نماینده ولی فقیه در هرمزگان: باید با تولید، اقتصاد را از چاه نفت خارج كرد

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اتكای كشور به اقتصاد نفتی آفت تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ بنابراین باید با كار و تولید اقتصاد را از چاه نفت خارج كرد.

«غلامعلی نعیم آبادی» امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: پایه اقتصادهای پیشرو بر بازوی افراد استوار است و ما نیز برای موفق شدن به كار و تولید و تغییر نگاه نسبت به كار و تلاش نیاز داریم.
نعیم آبادی تصریح كرد: باید برای تغییر بینش افراد نسبت به كار و تلاش، همت مضاعف به خرج داد.
به گفته وی، متولیان فرهنگی باید برای ترویج فرهنگ كار تلاش كنند.
وی مشكل اصلی اشتغال در كشور را فرهنگی توصیف كرد و گفت: آشتی بین علم و عمل مشكل اشتغال در كشور را برطرف می كند.
نعیم آبادی از برخی فارغ التحصیلان رشته كشاورزی كه از كار روی زمین های كشاورزی امتناع می كنند، انتقاد كرد و افزود: تا زمانی كه بین علم و عمل آشتی برقرار نشود نمی توان انتظار داشت تحصیلكردگان بتوانند در رشته های تحصیلی خود به كار مشغول شوند.
امام جمعه بندرعباس بر تشویق جامعه به سوی تولید تاكید كرد و گفت: اكنون كشور به كارهای تولیدی نیازمند است و همه باید برای تولید بیشتر تلاش كنند.
به گفته وی، پایه ریزی غلط فرهنگ كار در كشور سبب شده است جوانان هر شغلی را در شأن خود ندانند؛ در حالی كه اگر فرهنگ صحیح كار در جامعه پایه گذاری شده بود اكنون با مشكلی به نام اشتغال روبرو نبودیم.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان روند تحقق اقتصاد مقاومتی را مطلوب ندانست و دلیل آن را جدایی علم از عمل و زندگی توصیف كرد.
به گزارش ایرنا، سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی بیست و نهم بهمن ماه 1392 از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و معاون اول رییس جمهوری نیز سی ام فروردین ماه امسال اولویت های آن برای دستگاه ها و نهادهای مختلف را ابلاغ كرد.
نعیم آبادی تاكید كرد تحقق اقتصاد مقاومتی ممكن است و باید برای همه شغل ها ارزش قایل شد تا اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.
امام جمعه بندرعباس گفت: همه باید تلاش كنند جامعه به سوی تولید برود؛ زیرا تولید نیاز ضروری امروز كشور است
وی توجه به فعالیت های خدماتی را در كنار كارهای تولیدی مفید ارزیابی كرد و گفت: اكنون به علمی نیازمندیم كه در خدمت عمل و كار و زندگی باشد.
نعیم آبادی گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی عمل نشود باید منتظرماند دیگران برای كشور تولید كنند و ما مصرف كننده باشیم.
به گزارش ایرنا، چندی پیش وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام كرد: به موضوع اقتصاد مقاومتی نگاه شعاری نداریم و همه باید با توان و تلاش مضاعف، این طرح ها را پیش ببریم و در این ارتباط هیچ گونه تزلزل یا اهمالی پذیرفته نمی شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*2078*1961* مصاحبه: محمدمهدی بهرامی* انتشار: مریم مسعود

سرخط اخبار اقتصاد