۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۳:۵۳
کد خبر: 82457983
T T
۰ نفر
بازديد سرمايه گذاران آلماني از پتروشيمي فارابي بندر ماهشهر

بندر ماهشهر - ايرنا- نمايندگان ارشد شركت بين المللي kelvine آلمان با هدف بازديد از ظرفيت هاي سرمايه گذاري مجتمع پتروشيمي فارابي شهرستان بندر ماهشهر ، از اين مجتمع بازديد كردند.

به گزارش ايرنا،نماينده ارشد شركت بين المللي Kelvine آلمان و مدير هندي حوزه خاورميانه اين شركت به مركزيت امارات متحده عربي عصر چهارشنبه با هدف سرمايه گذاري در بخش هاي فني تخصصي و آغاز دوباره مبادلات تجاري، از مجتمع پتروشيمي فارابي بازديد كردند.
در اين سفر يك روزه، سرمايه گذاران پس از بازديد از بخش هاي مختلف، به بررسي تجهيزات و ظرفيت هاي موجود و تبادل نظر و مذاكره درخصوص چگونگي افزايش همكاري هاي دوجانبه پرداختند.
مدير حوزه خاورميانه شركت Kelvine در حاشيه ديدار با مسئولان مجتمع پتروشيمي فارابي به خبرنگار ايرنا گفت: ايران با توجه به زيرساخت هاي موجود از قبيل صنايع فولاد،نفت، بالادستي و پايين دستي پتروشيمي به بزرگترين بازار توليدكننده تجهيزات صنعتي در خارميانه تبديل شده است.
راهول پاتيل افزود: سرمايه گذاران خارجي نيز با توجه به فراهم شدن زمينه لازم براي سرمايه گذاري، براي انجام مذاكرات و دريافت اطلاعات از زمينه هاي سرمايه گذاري در ايران اقدام مي كنند.
وي به پيشنهادهاي ارائه شده براي همكاري با پتروشيمي فارابي پرداخت و گفت: در اين سفر بعد از بررسي ظرفيت هاي پتروشيمي فارابي با توجه به قديمي بودن تجهيزات شركت دو پيشنهاد بازسازي و بهسازي و همچنين استقرار از صفر تا صد تجهيزات جديد براساس دانش روز دنيا به طرف ايراني ارائه كرديم.
نماينده هندوستاني شركت بين المللي Kelvine در بخش ديگري از سخنانش شرايط پسابرجام براي ايران را اميدواركننده عنوان كرد و گفت: قطعا ادامه رفع تحريم هاي يكجانبه عليه ايران بسيار اميدواركننده است چرا كه ما سهم كوچكي از بازار مهم ايران را در زمان تحريم ها داشتيم و اميدواريم با شرايط فراهم شده بتوانيم سهم بزرگتري را از اين بازار به دست آوريم.
وي اضافه كرد: از مهمترين موضوعات در سرمايه گذاري و تجارت بين الملل تسهيل انتقال پول و اعتبارات مالي است كه اميدواريم با رفع اين مشكل شاهد مبادلات گسترده بين المللي با كشور ايران باشيم.
مديرعامل مجتمع پتروشيمي فارابي نيز به خبرنگار ايرنا گفت: مجتمع پتروشيمي ماهشهر از قديمي ترين پتروشيمي هاي ايران است كه توانسته برپايه دانش فني داخلي و توانمندي كاركنان به تعمير و نگه داري تجهيزات بپردازد و تجهيزاتي مطابق استاندارد روز دنيا توليد كند.
علي حيدرنژاد افزود: بيش از 40 سال از عمر ساخت تجهيزات اين شركت مي گذرد و مسلما نياز به بروزرساني دارند.
مدير مجتمع پتروشيمي فارابي در ادامه به اصلي ترين هدف مذاكرات شركت با سرمايه گذاران خارجي اشاره كرد و گفت: يكي از اهداف مذاكرات امروز ما با مديران شركت kelvion بروز رساني و نوسازي تجهيزات با توجه به دانش روز دنياست كه بتوانيم با كاهش هزينه ها در گردونه رقابت باقي بمانيم.
