامه‌ مسجد» گفت: اين جشنواره به مناسبت اعتكاف رجبيه ويژه اجراي نهمين دوره با توليد و توزيع محصولات فرهنگي از 22 تا 24 فروردين ماه از سوي اداره كل فرهنگي شهرداري تهران با همكاري مناطق 22 گانه برگزار مي شود.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، مجتبي عبدالهي با اشاره به ويژه برنامه هاي 13 رجب اظهار كرد: به مناسبت سالروز ميلاد امام علي (ع) ارائه‌ خدمات اجرايي و اتخاذ تمهيدات شايسته براي برگزاري مراسم اعتكاف در مساجد شهر تهران، حمايت از برگزاري اعتكاف هاي دانشجويي دانشگاه هاي شهر تهران از جمله دانشگاه تهران، شريف، اميركبير و ساير دانشگاه ها پيش بيني شده است.
وي فضاسازي محيطي و تبليغي با ارائه‌ پيام هاي محتوايي در مورد اعتكاف، اختصاص ظرفيت رسانه اي موسسه همشهري مشتمل بر روزنامه و مجلات وابسته به اخبار و برنامه هاي اعتكاف در شهر تهران و طراحي و توليد اپليكيشن (نرم‌افزار تلفن همراه) محتوايي سفرنامه مسجد ويژه‌ اعتكاف را از ديگر اقدامات شهرداري تهران براي برگزاري مراسم معنوي اعتكاف عنوان كرد.
عبدالهي گفت: ويژه برنامه‌هاي ميلاد حضرت اميرالمومنين(ع) در مساجد و سراي محلات به همت مناطق 22 گانه و با همكاري ستاد مديريت محله برگزار مي شود.
معاون امور اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به توليد و توزيع محصول فرهنگي ويژه 13 رجب از سوي اداره كل فرهنگي شهرداري تهران افزود: به اين مناسبت گل و كارت‌پستال در 40 نقطه پرتردد و مهم شهر تهران به همت جوانان مناطق 22گانه توزيع مي شود.
وي از برپايي 44 ايستگاه صلواتي در مناطق پايتخت خبر داد و گفت: اين ايستگاه ها از روز ولادت امام جواد(ع) تا ميلاد حضرت علي(ع) به مدت سه روز در هر منطقه 2 نقطه پرتردد برپا شده و با حضور هئيات مذهبي و نهادهاي مردمي از شهروندان پذيرايي مي كنند.
معاون شهردار تهران برپايي كارگاه خوشنويسي و نقاشي خط در بوستان نهج‌البلاغه با عنوان حكمت‌نگاري با حضور 110 هنرمند و مشتمل بر 110 تابلو از حكمت‌ها و احاديث حضرت علي(ع) در منطقه 2 را از ديگر برنامه هاي 13 رجب عنوان كرد.
عبدالهي با اشاره به برگزاري جشن متمركز فاخر در برج ميلاد، مجموعه فرهنگي عباس آباد و درياچه خليج فارس به مناسبت ميلاد امام علي (ع) افزود: به مناسبت ماه رجب علاوه بر اهداي گل و كارت پستال به مسافرين مترو، جشنواره تخفيف ويژه‌ ايام عيد از فروشگاه‌ها و غرفه‌هاي تحت پوشش، فضاسازي تبليغي و محيطي در فروشگاه‌ها و ميادين و غرفه‌هاي تحت پوشش با آموزه‌هاي سيماي كارگزاران، يتيم‌نوازي و بخشندگي برگزار مي شود.
وي گفت:فضاسازي سيماي بصري شهر با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي تبليغي از جمله پرتابل‌ها، بيلبوردها، عرشه‌هاي پل و با محوريت سه آموزه از سبك زندگي علوي با عناوين يتيم‌نوازي، سيماي كارگزاران و بخشندگي برنامه هاي شهرداري تهران به مناسبت ماه رجب است.
معاون امور اجتماعي فرهنگي شهردار تهران، تجليل و تكريم پدران شهداي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و مدافع حرم با حضور شهرداران مناطق، نواحي و ائمه جماعات شوراياري ها، اجراي پويش «به سمت خدا» ويژه ماه رجب و آغاز فصل نيايش در سطح شهرداري و فضاسازي محيطي ايستگاه هاي منتخب BRT با نصب استيكر و محوريت آموزه‌هاي سه گانه سيماي كارگزاران، يتيم‌نوازي و بخشندگي را از ديگر برنامه هاي شهرداري تهران به مناسبت ماه رجب برشمرد.
عبدالهي با اعلام برگزاري مسابقه‌ نهج ‌البلاغه‌ خواني ويژه كاركنان شهرداري تهران افزود: ظرفيت رسانه‌اي موسسه همشهري مشتمل بر روزنامه و مجلات وابسته به معرفي مولفه‌هاي سبك زندگي علوي و محوريت سه آموزه‎ سيماي كارگزاران، يتيم نوازي و بخشندگي اختصاص پيدا مي كند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

سرخط اخبار فرهنگ