به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، محمد تقي نظرپور روز شنبه در هفتمين همايش ملي «مدرسه ايراني، معماري ايراني» كه در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: فضاهاي آموزشي بدون تغيير، نه تنها در نحوه يادگيري دانش آموزان تاثيري نخواهد داشت، بلكه از رشد استعدادهاي آنان نيز جلوگيري خواهد كرد.
وي گفت: رشد ضريب هوشي كودكان و جسارت آنان در يادگيري و همچنين خلاقيت از مهمترين نتايج رشد و توسعه فضاهاي آموزشي است، از اين معماري بناها و محيط فيزيكي مدارس با توجه به فناوري هاي جديد بايد تغيير يابد.
نظرپور با تاكيد بر ايجاد مدارس سبز گفت: شناخت از محيط هاي سالم مدارس نيازمند مشاركت كارشناسان و متخصصان در معماري فضاهاي آموزشي با درنظر گرفتن اقليم بايد صورت گيرد.
رييس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور گفت: هويت بخشي در معماري ايراني بر اساس الگوي ايراني - اسلامي در سند تحول نظام بنيادين تاكيد شده و برگزاري شش همايش «مدرسه ايراني، معماري ايراني» با حضور اساتيد و دانشجويان در دانشگاه تهران نشان از اهميت اين موضوع داشته است.
نظرپور گفت: دبيرخانه هفتمين همايش «معماري ايراني، مدرسه ايراني» بالغ بر 112 مقاله دريافت كرده كه از اين تعداد، 91 مقاله مورد پذيرش قرار گرفته و در بخش طراحي، تعداد 297 طرح به دبيرخانه ارسال شده كه از اين تعداد 59 طرح دانشجويي، 14 طرح آزاد، 86 طرح ادارات كل و 120 طرح در پروژه هاي شاخص در دبيرخانه همايش به ثبت رسيده است.
وي گفت: اين رويه نسبت به 6 دوره قبل از رشد خوبي برخوردار بوده است.
نظرپور با بيان اينكه تاكنون 500 هزار مدرسه از سوي اين سازمان در كشور ساخته شده، اظهار كرد: 20 درصد اين تعداد مدارس توسط خيرين مدرسه ساز بنا شده است.
وي همچنين گفت: از سال 90 تاكنون، 150 هزار مدرسه در كشور ساخته شده است.
هفتمين همايش ملي «مدرسه ايراني، معماري ايراني» روز شنبه با حضور فخرالدين احمدي دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد.
فراهنگ ** 1085 ** 1417 ** دريافت كننده: ناهيد پورمند * انتشار: اميد غياثوند
رييس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس:
معماري مدارس بايد با توجه به فناوري جديد تغيير كند
۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر:
82451514
تهران - ايرنا - رييس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور گفت: معماري بناها و محيط فيزيكي مدارس بايد با توجه به فناوري هاي جديد تغيير كند.