حيدرنژاد اضافه كرد: از زمان استقرار تيم مديريتي جديد در شركت، تمركز تيم بر توسعه و سوددهي شركت است چراكه با توجه به قدرت تجهيزات، تنها راه ادامه حيات اين مجتمع توسعه آن است.
وي ادامه داد: توسعه و سرمايه گذاري طرح هاي جديد نياز مجموعه در درازمدت بوده و تمامي تلاش ما تحقق يابي اين خواسته در كوتاه ترين زمان ممكن است.
مدير مجتمع پتروشيمي فارابي با بيان اينكه شركت آمادگي كامل براي استقرار دانش روز دنيا دارد، گفت:بعد از بررسي هاي لازم از سرمايه گذاران دعوت كرده ايم كه بتوانيم بعد از توافق، با استفاده از تجهيزات آنها براي اجراي طرح هاي موردنظر اقدام كنيم.
حيدرنژاد در ادامه با اشاره به فضاي خوب فراهم شده در شرايط پسابرجام افزود: در شرايط پسابرجام مذاكرات بين المللي به خوبي پيش مي رود اما به دليل برخي موانع مبادلات مالي بين المللي تا شرايط ايده آل فاصله داريم.
وي افزود: نكته قابل توجه اين است كه در زمان تحريم ها شركت هاي خارجي نه تنها مذاكرات يا مبادلاتي با ما نداشتند حتي شركت هاي سازنده تجهيزات سوالات فني ما را نيز جوابگو نبودند در صورتي كه درحال حاضر با ارائه يك پيشنهاد ساده شركت ها با هزينه شخصي براي انجام مذاكره و همكاري اقدام مي كنند.
مدير مجتمع پتروشيمي فارابي ادامه داد: تفاوت شرايط ما در زمان تحريم ها و پسابرجام كاملا مشهود بوده و جاي اميدواري است كه در آينده با رفع برخي موانع اين روابط تسهيل شود.
حيدرنژاد گفت: مذاكرات امروز ما در قالب طرح هاي مختلف به ارزش 20 ميليون يورو تا 150 ميليون يورو بود كه پس از بررسي و جمع بندي توافق صورت مي گيرد و براي اجراي طرح هاي مورد نظر اقدام خواهد شد.
رشد مصرف مواد پلاستيكي و رونق صنعت رنگ سازي در ايران موجب شد تا در سال 1352 شركت سهامي ايران نيپون با مشاركت شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران و گروه ژاپني ميتسوبيشي و نيشيوايوايي هر يك با 50 درصد سهام و به منظور توليد سالانه 40 هزار تن دي اكتيل فتالات (DOP) و 21 هزار و 500 تن انيدريد فتاليك (PA) شامل 16 هزار تن انيدريد فتاليك مايع (PAL) براي مصرف در واحد DOP به عنوان ماده اوليه و 5 هزارو 500 تن انيدريد فتاليك پرك (PAF) براي ارائه به مشتريان تاسيس و بيستم شهريور 52 به ثبت برسد.
قرارداد ساختمان مجتمع فارابي بندر ماهشهر آذرماه 1352 با شركت صنايع سنگين ميتسوبيشي منعقد و در شهريورماه 1355 مورد بهره برداري آزمايشي قرار گرفت و عملا در خردادماه 1356 شروع به توليد كرد.
اين مجتمع پتروشيمي نيازهاي توليدكنندگان داخلي صنايع پلاستيك را به روغن نرم كننده DOP و همچنين صنايع رزين و رنگ سازي را به انيدريد فتاليك پرك (PAF) تامين مي كند.
شبك **6125**1708**1392**آمنه محتشمي **تنظيم : ‌عليرضا ارشادي**انتشار: ابوالفضل بابايي
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد