۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82455426
T T
۰ نفر
دولت یازدهم اقدامات خوبی برای تعامل اقتصادی با دنیا انجام داد

كرج-ایرنا-سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان گفت : دولت تدبیر و امید از طریق سفارتخانه های ایران در خارج از كشور، اقدامات خوبی برای تعامل اقتصادی با دنیا انجام داده است.

به گزارش ایرنا، سید كاظم سجادی در كارگروه صادرات غیر نفتی كه روز سه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، افزود:وزارت امور خارجه دولت تدبیر و امید از ابتدای كار درصدد استقرار سفرای اقتصادی در كشورهای مختلف بوده تا در این زمینه نسبت به گسترش فعالیت ها اقدام كند.
وی افزود: باید كریدور جنوب به شمال از طریق ارمنستان مورد توجه ایران قرار گیرد و در این زمینه منطقه آزاد ارس نیز دارای ارزش و اهمیت ویژه ای است.
سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به روابط خوب رئیس جمهوری ارمنستان با ایران و به تبع آن سفارت ایران در ارمنستان اضافه كرد: این ارتباط منجر به این شد كه رهبر ارامنه با حضور در سفارتخانه كشورمان سالروز پیروزی جمهوری اسلامی ایران تبریك بگوید.
وی گفت: در دولت یازدهم لغو روادید بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان محقق شد.
سجادی افزود: درصدد گسترش سفر گردشگران ارامنه به ایران نیز هستیم از این رو با اقدامات صورت گرفته ارامنه می توانند با خودروی خود به ایران سفر كنند.
وی گفت: سال گذشته پروازهای ارمنستان به سمت استان های جنوبی كشور و برعكس انجام گرفته است.
وی خاطر نشان كرد: از طریق ارمنستان می توان ارتباط گسترده ای با دنیا برقرار كرد چراكه در دوران مذاكرات برجام همكاری های خوبی با ارامنه صورت گرفت.
این مسئول گفت: به زودی نخست وزیر ارمنستان به ایران سفر می كند و برای این سفر برنامه های بسیاری عملی خواهد شد.
وی افزود: ارمنستان نیز به زودی مانند گرجستان فصل جدیدی از همكاری ها را با اروپا آغاز خواهد كرد بنابراین ایران می توان از این ظرفیت استفاده كرد.
سجادی ادامه داد: بخش بزرگی از افتخارات ایران در البرز متمركز است بنابراین این استان بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت: استان البرز در كشور از تاثیر بسزایی برخوردار است و ظرفیت های این استان نیز برای همكاری های بیشتر با ارمنستان احصا شده است.
سجادی بیان كرد: درصدد انتقال دانش فنی ایران به ارمنستان هستیم از طرفی نیز با توجه به بازار كوچك این كشور از آنها خواسته شده در این همكاری ها رابط توسعه صادرات ایران با اروپا باشند.
این مسئول افزود: اكنون بازار گسترده روسیه مغفول مانده از این رو درصدد هستیم با توجه به ارتباط گسترده ارمنستان با روسیه نسبت به برقراری ارتباط با این ظرفیت اقدام كنیم.
وی گفت: 50 تاجر بزرگ ایرانی در ارمنستان فعال هستند و تجار البرزی نیز با ایجاد دفاتر خود در این كشور می توانند تعامل و همكاری آنها بهره مند شوند.
سفیر ایران در ارمنستان افزود: درصدد توسعه بازار سرمایه گذاری ارامنه با اتاق بازرگانی ایران هستیم كه هر استان باید در این رابطه فعال باشد و تاكنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی اضافه كرد: در ارمنستان چند رستوران حلال راه اندازی شده در صورتی كه این امكان در گذشته وجود نداشت.
6155/ 15135خبرنگار:حكیمه كشاورز**انتشار دهنده: محمد عزیزپور

سرخط اخبار اقتصاد