۱۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82479126
T T
۰ نفر
حضور هیات پارلمانی ایران در اجلاس بین المجالس جهانی در بنگلادش

دهلی نو-ایرنا- هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شركت در یكصد و سی و ششمین اجلاس بین المجالس جهانی به ریاست 'غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی' روز شنبه وارد داكا پایتخت بنگلادش شد.

به گزارش ایرنا، هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی به یكصد و سی و ششمین اجلاس بین المجالس (IPU) متشكل از غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، كاظم جلالی، سید مصطفی ذوالقدر، جلیل مختار، مسعود رضایی، سیده فاطمه حسینی, سیده حمیده زرآبادی است.
یكصد و سی و شمشمین اجلاس بین المجالس بعدازظهر امروز(شنبه) به مدت پنج روز و با شركت یك هزار و 355 نفر از اعضای پارلمان 135 كشور با سخنرانی شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش در داكا آغاز می شود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت،پس از ورود هیات پارلمانی ایران به داكا، فاطمه حسینی و جلیل مختار در نخستین نشست حاشیه‌ای اجلاس زنان پارلمان‌های عضو IPU شركت كردند.
همچنین در نخستین روز حضور هیات پارلمانی كشورمان، مصطفی ذوالقدر و حمیده زرآبادی در نشست اعضای مجالس كشورهای اسلامی عضو IPU در حاشیه اجلاس بین‌المجالس حضور یافتند.
اتحادیه بین المجالس جهانی با قدمتی 125 ساله پیشبرد صلح و امنیت جهانی از طریق گفت و گوهای سیاسی، ارتقای مردم سالاری، احترام و رعایت حقوق بشر و همچنین مشاركت در توسعه نهادهای موثر نمایندگی و قانونگذاری را در دستور كار خود قرار داده است.
صد و سی و پنجمین مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی در آبان ماه سال گذشته در ژنو با شركت 130 كشور جهان برگزار شد.
در این اجلاس در خصوص نقض حقوق بشر، آزادی و مشاركت زنان در فعالیت های سیاسی و ایجاد همكاری بین زنان و مردان برای دسترسی به اهداف سیاسی بحث و بررسی قرار گرفت.
آساق**انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد

سرخط اخبار جهان