۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82477826
T T
۰ نفر

مشاور امیر كویت : حمایت از فلسطین یك واجب شرعی است

۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82477826
مشاور امیر كویت : حمایت از فلسطین یك واجب شرعی است

تهران – ایرنا – مشاور امیر كویت با تاكید بر اهمیت وفاق و همدلی كشورهای عربی و اسلامی جهت مقابله با اشغالگری های رژیم صهیونیستی، حمایت كشورش از احقاق حقوق ملت فلسطین را یك سیاست ثابت و استوار دانست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، 'عبدالله المعتوق' مشاور دربار امیر كویت و رئیس انجمن خیریه اسلامی جهانی این كشور در اظهاراتی كه به مناسبت برپایی نمایشگاه 'میراث مردم فلسطین' در كویت برگزار شد ، تصریح كرد: كویت خواستار بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی به خانه و كاشانه خود است و امروزه موضوع فلسطینی ها به عنوان مهمترین اولویت كشورهای عربی و مسلمان تبدیل شده و این راهبرد تا زمان احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه خواهد یافت.
وی تصریح كرد: فلسطین به عنوان یك سرزمین مقدس میزبان قبله نخست مسلمانان جهان است لذا تمامی كشورهای عربی و اسلامی باید به وظیفه انسانی و شرعی خود عمل نموده و به پشتیبانی دائمی خود از ملت فلسطین در برابر اقدامات خصمانه اسرائیلی ها ادامه دهند.
المعتوق گفت: مردم فلسطین امروزه با نقض مكرر قوانین و عرف بین المللی از سوی اسرائیل مواجه هستند و دولت اسرائیل به كوچك ترین معیارهای حقوق بشری در این زمینه نیز پایبند نیست لذا كشورهای عربی و اسلامی باید به مقابله با این مسائل بپردازند.
وی تصریح كرد: كویت در همین راستا و برای كاهش رنج ملت فلسطین تلاش می كند تا امكاناتی را برای معیشت مناسب آنها فراهم نماید و ارائه خدمات درمانی و ارسال مایحتاج لازم و مواد غذایی همواره در دستور كار كویت قرار دارد.
شایان ذكر است نمایشگاه میراث ملت فلسطین به مدت سه روز در كویت برگزار می شود.
خاورم*320**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی
۰ نفر