۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶
کد خبر: 82488167
T T
۰ نفر
لاریجانی: حمله موشكی آمریكا شروع رفتارهای ناپسند/توطئه ای جدید در راه است

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذكر نماینده اسلام آباد غرب؛ حمله موشكی آمریكا به سوریه را شروع رفتارهای ناپسند دانست و گفت: ‌توطئه ای جدید در منطقه در راه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حشمت الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در تذكر ماده 24 آئین نامه داخلی مجلس خطاب به لاریجانی اظهار كرد: اقدامات توطئه آمیزی در منطقه در حال شكل گیری است كه لازم است هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حداقل در یك جلسه غیرعلنی به آنها بپردازد.
وی با بیان اینكه با توطئه ای در منطقه روبرو هستیم كه شروع آن با حمله موشكی به سوریه آغاز شده است، تصریح كرد: البته آمریكا در دوره اوباما هم وارد اقدامات نظامی شد، اما ترامپ با رویكرد نژادپرستانه، كنوانسیون ها و مقاوله های بین المللی را زیر پا گذاشته است.
نماینده مردم اسلام آباد غرب ادامه داد:‌ باید در شرایط حساس با نامه نگاری یا برگزاری جلسه درباره موضوعات مختلف واكنش داشت، در عین حال قوه مقننه باید به موضوع توطئه طرح ریزی شده جدید آمریكایی ها در منطقه ورود كند.
فلاحت پیشه گفت: باید حقوق 170 هزار ایرانی شهید و قربانیان ناشی از حملات شیمیایی و حقوق 17 هزار قربانی ترور اعاده شود. باید قانونی كه در این حوزه وجود دارد پیگیری شود تا از طریق مجامع بین المللی بویژه بین المجالس اسلامی زمینه اجرای آنها به وجود آید.
وی اضافه كرد: شرایط،‌ شرایط خطیری است كه نشان دهنده حساسیت بالای این مساله در گفت‌ وگوهای روسای جمهوری ایران، روسیه و سوریه و جلسات فرماندهان نظامی سه كشور است.
علی لاریجانی همچنین در پاسخ به تذكر فلاحت پیشه اظهار داشت: پیشنهاد شما كاملا درست و بجاست و همانطور كه گفتید توطئه ای در راه است كه این توطئه مدتی قبل آغاز شده است.
وی تصریح كرد:‌ بهانه ای جدید را برای این توطئه تراشیده اند كه در عمل تحركات آنان موجب افزایش تحركات تروریستی و شعله ورتر شدن آتش جنایت در منطقه می شود، اما بدانند كه این توطئه دامن خودشان را نیز خواهد سوزاند. این حمله موشكی آمریكا به سوریه شروع رفتارهای ناپسند در منطقه است.
رئیس مجلس شورای اسلامی سپس از كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست تا با برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط زمینه بررسی اجرای قوانین موجود در حوزه حملات شیمیایی و قربانیان ترور در ایران را به وجود آورده و همچنین بررسی های لازم برای اقدامات سیاسی و دیپلماتیك را بسترسازی كنند.

**احیاگری جریان تروریستی در منطقه از سوی آمریكایی ها
علی لاریجانی همچنین در پاسخ به تذكرات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد اقدام اخیر آمریكا در حمله موشكی به سوریه گفت: تذكراتی كه امروز نمایندگان در موضوع سوریه دادند در یك وجه مشترك بود و خوشبختانه نشان می دهد همه نسبت به حوادث در منطقه هوشیار هستند.
وی افزود: بعد از این كه مسائل حلب و موصل به جایی رسید كه تروریست ها از منطقه خارج شدند، آمریكایی ها جریان دیگری را در منطقه ایجاد كردند و این احیاگری برای جریان تروریستی در منطقه بود كه از نظر ما سفاك ترین كاری است كه آنان انجام دادند.
رئیس مجلس شورای اسلامی شرایط كنونی در منطقه را بسیار حساس دانست و ادامه داد: رژیم صهیونیستی و آمریكا به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه این اقدامات را انجام دادند ولی برای همه مشخص است كه این سلاح ها از كدام مرزها آمده است.
لاریجانی گفت: آمریكا به بهانه های مختلف تلاش می كند كه فضای مناسبی برای تروریست ها در منطقه ایجاد كند اما باید بداند وقتی جریان تروریستی را احیا می كند و به آن ها حیات می دهد، قطعا آن ها در مسیر خودشان آمریكا و كشورهایی را كه آنان را احیا كرده اند را گرفتار می كنند.
وی با تاكید بر این كه آرامش در منطقه برای ایران بسیار مهم است، اضافه كرد: كمیسیون امنیت ملی مجلس با دقت این موضوع را پیگیری و رصد كند و نتایج را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.
سیام**9103**1429
خبرنگار: حمید شهریاری**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر