۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82454180
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: زنان هنوز سهم مشاركتی متناسب با ظرفیت شان را نگرفته اند

تهران - ایرنا - عضو فراكسیون مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت سال ها و افزایش توانمندی های زنان در بخش های مختلف اما بانوان هنوز سهم مشاركتی متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های خودشان را در جامعه نگرفته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، زهرا ساعی روز دوشنبه در نخستین كنگره ملی زنان موفق ایران در دانشگاه شهید بهشتی تهران، افزود: نیمی از جامعه را زنان پرتوانی تشكیل می دهند كه برای پیشبرد اهداف كشور و دستیابی به مسیرهای توسعه نقش اساسی را دارند و این تلاش آنان هموارسازی رشد و توسعه كشور را به همراه دارد.
وی خاطرنشان كرد: رشد زنان تحصیلكرده و فعالیت آنها در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فرصتی را مغتنم كرده تا از این حجم عظیم در عرصه های مختلف كشور به كار بست.
ساعی ادامه داد: بیش از 50 درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان را زنان تشكیل می دهند و مشاركت آنها در اقتصاد تحول مهمی را رقم خواهد زد، اگرچه در گذشته برای معرفی زنان اقداماتی لازم بود و باید مستندات فراهم می شد اما امروز در اطراف ما زنان موفق و كارآفرین زیادی وجود دارد و تجربه نشان داده هر زمان زنان موفق به زینت اعتماد آراسته شوند كارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته اند و.
وی با بیان اینكه برای امر توسعه یافتگی كشور باید به توانمندی زنان اعتماد كرد و از این ظرفیت ها بهره كامل را برد، اظهار داشت: اكنون 50 درصد زنان شاغل در بخش غیررسمی هستند و زنان هنوز سهم متناسب با ظرفیت شان را نگرفته اند.
این نماینده مجلس گفت: هرچند به تاخیر انداختن آزمون استخدامی برای اجرای عدالت امری خوب بود اما برگزارنشدن آن آزمون تاكنون جای نقد دارد.
وی اضافه كرد: نیمی از زنان تحصیل كرده هنوز به شغلی دست نیافته اند و فقط یك درصد از زنان به عنوان كارفرما مشغول كار هستند و با توسعه در كشور به ویژه در بخش فناری اطلاعات نقش زنان بیشتر خواهد شد.
وی به برخی از آمارها در سال 2011 كه توسط یك شركت خارجی اطلاع رسانی شده است، اشاره كرد و افزود: بیش از 24 میلیون زن در دنیا در 67 حوزه اقتصادی فعالیت دارند 40 درصد نیروی كار را شامل می شوند زنان 66 درصد فعالیت های شغلی را به سرانجام می رساند اما 10 درصد درآمد جهان به آنها اختصاص داده می شود.
ساعی خاطرنشان كرد: 21 درصد كرسی های مجلس را زنان دارند و این نشان از اعتماد عمومی كمتر به زنان است و برای تغییر رویكرد افزایش نقش زنان به نظر می رسد به جای تغییر نقش زنان باید به تغییر رویكردها در آنان توجه شود.
وی اضافه كرد: اكنون 5 هزار و 711 سمن در حوزه زنان در كشور فعال است و چشم امید جامعه زنان به فعالیت های سازمان های مردم نهاد است و بانوان فعال و كوشای ایرانی كه در امر مبارزان انقلابی و دفاع جانانه در مقابل دشمنان ایستادند اینك با افزایش سطح معلومات و تجربیات مدیریتی توانایی زیادی برای فعالیت در كشور دارند كه لازمه آن اعتماد است.
اجتمام**7268 **1569**خبرنگار: مهناز بیرانوند **انتشار: علی حبیبی

*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه