۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82471117
T T
۰ نفر
خبرگزاری فرانسه: كره شمالی آزمایش موشكی ناموفق انجام داد

تهران - ایرنا- خبرگزاری فرانسه امروز (چهارشنبه) گزارش كرد، كره شمالی از یك پایگاه هوایی در بندر «وونسان» در شرق این كشور یك فروند موشك بالستیك را آزمایش كرد كه ظاهرا ناموفق بود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه وزارت دفاع كره جنوبی افزود: این وزارتخانه در حال بررسی نوع موشك آزمایش شده است.
كره شمالی 2 هفته پیش نیز چهار فروند موشك بالستیك را آزمایش كرد. به باور كره جنوبی و آمریكا، این آزمایش تمرینی بود برای یك حمله احتمالی به پایگاه های آمریكا در ژاپن. سه فروند از موشك‌های آزمایش شده در نزدیكی مرزهای ژاپن صورت گرفت كه این یك علامت خطر است.
بر اساس این گزارش، كره شمالی كشوری منزوی و دارای سلاح هسته ای است و بخاطر برنامه های هسته ای و موشك‌های بالستیك خود در لیست تحریم های متعدد سازمان ملل قرار دارد.
خبرگزاری فرانسه می افزاید، در سال 2016 این كشور چندین آزمایش موشكی انجام داد كه 2 فروند آن هسته ای بود.
پیونگ یانگ آزمایش موشك‌های بالستیك را جزیی از یك تمرین نظامی می داند كه با هدف تمرین حمله به پایگاه‌های آمریكا در شبه جزیره كره صورت می گیرد.
كره جنوبی معتقد است كه كره شمالی در زمینه تولید موشك های بالستیك پیشرفت قابل توجهی داشته است.
به دنبال آزمایش های متعدد موشكی كره شمالی، واشنگتن و سئول نیز همه ساله رزمایش‌های نظامی مشتركی برگزار می كنند. این امر واكنش پیونگ یانگ را بر می انگیزد و آن را تمرین برای تهاجم به خاك خود تلقی می كند.
آزمایش موشكی كره شمالی در روز یكشنبه همزمان با سفر «ركس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریكا به منطقه صورت گرفت. تیلرسون در این سفر تنش های منطقه ای را در 'سطح خطرناكی' توصیف كرد.
وی با اعتراف به شكست تمام تلاش های سیاسی برای منصرف كردن پیونگ یانگ از جاه طلبی‌های هسته ای اش، تصریح كرد، واشنگتن تصمیم گرفته سیاست «صبوری استراتژیك» دولت «اوباما» را تغییر دهد.
تیلرسون گفت، چنانچه تشنج بالا گیرد؛ ' اقدام نظامی آمریكا ' یكی از گزینه های روی میز است.
چین در این زمینه دیدگاهی كاملا متفاوتی دارد. پكن اصرار دارد كه باید در قبال همسایه اش كه سال‌هاست از او حمایت می كند رویكردی دیپلماتیك داشت.
خبرگزاری «ك سی ان ای» كره شمالی در این هفته گزارش داد، تیلرسون به شكست سیاست های امریكا در قبال خلع سلاح هسته ای كره شمالی اعتراف كرده است.
پیوینگ یانگ اعلام كرد كه برنامه هسته ای اش كاملا دفاعی است و برای مقابله با '‌دشمنی دشمنان ' از جمله كره جنوبی و آمریكا طراحی شده است.
كره شمالی موشك های بالستیك بین قاره ای را آزمایش‌ كرده كه قابلیت عبور از آسمان اقیانوس آرام را دارند.
موشك های دوربرد 'موسادان' (Musudan) كره شمالی دارای برد فرضی 2500 تا 4000 كیلومتر هستند و به این كشور این قدرت را می دهند كه خاك كره جنوبی و یا ژاپن و پایگاههای نظامی آمریكا را در جزیره 'گوام' هدف قرار دهد.
موتور این موشك در سال 2016 چندین بار آزمایش شد كه فقط یك بار آن موفقیت آمیز بود.
در ژوئن سال گذشته میلادی یك فروند موشك 'موسادان' از ساحل شرقی شبه جزیره كره شلیك شد و 400 كیلومتر را طی كرد.
كیم جونگ - اون رهبر كره شمالی با تمجید از این موشك گفت، كشورش می تواند پایگاه‌های آمریكا را در اقیانوس آرام مورد اصابت قرار دهد.
روزنامه «نیویورك تایمز» هم گزارش داد كه دولت «باراك اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریكا حملات سایبری علیه كره شمالی را تشدید كرده بود تا موشك‌های پیونگ یانگ را پیش و بعد از پرتاب از كار بیاندازد.
اروپام**1591**شبس*1613*مترجم: اقدس السادات حسینی *انتشار دهنده: عبدالله غفاری
۰ نفر