۶ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۷
کد خبر: 82473996
T T
۰ نفر

پيشتازي در اقتصاد مقاومتي

كرمان در سالي كه گذشت

۶ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۷
کد خبر: 82473996
كرمان در سالي كه گذشت

كرمان - ايرنا - گذر تاريخ از دريچه سال 95 در استان كرمان، خاطرات خوب و زيبا و نيز خاطرات تلخي را براي اهالي ديار كريمان بر جاي گذاشت كه بي شك در تمام خوشي و زيبايي ها نعمت و در بروز دشواري ها نيز حكمتي از سوي پرودرگار نهفته بوده است.

در گزارش كرمان در سالي كه گذشت در حالي نگاهي گذرا به برخي از مهمترين رويدادهاي اين استان در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل مي كنيم كه كرمان با ابتكار استاندار به استاني پيشرو در اقتصاد مقاومتي تبديل شده و رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز بارها و بارها از الگوي شهر نمونه اقتصاد مقاومتي سخن به ميان آورده اند.
** كرمان از دريچه اولين ماه سال
* آغاز بهار در كرمان با سفر معاون اول رياست جمهوري
نخستين روز از فروردين ماه در استان كرمان با سفر معاون اول رئيس جمهوري به كرمان همراه بود.
اسحاق جهانگيري در اين سفر و ساعاتي پس از تحويل سال به سراي سالمندان كرمان رفت و ساعاتي را در جمع باصفاي اين جوانان روزگار گذشته، سپري كرد.
وي در اين سفر همچنين به ديدار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان رفت و در ادامه سفر سه روزه خود به كرمان، از ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي شهرستان هاي كرمان و سيرجان و نيز پروژه هاي شهري كرمان بازديد كرد و در جلسه مشترك شوراي برنامه ريزي و ستاد اقتصاد مقاومتي استان كرمان حضور يافت.
** برگزاري جشنواره بين المللي سفره مشترك دانشجويان ايران و افغانستان
جشنواره بين المللي سفره مشترك دانشجويان ايران و افغانستان نيز در فروردين سال گذشته در كرمان برگزار شد.
دبير اجرايي دومين جشنواره سفره مشترك ايران و افغانستان درباره هدف از برگزاري اين جشنواره اعلام كرده بود، آشنايي دانشجويان و ديگر افراد جامعه با آداب و رسوم مختلف از جمله ايران و افغانستان از جمله اهداف اين جشنواره است.
بسم الله خرمي با اشاره به اينكه اين جشنواره بيشتر با تاكيد بر فرهنگ دو كشور ايران و افغانستان بر پا شد، عنوان كرد: اين جشنواره در دانسگاه شهيد باهنر كرمان برپا شده است.
**سفر وزير اقتصاد به كرمان
در آغازين ماه از سال 95 وزير اقتصاد و دارايي نيز در سفر به كرمان تاكيد كرد كه دولتي بودن اقتصاد و سهم بالاي دولت در امور اقتصادي در كنار بروكراسي پيچيده دستگاه هاي دولتي از عارضه هاي اصلي اقتصاد ايران به شمار مي رود.
علي طيب نيا افزوده است، در سياست هاي ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي در راستاي اقتصاد مقاومتي، توجه ويژه اي به درمان عارضه دولتي بودن اقتصاد ايران شده است.
وي در اين سفر گفت: در برنامه ريزي هاي انجام شده تلاش ها بر اين بوده كه بخش خصوصي نقش ويژه تري در امور اقتصادي كشور داشته باشد و اداره امور نيز به مردم واگذار شود كه تاكنون بخشي از اختيارات به مديران استاني واگذار شده و بخشي نيز در حال واگذاري است.
وي در اين سفر 2 روزه در نشست اقتصاد مقاومتي و شوراي عالي بانك هاي استان كرمان حضور يافت و در ادامه كارخانه فولاد بردسير را افتتاح كرد.
** دومين ماه بهاري كرمان همراه با كاروان تدبير و اميد
در دومين ماه از سال 95، استان كرمان كه مدت ها چشمش به راه سفري سبز و توسعه گرا دوخته بود، ميزبان قدم هاي گرم و اميدبخش كاروان تدبير و اميد بود و بي شك به شايستگي از مردان تدبير و اميد، پذيرايي كرد.
رئيس جمهوري در سفر 2 روزه به استان كرمان در ابتدا با حضور در مصلاي كرمان به ديدار مردم اين استان رفت و گفت: استان كرمان افتخارات بزرگي در طول تاريخ داشته و دارد و از چهره ‌هاي درخشان اين استان آيت ‌الله 'هاشمي رفسنجاني' است.
حجت الاسلام روحاني ادامه داده است، آيت الله هاشمي رفسنجاني يار ديرين امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و شخصيت برجسته در انقلاب اسلامي است كه سال ها به عنوان رئيس مجلس شوراي اسلامي و هشت سال به عنوان رئيس جمهوري ايران و 20 سال رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و فرمانده جنگ تحميلي كشور، به مردم و حتي دنياي اسلام خدمت كرد.
وي اظهار اميدواري كرد كه مردم مانند گذشته از وجود اين عالم داناي پرافتخار بهره و استفاده ببرند.
رئيس جمهوري گفت: از افتخارات ديگر اين استان كه جزو افتخارات كشور نيز هست سردار 'حاج قاسم سليماني' است و آشنايي و رفاقت من با سردار سليماني مربوط به دوران جنگ تحميلي است.
رئيس جمهوري به رشادت‌ها و دلاوري ‌هاي سردار سليماني در حفظ امنيت اشاره كرد و گفت: امروز اگر به ‌جاي جاي ايران، افغانستان، عراق، سوريه و فلسطين نگاه كنيم جاي پاي رشادت و دلاوري‌ هاي سردار سليماني را مشاهده مي ‌كنيم.
دكتر روحاني در اين سفر ضمن ديدار با علما، نخبگان و برگزيدگان استان كرمان در شوراي اداري و نشست خبري نيز حضور يافت و در اين سفر بود كه استان كرمان به عنوان يكي از استان پايلوت اقتصاد مقاومتي در كشور معرفي شد.
در سفر كاروان تدبير و اميد به استان كرمان سه هزار و 500 ميليارد تومان پروژه صنعتي و عمراني افتتاح شد.
* طنين صداي ساز نواحي در گوش كرمان
جشنواره موسيقي نواحي ايران ساعت 10 روز جمعه هفدهم ارديبهشت با اجراي بخش راويان اصالت كه بخش تخصصي است در سالن هلال احمر كرمان آغاز شد و همزمان با اين برنامه در باغ شاهزاده ماهان گروه هاي لرستان، ياسوج و جيرفت اجراي عمومي داشتند.
اين جشنواره با نشست تخصصي و حضور اهالي موسيقي و با شركت اساتيدي همچون هوشنگ جاويد، كيوان پهلوان و فواد توحيدي در باغ موزه هرندي شهر كرمان ادامه پيدا كرد و اجراي پيشكسوتان براي عموم مردم توسط گروه هاي تبناك، تبريز، گلناز، شاهو، مهرگان، خراسان و سنندج ساعت 20 تا 22 در خانه شهر كرمان از ديگر برنامه هاي روز نخست جشنواره بود.
جشنواره موسيقي نواحي نخستين روز در شهرستان هاي بم با اجراي گروه هاي مازنداران، وصال شيروان، بهبهان، اخوان و فازان رامشك و در شهرستان رفسنجان توسط گروه هاي ژين، ميسان، بيداد، محمود آباد، خاك، اميد نرماشير و شورون ادامه يافت.
** سومين ماه سال با برگزاري كنگره اي ارزشي و فاخر در كرمان
در سومين ماه از سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل كرمان و در سالروز آزاد سازي خرمشهر، كرمان ميزبان برگزاري كنگره اي ارزشي و فاخر شهداي روحاني و طلبه اين استان بود.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ثارالله كرمان در اين آئين گفت: بسيار خرسنديم كه هشت سال تحقيق و پژوهش درباره شهداي روحاني استان كرمان در قالب يك كار جمعي به ثمر نشسته و منجر به برگزاري كنگره شهداي روحاني استان به عنوان يك رويداد فرهنگي و ارزشي شده است.
حجت الاسلام محمدعلي محسن زاده افزود: تاكنون 574 مورد از وصيت نامه شهدا، 465 قطعه فيلم، 502 تمبر و سه هزار و 948 قطعه عكس از شهداي روحاني استان كرمان جمع آوري شده است.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ثارالله كرمان ادامه داد: حاصل كار كنگره شهداي روحاني استان كرمان تدوين چندين جلد كتاب بوده است.
وي يادآور شد: در مجموع حدود 13٫5 درصد از طلاب و روحانيون استان كرمان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسيده اند كه بين اقشار مختلف، بالاترين حد نصاب را به خود اختصاص داده اند.
** چهارمين ماه سال در كرمان با سفرهاي مقامات كشوري
در چهارمين ماه از سال 95 نيز وزير كشور به منظور بررسي طرح هاي استان كرمان در حوزه اقتصاد مقاومتي وارد كرمان شد در ادامه اين سفر در نشست اقتصاد مقاومتي استان كرمان حضور يافت و در گفت و گوي ويژه خبري شبكه استاني كرمان به مردم به گفت و گو نشست.
حضور در شوراي اداري، نشست با فعالان اقتصادي و نشست خبري وزير كشور از ديگر برنامه هاي اين سفر 2 روزه بود.
در 23 تيرماه سال جاري همچنين استان كرمان براي آخرين بار ميزبان فرزند خلف خود، يعني آيت الله هاشمي رفسنجاني شد.
يار ديرين امام و انقلاب در اين سفر ضمن بازديد از تونل انتقال آب استان كرمان و بازديد از پروژه هاي عمران شهري، در هفتمين نشست‌ هماهنگي و پايش امور استان‌ هاي دانشگاه آزاد اسلامي، از عليرضا رزم‌حسيني استاندار كرمان به عنوان فردي هوشمند و فعال نام برد و بيان كرد: شاهد اين هستيم رفتار عاقلانه و مبنايي آيت‌ الله جعفري امام جمعه كرمان در استان موجب شده هماهنگي بين ائمه جمعه، مسئولان و بخش خصوصي ايجاد شود.
آيت الله هاشمي ‌رفسنجاني افزود: الگوهايي كه توسط استاندار كرمان ساخته شده است بايد براي ساير استان ها سرمشق باشد.
** نام درخشان كرمان در عرصه فرهنگ و تمدن
سه قنات از استان كرمان در پرونده قنات ايراني در چهلمين نشست كميته ميراث جهاني يونسكو در 24 تيرماه سال 95 ثبت شد و با اين رويداد و با گذشت يك سال از ثبت جهاني روستاي صخره اي ميمند، شمار آثار تاريخي اين استان در فهرست ميراث جهاني به چهار اثر رسيد.
**دومين ماه گرم سال و ميزباني كرمان از وزير بهداشت
در 27 مردادماه سال 95 نيز وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سفري سه روزه به استان كرمان آمد و در اين سفر گفت: دولت يازدهم طي سه سال اخير عليرغم تنگناهاي اقتصادي به بخش بهداشت و درمان، توجه خاص داشته است.
سيد حسن قاضي زاده هاشمي در اين سفر بعد از بازديد از روند احداث ساختمان جديد بيمارستان شهيد باهنر كرمان به شهرستان سيرجان سفر كرد.
وي در دومين روز از سفر خود به استان كرمان به شهرستان هاي بردسير، ارزوئيه، بافت، رابر و در ادامه به جيرفت در جنوب استان كرمان رفت و در اين شهرستان ها طرح هاي بهداشتي و درماني متعددي را افتتاح كرد.
** پايان تابستان كرمان با سفري از جنس آفتاب
در شهريورماه سال جاري نيز نايب رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي به استان كرمان سفر كرد و در آيين بزرگداشت هشتم شهريور سالگرد شهادت شهيدان رجايي و باهنر و شهداي دولت گفت: در اقتصاد مقاومتي مديريت مبتني بر هزينه، كشور را پيش نمي برد بلكه مديريت مبتني بر علم و معرفت مسير حركت كشور است.
حجت الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي فرد افزود: كساني كه در انديشه اداره كردن كشور با علم، معرفت و كاهش هزينه ها و هدايت منابع ملي به سمت توليد كالا و خدمات واقعي و با كيفيت قدم بر مي دارند در خدمت اقتصاد مقاومتي هستند.
همچنين در اين مجال رئيس بانك مركزي كشور نيز در 23 شهريورماه در سفري غيررسمي به كرمان در جلسه اقتصاد مقاومتي و شوراي عالي بانك هاي اين استان حضور يافت.
