۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰
کد خبر: 82471599
T T
۰ نفر
طرح های اقتصادی با پیشرفت 60 درصدی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار می گیرد

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: امسال به همت دولت تدبیر و امید طرح های اقتصادی استان با پیشرفت 60 درصدی (اعم از كشاورزی ، صنعتی و خدماتی) در اولویت پرداخت تسهیلات قرار می گیرند.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید و اشتغال ، به فرموده رهبر فرزانه انقلاب بعنوان 2 اولویت مهم برای همه دست اندركاران نظام در سال 96 تكلیف شده و در استان اردبیل در ادامه برنامه های قبلی سعی و تلاش خواهد شد طرح های راكد و طرح هایی كه با ظرفیت پایین كار می كنند كماكان در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفته و فعال شوند.
وی اضافه كرد: بر اساس همین رویكرد ستاد تسهیل و رفع موانع را جدی تر دنبال كرده و تسهیلات پرداختی همچنان رصد می شود تا در مسیر تولید و اشتغال بكار گرفته شود.
عباسی با بیان اینكه اقتصاد مقاومتی یك اصل اساسی است و اقدام و عمل هم یك راهبرد همیشگی است افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح های عمرانی اشتغال زا و تسهیل گر در بخش زیر ساخت های اقتصادی مانند پارك علم و فناوری ، منطقه ویژه اقتصادی ، بندر خشك و در بخش صنایع تبدیلی هم توسعه و تكمیل كارخانه های آرتاپلاست ، كارخانه فرنج فرایز ، كشتارگاه صنعتی مرغ و همچنین پارچه بافی های شهرك صنعتی در دستور كار قرار خواهند گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل بیان كرد: طرح های اشتغال زای دیگر هم از قبیل شیرآلات قهرمان ، كامیون سازی ارباب كندی ، ورود به فاز اكتشاف در سه زون معدنی مطالعه شده استان ، پایاب سدهای 20 گانه ، نیروگاه سیكل تركیبی سبلان و chp های 10 گانه ، هتل ، متل و آپارتمان های گردشگرپذیر ، تكمیل طرح بزرگ پل معلق ، طرح های خدماتی تفریحی بین راهی ، تعاونی های تولید زعفران ، برنج و پسته كاران در شهرستان ها ، آموزش و تقویت بازرگانان استانی برای تجارت آسان تر و آگاه تر ، واگذاری طرح های عمرانی و اقتصادی به بخش خصوصی برای مشاركت های مردمی از جمله طرح هایی هستند كه در اولویت قرار می گیرند.
عباسی با اشاره به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان افزود: از طریق دستگاهای فرهنگی ، اجتماعی و مراكز دانشگاهی نیز نسبت به فرهنگ سازی و جلب و جذب شد سرمایه گذاران داخلی و خارجی برنامه های مختلفی تهیه و پیگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، در سال 95 در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت فعال كردن واحدهای راكد تولیدی استان اردبیل گام های موفقی برداشته شده و به گفته مسوولان 240 واحد راكد و نیمه راكد با استفاده از تسهیلات 2 هزار و 100 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید فعال شدند.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7110

سرخط اخبار استان‌ها