همچنين در 24 شهريورماه وزير كشور به عنوان جانشين ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كشور به استان كرمان آمد و پروژه هاي اقتصاد مقاومتي استان كرمان را مورد بازديد قرار داد.
** مهر كرمان و نمايندگان كمك هاي بشردوستانه اتحاديه اروپا
در مهرماه سال 95 نمايندگان بخش كمك هاي بشردوستانه اتحاديه اروپا (ECHO) در قالب هيات پنج نفره به همراه رئيس دفتر كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به كرمان سفر كرده و ضمن بازديد از مهمان شهرهاي كرمان با استاندار كرمان نيز ديدار كردند.
استاندار كرمان در اين ديدار با بيان اينكه اين استان بر اساس سياست هاي دولت جمهوري اسلامي ايران و مسائل اخلاقي از مهاجران افغان پذيرايي مي كند گفت: اتحاديه اروپا كمك هاي بيشتري را به اين مهاجران اختصاص دهد.
** و اما آبان ماه پرحادثه كرمان
در آغازين روزهاي آبان ماه سال 95، كرمان ميزبان زهرا مصطفوي يادگار امام راحل (ره) بود كه در اين سفر دفتر جمعيت دفاع از فلسطين آغاز به كار كرد.
وي در همايش تبيين نقش زنان در انديشه حضرت امام خميني (ره) در سالن شهيد مرتضوي استانداري كرمان گفت: جبهه فرهنگي و اقتصادي، راه ايستادگي و مبارزه با رژيم صهيونيستي است و همه افراد جامعه به تنهايي يا به صورت دست جمعي مانند يك گروه مي توانند با اسرائيل و اهداف شوم آن مبارزه كنند.
** لرزه به اندام زرند
در شهرستان زرند بعد از وقوع زلزله 4،9 ريشتري 29 مهر 95، زمين لرزه هايي با بزرگي مختلف تا چند هفته در شهرستان زرند ادامه داشت.
زلزله نخست و زلزله هاي به نسبت شديد بعدي به بزرگي 4،7 و 4،5 ريشتر در هفتم و دهم آبان امسال موجب مصدوميت تعدادي از مردم شهرستان زرند به دليل ترس و حين فرار شد و خساراتي به برخي ساختمان هاي قديمي وارد كرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه در پي وقوع زلزله هاي پياپي طي 2 هفته در زرند به اين شهرستان سفر كرد كه در اين سفر 90 ميليارد تومان تسهيلات براي مقاوم سازي ساختمان ها در زرند اختصاص يافت.
** سفر معاون اول رئيس جمهوري به كرمان
اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري در سفر 2 روزه به استان كرمان پروژه هاي بزرگ را در شهرستان هاي مختلف كلنگ زني و يا افتتاح كرد و پروژه هاي اقتصاد مقاومتي شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتي قلعه گنج را هم مورد بازديد قرار داد.
جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري به همراه جمعي از وزرا ظهر روز دوشنبه 24 آبان ماه 95 در آغاز سفر 2 روزه به استان كرمان به كارخانه گندله سازي شماره 2 مجتمع معدني و صنعتي گل گهر سيرجان و مجموعه ورزشي گل گهر سيرجان را افتتاح كرد.
اما معاون اول رئيس جمهوري و هيئت همراه در ادامه سفر 2 روزه به استان كرمان شامگاه دوشنبه 24 آبان ماه 95 وارد شهرستان جيرفت شد و در نشست فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان كرمان از فعاليت هاي خلاقانه رزم حسيني استاندار كرمان تجليل كرد.
معاون اول رئيس جمهوري در دومين روز سفر به استان كرمان از طرح هاي اقتصاد مقاومتي شهرستان قلعه گنج از جمله كارخانه آبميوه گيري، كارگاه قالي بافي، مجتمع پرورش بز شيري مورسياي اسپانيايي، پروژه توان افزايي جوامع روستايي در روستاي دولاب و هتل كپري قلعه گنج نيز بازديد كرد.
** آذرماه سياسي در كرمان
نيمه آذرماه سال 95 با سفر نائيب رئيس مجلس شوراي اسلامي به كرمان همراه بود كه اين سفر در آرامشي زيبا و وصف ناشدني انجام شد كه نشات گرفته از همراهي شوراي تامين استان و درايت و تدبير استاندار كرمان بود و علي مطهري در اين سفر گفت: نبايد ديوار اصلاح طلبي و اصول گرايي بكشيم زيرا تعصبات هميشه آسيب زننده هستند و روش حكومت داري خوب فارغ از گرايش هاي سياسي و با استفاده از همه نيروهاي دلسوز است.
استاندار كرمان نيز در اين ديدار گفت: فهم سياسي آن است كه فعالان معتقد به نظام، آزادانه فعاليت كنند و ما بايد فضا را فراهم كنيم تا جوانان بدانند هر كسي خلاف مي كند، انقلابي نيست.
** دي ماه كرمان با عارف و انصاري
در نخستين روز از دي ماه 95 نيز رئيس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي به كرمان آمد و در اين سفر يك روزه با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان و استاندار ديدار كرد و در نشست بررسي جنبش دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرمان گفت: بايد دست از تنگ نظري، انحصار طلبي و مسائلي كه هنوز ممكن است وجود داشته باشد برداريم و ما از اين مسائل ضربه خورده ايم.
وي همچنين در ديدار با آيت الله سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان بر لزوم افزايش بهره وري انرژي و منابع در كشور تاكيد كرد و ادامه داد: مشكل ما پول نيست بلكه ضعف مديريت، بروكراسي و گرفتاري هاي اداري است.
** گام مهم استان كرمان در راستاي حقوق شهروندي
استان كرمان در ابتدايي ترين روزها پس از ابلاغ منشور حقوق شهروندي، همايش حقوق شهروندي را با حضور يك هزار نفر و با سخنراني معاون حقوقي رياست جمهوري برگزار كرد.
حجت الاسلام انصاري در اين همايش با تاكيد بر اينكه اميد ملي را نبايد از بين برد گفت: دشمنان ما اميد مردم را نشانه گرفته اند و ملت نااميد ملت شكست خورده است.
وي در ادامه سفر يك روزه به كرمان در آيين اجراي رسمي طرح بزرگ مفاخر و مشاهير اسلامي و ايراني (با رويكرد فرهنگي و پژوهشي) و اولين دوره اعطاي جايزه باستاني پاريزي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرمان افزود: توسعه حقوق بويژه حقوق شهروندي و آگاه كردن مردم نسبت به مباني و مبادي و روش هاي اجراي حقوق شهروندي، به توسعه سياسي، اجتماعي و ارتقاي كشور در عرصه جهاني كمك مي كند.
** آخرين عكس يادگاري با آيت الله هاشمي رفسنجاني
در 14 دي ماه سال 95 اعضاي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان كرمان در تهران به ديدار آيت الله هاشمي رفسنجاني رفتند و خاطره اين ديدار را در قالب يك عكس يادگاري، ماندگار كردند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار با بيان اين جمله كه 'كارها را بايد مردم انجام دهند' گفت: راه توسعه واقعي و ماندگار قابل صدور، تكيه بر توان مردم است.
اعضاي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان كرمان در تهران همچنين به ديدار آيت الله موحدي كرماني رفتند و نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري در اين ديدار گفت: از گزارشات اقدامات استان كرمان در مسير اقتصاد مقاومتي بسيار خوشحال شدم و با تمام وجود به همه افرادي كه در ايجاد اين خدمات نقش موثر داشته اند، تبريك مي گويم .
** رحلت سردار سازندگي
در 19 ديماه بود كه استان كرمان در غم از دست دادن يكي از مفاخر ارزشي خود به سختي گداخت زيرا فوت آيت الله هاشمي رفسنجاني به قدري ناگهاني بود كه در هيچ باوري نمي گنجد كه انقلاب اسلامي ايران اين مرد روزهاي سخت را از دست داده باشد.
و مردم ديار كريمان به درستي و آنگونه كه انتظار مي رفت در آئين هاي ترحيم مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني شركت كردند و نشان دادند كه قدر خدمت همه خدمتگزاران به اين نظام و انقلاب را به خوبي مي دانند.
** بهار انقلاب و توسعه در كرمان
در سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، 713 پروژه با اعتبار چهار هزار و 986 ميليارد تومان در دهه فجر انقلاب اسلامي سال جاري در اين استان افتتاح يا عمليات اجرايي آنها آغاز شد.
در 12 بهمن ماه 95 نيز استان كرمان ميزبان سفر وزير كشور بود كه عبدالرضا رحماني فضلي در اين سفر گفت: اصل مهم در شرايط كنوني حل يكي از مشكلات ريشه اي، تاريخي و ساختاري در كشور يعني مشكل اقتصادي است.
وي در آئين گراميداشت 12 بهمن ماه در كرمان با اشاره به تجربه هايي كه طي سه سال اخير از اجراي اقتصاد مقاومتي به دست آمده است افزود: بايد بررسي كنيم چگونه مي توانيم يك حوزه منطقه اي براي اقتصاد مقاومتي ايجاد كنيم.
وي همچنين در اين سفر چند طرح توسعه اي را در شهرستان بم افتتاح و با فعالان اقتصادي شرق استان كرمان نيز ديدار كرد.
** نشان پايبندي مردم به آرمان هاي انقلاب
مردم استان كرمان در 22 بهمن ماه سال 95 نيز همانند سال هاي گذشته با حضور گسترده و دشمن شكن خود در راهپيمايي 22 بهمن ماه نشان دادند كه ذره اي از آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي ايران عقب نخواهند نشست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آئين با اشاره به اينكه ايران از ظرفيت بسيار خوبي در منطقه برخوردار است تصريح كرد: اين در سايه هدايت هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي محقق شده كه همه ظرفيت هاي جمهوري اسلامي را به وجود آورده و بالنده كرده است.
وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران قدرتمند و عزتمند در منطقه است گفت: اگر بخش هاي اقتصادي را سامان دهيم شرايط ما در منطقه بسيار تغيير مي كند و ما مصمم هستيم و با حضور شما اين گام نيز با توفيق خداوند به ثمر خواهد رسيد.
لاريجاني در اين سفر بزرگترين كارخانه نورد ميلگرد جنوبشرق كشور را بعد از گذشت 28 سال از شروع طرح را افتتاح كرد.
** اسفندماه و بهار رسانه در كرمان
در چهارم اسفندماه سال جاري نيز سومين نمايشگاه مطبوعات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي خبري استان كرمان به مدت چهار روز در كرمان برگزار شد و اصحاب رسانه در فضايي رسانه اي و تخصصي نشان دادند كه به خوبي از برنامه هاي فرهنگي استقبال مي كنند.
مسئولان استان كرمان نيز با حضور گسترده خود نشان دادند كه جايگاه مطبوعات و رسانه ها را به خوبي درك كرده و قدردان آن هستند.
اما در اسفندماه سال جاري استان كرمان شاهد بارش بي سابقه باران بود كه موجب وقوع سيل در بسياري از نقاط اين استان شد و استاندار كرمان در اين باره گفته است: برآورد خسارات سيل اخير در استان به هيات دولت ارسال شده است كه اميدواريم به زودي با تصويب هيات دولت جبران خسارات شروع شود.
سفر مقامات داخلي و بين المللي به استان كرمان
در سال 95 بالغ بر 40 نفر از مقامات كشوري و نيز برخي مقامات بين المللي به استان كرمان سفر كرده و با استاندار كرمان ديدار و گفت و گو كردند.
ديدار سفير ويتنام با استاندار كرمان در فروردين ماه، حضور معاون امور اقتصادي وزير كشور به جنوب استان، سفر معاون وزير اطلاعات، سفر معاون وزير راه و شهرسازي، سفر معاون اجرايي رياست جمهوري، سفر كاروان تدبير و اميد و سفر معاون وزير آموزش و پرورش از جمله اين سفرها است.
در ذيل ليستي از افرادي كه در سال 95 به استان كرمان سفر كرده اند آمده است.
- معاون وزير كار
- معاون امور مالياتي كشور
- قائم مقام كميته امداد
- آيت الله خاتمي
- سفير آفريقاي جنوبي
- مشاور وزير كشور در امور روحانيون
- صالحي اميري مشاور رئيس جمهور و رئيس سازمان اسناد ملي كشور
- معاون سازمان خوار و بار جهاني فائو به كرمان هيات تجاري آلمان
- سفير نروز و سوئد
- مدير بيمه سلامت
- سردار صفوي
- رحماني موحد معاون سازمان ميراث فرهنگي
- وزير دادگستري
- مقيمي قائم مقام وزير كشور
- معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد
- رئيس سازمان ملي استاندارد كشور
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار دهنده: نوشين مطلبي خواه
1352/7440/
۰ نفر